Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Icon Touch screen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Ik kwam dit mooie "speelgoed"tegen op FB en kon het niet laten om het te delen. even gezocht maar kon niets vinden op ons forum( indien ik het mis heb graag post verwijderen ;)

http://visualtouchscreen.b​logspot.com/

Schatting prijskaartje 1500 pond en verschepings kosten.
Icon's worden gemaakt naar wens klant waarbij te kiezen is uit vele variabelen en formaten.
Makers zitten blijkbaar in de UK ...
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 12:35 pm
Op het General Discussion Forum ben ik het wel tegengekomen, samen met talloze variaties die hierop zijn gemaakt. Het is optisch best grappig, maar verre van praktisch. Ik zal het prototype maar de schuld geven dat het niet erg responsive is, maar er zitten meer nadelen aan:

Het is geen LCD / LED-scherm. Kan ook niet, want dan had je niets kunnen zien via de achterkant (backlight had het scherm afgeschermd) Het is dus (nu) een plexiglas plaat (ze willen de definitieve versie van glas maken..... Yeah, right!) met een matte achtergrond en een touch-folie op de voorzijde. De matte achtergrond is om je werkvlak zichtbaar te krijgen (anders scheen de beamer erdoorheen....) en daar gaat meteen voor jou het verhaal mank: Door de beamer is je video-out bezet (gekloond bureaublad) en kun je dus geen videoclips spelen. No more VJ.....

Dan het praktische verhaal: Het scherm moet worden gekalibreerd. Omdat je met een beamer werkt, is het vrijwel onmogelijk om bij elke keer opbouwen de beamer op exact de juiste plek te laten schijnen. (precies dezelfde afstand van de plaat, precies dezelfde hoek) en moet het ding dus voor elk optreden opnieuw worden gekalibreerd. Leuk.... En dan sta je eenmaal te werken, loopt er een malloot tegen de beamer. Kun je weer opnieuw beginnen.
Dan het eventuele rode-wangen-moment: VDJ loopt vast en je moet rebooten. Met muziek best op te lossen met een CD-speler o.i.d. maar de hele toko kan meegenieten hoe jij je best doet om je PC opnieuw op te starten.

Het mag duidelijk zijn: ik vind het die €1500,- niet echt waard. Sorry, goede woordkeuze, verkeerde volgorde: echt niet waard.
Als het je om het visuele aspect gaat, kun je zo'n plaat halen bij de Karwei, matte folie erop, gat in het midden waar je je controller in hangt en je beamer tegen de achterkant laten schijnen. Heb je hetzelfde effect voor een fractie van de prijs. (Idee is niet van mij, ook dat is al gedaan op het Engelstalige forum) En dat de mensen zien wat de DJ doet: kolder. Door het matte folie en het licht van de beamer zie je echt de vingers van de DJ niet over het scherm glijden.
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 1:36 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
dank voor de uitgebreide info, 3 woorden zeggen mij genoeg , NO MORE VJ!

UHU(schud vrij stevig het hoofd van links naar rechts en terug) niet dus ....
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 2:24 pm
is inderdaad al een wat ouder fenomeen, een beetje toekomst zie ik wel, pioneer gebruikt natuurlijk in zijn djm 2000 ool al een touch screen voor effecten en meer zooi.
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 2:58 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Mooi ding maar er kleven dus inderdaad teveel nadelen aan.
Ik werk in het onderwijs en daar wordt al weer enige jaren gewerkt met zgn. active boards / digi borden (digitale schoolborden)
Vanwege het feit dat je echter werkt met een beamer blijf je ook hier het probleem "kalibreren" tegenkomen wanneer je de boel versleept.
Ik schat in dat je nog effe moet wachten alvorens er iets is wat je echt zoekt.
Ben je dan toch eigenwijs dan is een touchboard misschien een optie. Ga hiernaar maar eens op zoek. Je zult dus vooral in de "onderwijshoek" moeten gaan kijken.... !
 

Posted Sun 17 Jul 11 @ 5:29 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
wilberg wrote :
Mooi ding maar er kleven dus inderdaad teveel nadelen aan.
Ik werk in het onderwijs en daar wordt al weer enige jaren gewerkt met zgn. active boards / digi borden (digitale schoolborden)
Vanwege het feit dat je echter werkt met een beamer blijf je ook hier het probleem "kalibreren" tegenkomen wanneer je de boel versleept.
Ik schat in dat je nog effe moet wachten alvorens er iets is wat je echt zoekt.
Ben je dan toch eigenwijs dan is een touchboard misschien een optie. Ga hiernaar maar eens op zoek. Je zult dus vooral in de "onderwijshoek" moeten gaan kijken.... !


Goedemorgen Wilberg,
Ik ben idd volledig op de hoogte wat er in onderwijs land gebeurd.( ben net aan het "afkoelen" na 11 jaar in het onderwijs gewerkt te hebben ;)
Was het laatste jaar verantwoordelijk voor de implementatie van Smart-Boards.
Smart heeft een aantal hele mooie dingen , en het doorontwikkelen van de borden staat ook niet stil ( op de laatste versies smartboards kan je met meerdere tegelijk werken!)

Ik ben niet op zoek naar zo'n dergelijk effect of bedienings paneel (veel te lastig te verplaatsen).
Maar het leek me wel leuk om alternatieven te zien van de dreamscreen3000 ( zoals te zien in de videoclip van Britney Spears).

 

Posted Mon 18 Jul 11 @ 4:21 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Laat ik nou net niet van een ieder weten, die het forum bezoekt, wat men "voor de kost" doet / heeft gedaan !
 

Posted Wed 20 Jul 11 @ 11:16 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Dat is logisch , daarom heb ik het ook even neergezet ;)
We zijn allemaal onbekenden voor elkaar... daarom stelde ik een tijd geleden voor om eens een "meeting "te doen ...
Maar ja daar is totaal geen behoefte aan...en blijft het een beetje "aftasten"
 

Posted Wed 20 Jul 11 @ 12:23 pm
't Blijft dan toch ergens hangen..... Ben net maar eens een rondje Google wezen doen om de opties tot zelfbouw te bekijken. Er zijn een aantal leveranciers die de losse touch-folie verkopen (plakken op plexiglas plaat óf op / achter glas), maar ze gunnen je geen blik in de keuken: Prijzen uitsluitend op aanvraag. Maten vanaf "ik wil m'n oude monitor geschikt maken voor touch-screen" tot "zo groot als je wilt".
Dat geeft wel weer voer aan je gedachten: Bouw een PC met 3 video-uitgangen (sorry, Dozo: 4....) en maak je eigen skin. Zet in je booth nu 3 schermen naast elkaar: laat op het middelste scherm het centrale deel van je werkscherm zien en zet op de 2 buitenste schermen je 2 decks. Dit alles touch-screen bediend en je hebt een erg coole controller. Niet helemaal origineel idee, heb iets vergelijkbaars voorbij zien komen met 2 iPads voor de decks. Maar dat is prijstechnisch dan weer helemaal niet grappig....
 

Posted Wed 20 Jul 11 @ 3:31 pm


(Old topics and forums are automatically closed)