Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Paar vraagies

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

ik heb een paar vraagjes over het programma.

ik heb alle ID3 tags aangepast voor op mijn ipod. nu is het zo dat ik artiest en nummer heb weg gehaald anders wordt het een zooitje op mijn ipod.

maar nu komt het virtualdj laat nu dus niks meer zien. alleen 1 2 3 4 5 enz. is het niet mogelijk om het zo te zetten met virutal dj dat hij de file naam laat zien ipv de ID3 tag ? ik kan nu dus niet zien welk nummer het is.

en is het ook mogelijk om de uitgang van de hoofdtelefoon te regelen ? staat nu net zo hard als de muziek maar ik wil hem een tikje zachter. ik gebruik de Xion Discover DJ Pro.

ik hoor het graag !
 

Posted Wed 20 Jul 11 @ 8:39 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Wat je gedaan hebt is me een raadsel, maar HOE kun je nou titels weghalen op je IPOD en de Tags laten staan ?
Het beste is om nu weer gewoon je bestanden via bv. Tag&Rename de oorspronkelijke naam terug te geven, die je "uit" de Tag haalt.
 

Posted Wed 20 Jul 11 @ 11:14 am
I dare to differ...! Het lijkt me dat juist de artiest en titel uit de tags zijn gehaald. VDJ bouwt de database op uit de ID-tags. Is er geen database, dan laat VDJ de filename zien en dan hangt het er van af hoe je de files benoemd hebt. Het vervelende is dat als je het nummer inlaadt er automatisch een registratie in de database plaats vindt. Dit doet VDJ op basis van de info in de ID-tags. En die heb je gestript....
Ik ben het dus zeker met William eens dat het verwijderen van juist de meest essentiƫle info uit je tags geen sterke zet is.
 

Posted Wed 20 Jul 11 @ 12:04 pm
geen sterke zet ?

ik heb een 120 gig Ipod. als ik alle mix cd's van hardcore en dergelijke met artiest en nummer laat staan wil je niet weten wat voor zooitje het wordt op de Ipod. Dus ik heb alleen Album tekst en cd1 / cd 2 erop gezet ! Works like a charm en zeer overzichtelijk voor me ipod.

Maar of het nu een sterke zet is of niet (voor mij dus wel). Er is dus met het programma niks in te stellen dat hij de bestands naam gebruikt ala windows verkenner. ipv die Tags gebruikt die er niet zijn. Eigenlijk wel jammer is dit iets wat ik kan aangeven wat misschien met een update verandert kan worden ? lijkt me niet echt moeilijk te implementeren!
 

Posted Tue 26 Jul 11 @ 4:30 pm
Ik heb ook een iPod. Het is maar wat je bent gewend. Er is maar 1 manier om te zorgen dat alleen de bestandsnamen worden weergegeven en dat is alle tags verwijderen. Pas als die weg zijn zal VDJ de bestandsnamen weergeven. (En dan nog zijn het tags welke VDJ uit de bestandsnamen haalt en in zijn eigen database zet). Je kunt altijd een balletje opgooien bij Support of ze aan je wens willen voldoen, maar ik geef je nul kans. 99% van alle DJ's doen hun best om juist de tags zo optimaal mogelijk te krijgen. In de bestandsnamen kun je geen platenhoesjes opnemen, comments of genres toevoegen, BPM's opnemen enz. Dat kan alleen in de tags. jouw wens wordt dus een individuele en daar zal niet veel mee worden gedaan.

Doe anders een gek en koop een externe HD Die kosten tegenwoordig ook geen drol meer. Kopieer je nummers naar die schijf, en tag de zaak zoals het hoort. Kun je je iPod net zo indelen als jezelf wilt. En nogmaals: Je hebt een sterk afwijkende gewoonte ontwikkeld. Dat kun je VDJ niet kwalijk nemen.
 

Posted Tue 26 Jul 11 @ 5:10 pm
Hebben jullie niet het probleem dan als je bijvoorbeeld een mix cd van Decibel of Defqon of een DJ heb met nummers op van verschillende artiesten dat je dan met cover flow voor elk nummer een aparte cover krijgt ? vandaar dat het zo irritant was. Itunes en ipod zijn zoiezo wel moelijk hoe het de bestanden weergeeft. ik ben juist uren bezig geweest om alles netjes te maken :D ik gebruik gewoon het geen wat op me harde schijf staat trouwens ik doe niet me ipod in de discover dj pro

Maakt de basic version ook een database ? want het gekke is dat als ik op de map klik, elke keer weer zie ik de titels verdwijnen in een rats van boven naar beneden.
 

Posted Tue 26 Jul 11 @ 5:51 pm
Je probleem met de covers wordt veroorzaakt doordat er nu in de tags op de plaats van het album niets is ingevuld. Je kunt dit voorkomen door bij het rippen de naam van het album (waar de nummers vanaf komen) in te (laten) vullen. Hierdoor komt dezelfde cover aan alle nummers in die map te hangen.
De mix-CD's vind ik dus weer compleet crisis. Ik draai vaak genoeg van Front to Back en dan heb ik niets aan nummers van 1,5 minuut. Wil je de mix intact houden, moet je ook de tracknummers laten staan en dat wil ik dus weer niet. Zijn, normaal gesproken, ook helemaal niet belangrijk. (Behalve dan bij Mix-CD"s....) Je kunt heel lastig zoeken op tracknummer als op elk album track 01 voorkomt....

Elke versie maakt een database. Die is te vinden in de root van de schijf waar de muziek op staat (Virtual_DJ_Database_Vx.xml) en in de map Mijn Documenten/Virtual DJ. Die op je muziekschijf bevat de index van die schijf, die in de map Mijn Documenten het totaal van je PC.
Het probleem van de verdwijnende nummers heb ik vaker gehoord met iTunes. Mede daarom gaf ik al eerder aan je iTunes-collectie en de VDJ-collectie gescheiden te houden.
 

Posted Wed 27 Jul 11 @ 8:57 am
basdmHome userMember since 2012
ik heb virtual dj voor mijn ipod gedownload, maar het komt niet verder dan: this application connects to virtualDJ running on your MAC/PC, you can download virtualDJ for free from virtualdj.com.

en als ik het aan me pc doe dan doet die het nog niet, ik heb ook pro versie op me computer maar daaraan doet die het ook niet, weet iemand hoe dit kan komen?
 

Posted Sat 03 Nov 12 @ 10:59 am
Bas,
de iPod-versie is een "afstandbediening" voor de officiele versie. Je kunt dat niet als stand-alone versie gebruiken. Ik gebruik de Free-versie niet dus hoe dat gekoppeld moet worden kan ik je niet vertellen. Daarnaast blijf ik ver verwijderd van alles dat met OSX te maken heeft. Geen toegevoegde waarde, behalve de kosten.
Je kunt best de Pro-versie hebben maar dat is niet terug te zien onder je avatar. Registreer je versie dus (modify my profile, bovenaan deze pagina) en haal dan de laatste versie op uit je Download Center.

Maak je de volgende keer a.u.b. een nieuw topic aan voor je probleem? Het jouwe is niet vergelijkbaar met het probleem van de Topic-starter....
 

Posted Sun 04 Nov 12 @ 4:15 pm


(Old topics and forums are automatically closed)