Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mixtrack PRO geluidskaart

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey,
ik heb net mijn mixtrack pro binnen, hij werkt maar ik heb wel een probleem:
Ik krijg geen geluid uit de geluidskaart van de mixtrack pro zelf.
Het geluid komt uit mijn computer.
Ik heb asio4all geinstalleerd (zat een cd voor bij).
Weet iemand wat ik moet doen of heeft iemand dit probleem al een gehad?
Groet, August.
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 9:14 am
Handleiding gevolgd? M.a.w.: Eerst de drivers installeren, pas als de PC erom vraagt (of na een herstart) de USB-kabel van de MixTrack in je PC prikken. Doe je dat niet dan installeert Windows drivers waarvan het denkt dat het de goede zijn. (Zijn ze meestal niet......)
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 10:44 am
Ik heb hem eindelijk aan de praat gekregen (en ja ik heb de handleiding precies gevolgd).
Het kraakt heel erg en ik krijg dat gekraak niet weg.
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 11:00 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
je hebt geen Aiso driver nodig,
verwijder die , start je vdj en als het goed is ziet hij een Numark geluidskaart ;)
Bij mij loopt alles via mijn Numark en heb geen probleem.
input: none
output: none
Geluidskaart:Numark ;)

grappig dat er een disk bij zat met de asio .... zat er bij mij niet bij.
dat roept bij mij gelijk de vraag :
heb je een Mixtrack (zonder ingebouwde geluidskaart)
of een Mixtrack pro (met ingebouwde geluidskaart) ?
Zijn je knoppen zilver of zwart?
Zilver = Mixtrack pro
Zwart =Mixtrack
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 11:20 am
Isse simpel: Als hij z'n VDJ registreert hoef je dat niet te vragen. Komt het onder z'n avatar te staan :)
(Klopt, is een hint)
Dat gekraak komt hoogst waarschijnlijk omdat de latency van de ASIO-driver iets te enthousiast naar zo klein mogelijk is ingesteld.
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 12:57 pm
Dat is grappig, ik heb er geen vdj bij gekregen, ik heb wel ff een mailtje gekregen want dat is natuurlijk wel de bedoeling.
Ik heb hem nu goed.
Ik had er alleen traktor bij, maar hij werkt wel op vdj.
Nu moet ik dus wel elke 10 minuten opnieuw starten, maarja dan maar tot de tijd dat ik de cd krijg ff traktor gebruiken!
Ik heb trouwens zilveren knoppen en er staat boven op MIXTRACK PRO.
Nouja, bedankt iedereen!
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 1:02 pm
ik denk niet dat je beide software pakketten krijgt, volgens numark zit het zo

MIXTRACK PRO comes with the powerful DJ software which makes it easy to mix your favorite music. Virtual DJ LE comes standard in North and South America, while Native Instruments'® Traktor LE is included in Europe and Asia.

dus in europa traktor, in usa vdj. niet beide
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 3:03 pm
Op de site waar ik het heb gekocht staat dat ik vdj zou krijgen.
Maarja, de geluidskaart faalt.
Soms doet hij het, soms niet.
Als ik de controller uit de usb poort trek en hem er opnieuw insteekt en dezelfde geluidskaart selecteer komt er gewoon geen geluid uit.
Ik kan hem zo alleen gebruiken als mixtrack, en ik heb 50 euro meer betaald voor de geluidskaart.
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 3:22 pm
als je denkt dat het een hardware probleem is, dan zou ik het proberen met andere software om te kijken hoe het zich dan gedraagd, zoa kan je erachter komen of het hard of software is
 

Posted Fri 15 Jul 11 @ 4:01 am
Het komt door mijn computer, in de studio van mijn vader werkt hij wel.
Hij werkt met windows XP en ik hier met 7.
Op een andere PC met vista werkt hij ook gewoon goed.
Ik heb geen idee meer wat ik kan doen, wat op andere computers doet die geluidskaart het wel normaal.
 

Posted Fri 15 Jul 11 @ 7:04 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Dan zal je naar de installatie op je eigen machine moeten kijken.
Heel het forum zit vol met gebruikers van Windows (alle versies) en (uiteindelijk) werkt VDJ bij allemaal ;) (dat het niet direct werkt , ligt bijna voor 99% aan de gebruiker)
Herinstalleer je eigen machine eens en begin met je controller en je software op een schone installatie.

