Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: voorbeluisteren

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen,

Ik zou graag willen voorbeluisteren op mijn koptelefoon. Maar heb ik dan een externe USB-geluidskaart nodig of zou het ook kunnen gaan met maar 1 geluidskaart die al in mijn computer zat?
Ik heb wel een microfoon en hoofdtelefoon output op de voorkant van mijn computer maar als ik hierin mijn hoofdtelefoon verbindt dan hoor ik alles op mijn hoofdtelefoon en dat is niet echt de bedoeling.
Ik zal er ook bij vermelden dat ik geen gebruik maak van een mengpaneel.

Mvg,

Sven
 

Posted Fri 05 Aug 11 @ 8:28 am
 

Posted Fri 05 Aug 11 @ 8:58 am
Okey, bedankt (;
En wat is de goedkoopste oplossing met splitter of externe usb-geluidskaart?
Groeten
 

Posted Fri 05 Aug 11 @ 9:04 am
goedkoopst is een splitter, maar dan heb je slechts mono geluid door de speakers en de koptelefoon.
 

Posted Fri 05 Aug 11 @ 9:38 am
Ok, dan zal het een externe USB-geluidskaart zijn dat ik zal kopen, maar is er eigenlijk zo een groot verschil in kwaliteit tussen de externe USB-geluidskaarten?
Mvg,

Sven
 

Posted Fri 05 Aug 11 @ 9:58 am
Als je hem gebruikt voor je koptelefoon, is de kwaliteit helemaal niet zo belangrijk. Ik zou hem niet gebruiken voor je Master-uitgang.
 

Posted Fri 05 Aug 11 @ 10:37 am
nee idd, het is dan voor de koptelefoon, dus eigenlijk niet zo belangrijk.
Heeft er iemand eigenlijk informatie over het voorbeluisteren, want is het voordeel ervan,...
Ik zou er graag wat meer over weten wat je dan eigenlijk al kunt doen bij het voorbeluisteren...

Mvg,

Sven
 

Posted Fri 05 Aug 11 @ 11:05 am
Zo, dan.... Basiskennis "Being a DJ..."
De handigste toepassing is de volgende: Ik heb niets met Nederlandstalige muziek. Als er dus eens een verplicht nummertje Andre Hazes voorbij komt, zet ik m'n koptelefoon op en draai op deck 2 wat ik lekker vind. En hard! Moet je die smoelen op de vloer zien als ik uit m'n stekker ga terwijl zij met Hazes mee lallen....

De praktische toepassing: Als je mix, doe je dat op tempo. De twee nummers die je in elkaar laat over lopen, kunnen het beste hetzelfde tempo hebben. Om ze blind in elkaar over te laten lopen, vereist een berg handigheid en kennis. Of een koptelefoon: Je kunt, zonder dat je publiek het hoort, het 2e nummer met de koptelefoon op in hetzelfde tempo brengen en inmixen als dat netjes gelijk loopt.

Meer tips: >>KLIK<<

 

Posted Fri 05 Aug 11 @ 6:45 pm
Ok bedankt voor de informatie!
 

Posted Sat 06 Aug 11 @ 8:16 am


(Old topics and forums are automatically closed)