Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: soundlab

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

yo1998Home userMember since 2011
ik heb een vraag,
ik heb een soundlab mengpaneel gekocht (geen mixer maar echt een mengpaneel)
en nu heb ik er 2 cd speler's op aangesloten 2 mic's en een telefoon lijn
nu wil ik hem op virtual dj aansluiten en er dan ook mee uitzenden!
de vraag!
kan dat>? en hoe moet dat?
of is er een ander programma voor? (het liefts virtual dj!)
hoor het graag
 

Posted Wed 03 Aug 11 @ 2:23 pm
yo1998Home userMember since 2011
ojaa hij heeft van die rooie en witte rondjes achter
 

Posted Wed 03 Aug 11 @ 2:28 pm
oh wow rode en witte rondjes, dat is mooi,

je kan met vdj broadcaster via shoutcast een server opzetten.
je kan vdj met elke mixer gebruiken als external device, je hebt daar wel de pro versie voor nodig.

zie
http://www.virtualdj.com/products/comparison.html
 

Posted Wed 03 Aug 11 @ 3:22 pm
Hij zegt dat hij een mengpaneel heeft en juist géén mixer.
Dan is het toch gewoon een kwestie van de koptelefoonuitgang van PC/laptop te gebruiken met een kabeltje naar een rood en wit rondje?
(Vriend Yoyo, die noemen wij RCA stekkers, oftewel tulp stekkers!)
Die kabeltjes moet je in een cd zaak kopen, ze worden ook voor MP3 gebruikt en vaak ook zo genoemd: MP3/iPod kabeltje: aan de ene kant een dun stereo stekkertje, aan de andere kant 2 RCA's om in je rondjes te stoppen.
Naar gelang in wélke rondjes je ze stopt, moet je de desbetreffende schuif omhoog doen. Als je dan ook nog een versterker met luidsprekers aan je mengpaneel hebt hangen, heb je zomaar muziek vanuit je PC.

Have fun,
 

Posted Wed 03 Aug 11 @ 9:22 pm
Nederlands =========== > Engels
Mengpaneel ========= > Mixing console
Dun stereo stekkertje ==> 3,5 mm. stereo Jack (of koptelefoonstekker) ;)

Ik zeg: Uit het oogpunt "welke term te gebruiken" is een mixer en een mengpaneel hetzelfde ding. Alles kan, maar VDJ gebruiken met de door Yo aangegeven configuratie is absoluut, compleet en volledig zinloos. (Als in: er komt maar 1 signaal vanaf het mengpaneel, dus met VDJ hoef je niet meer te mixen)
Bas z'n antwoord klopt dan ook wel, als je de zaak gaat combineren met een meerkanaals geluidskaart. Zoals nu voorgesteld door TS, zou ik m'n heil gaan zoeken in een pakketje waarmee je een inkomend signaal (van de mixer) via de PC het WWW op kunt slingeren. VDJ is daarvoor nogal overkill.
 

Posted Thu 04 Aug 11 @ 3:43 am
yo1998Home userMember since 2011
ik maak radio via internet met shoutcast
nu heb ik dus een groot mengpaneel van soundlab gekocht
en heb ik er 2 mic's op aangesloten en 2 cd speler kunnen die dan ook te horen zijn op mijn radiozender?(net als bij 3fm 538 en qmusic?)
hoe moet dat?
 

Posted Thu 04 Aug 11 @ 3:45 am
Dit is het Virtual DJ-forum. Is dus bedoeld om vragen en problemen met VDJ op te lossen. Jouw vraag heeft niets met VDJ te maken. Ik denk dat er voldoende info op het internet te vinden is waarmee je geholpen kunt zijn.

Succes.
 

Posted Thu 04 Aug 11 @ 3:56 am


(Old topics and forums are automatically closed)