 

Posted Fri 15 Jul 11 @ 7:55 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
s.waterreus wrote :

dus in europa traktor, in usa vdj. niet beide


Dit gaat toch niet voor de volle 100% op ben ik bang voor.
Ik heb de mijne bij Feedback Rotterdam gekocht en er zat VDJ bij .
Zelfs de doos geeft dit netjes overal aan.
Er hebben zich al meerdere mensen aangemeld sinds de uitlevering van de pro versie gestart zijn.
Ik heb het idee dat Numark verscheept naar de continenten wat ze op dat moment in voorraad hebben.
Europa vraagt een batch ...hmmm traktor versies hebben we niet liggen , verzend de VDJ versies maar.
aan de zijkant van mijn orginele verpakking staan 7 "gebieden " aangegeven:

-IRAM
-EURO ( in mijn geval voorzien van een zwart v-tje)
-AUS/N.Z.
-JAPAN
-UK
-USA
-NP

doos is verder voorzien van talen :
Engels
Spaans
Duits
Frans
Italiaans
En rondom het Virtual Dj logo

Wat mij verteld dat deze verpakking met VDJ toch echt voor Europa is bedoeld en niet dat ze gebruik maken van een uninversele verpakking.

Ergo: ik kan er geen touw meer aan vast knopen hoe het nu zit tussen de diverse hard en software fabrikanten! jij wel ?



 

Posted Fri 15 Jul 11 @ 8:11 am
ik heb de info van de site van numark gehaald, kan er ook niet meer van maken,

misschien is er wat parallel import hier en daar,

maar dat je zowel vdj en traktor krijgt lijkt me uitgesloten
 

Posted Fri 15 Jul 11 @ 9:14 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
s.waterreus wrote :

maar dat je zowel vdj en traktor krijgt lijkt me uitgesloten


volledig mee eens.
 

Posted Fri 15 Jul 11 @ 9:20 am
Ik heb hem op een duitse site besteld en daar stond duidelijk virtual dj.
Maar nu ff back to topic want ik heb nog steeds problemen met die geluidskaart :(
 

Posted Sat 16 Jul 11 @ 9:04 am
JivajoHome userMember since 2011
De oplossing is al meerdere malen gegeven.

De-installeer alles van jou pc wat jij heb/windows heeft geinstalleerd en probeer het opnieuw, dit kan nogal eens helpen.

Verder kan ik je alleen aanraden om te proberen de LE versie van VDJ te verkrijgen via die site...

Welke USB - poort gebruik je voor je mixtrack?
Want het is namelijk zo dat bepaalde computers (te) weinig stroom naar de voorste poorten sturen...

Hoop dat je eruit komt!
 

Posted Sat 16 Jul 11 @ 10:44 am
Jivajo wrote :
De-installeer alles van jou pc wat jij heb/windows heeft geinstalleerd en probeer het opnieuw, dit kan nogal eens helpen.

Doe het dan meteen goed en haal de laatste drivers op van de Numark-site. Wel opletten: er zit (dacht ik) verschil tussen de 32- en 64-bits drivers

Jivajo wrote :
Verder kan ik je alleen aanraden om te proberen de LE versie van VDJ te verkrijgen via die site...

Niet geschoten, altijd mis, maar weinig kans. De software kost Numark ook geld. 2 voor de prijs van 1 is niet echt het Numatk handelsmerk....

Jivajo wrote :
Welke USB - poort gebruik je voor je mixtrack?
Want het is namelijk zo dat bepaalde computers (te) weinig stroom naar de voorste poorten sturen...!

Die marges zijn minimaal. Doet'ie het niet op de voorste, dan is de kans groot dat het op de achterste ook niet goed gaat. Dit staat echter los van het krakende geluid.

Er is voorgesteld de Mixtrack niet via de ASIO4ALL-drivers te laten lopen, maar via de eigen drivers. Dat heeft zich bij Dozo al bewezen. We lezen alleen nergens terug wat je nu hebt gedaan aan probleemoplossing zoals voorgesteld in de posts hierboven. Om te voorkomen dat alle oplossingen nog een keer voorbij komen, graag wat uitleg terug a.u.b.
En nogmaals: Dit is het VDJ-forum, niet van Traktor of Numark. Ik zou dus ook zeker een mailtje wagen naar de Numark Helpdesk en een account aanmaken op het Traktor-forum.
 

Posted Sun 17 Jul 11 @ 12:13 pm
Hallo allemaal, ik heb een vraag, ik heb de Numark mixtrack pro sinds vandaag maar de crossfader werkt niet, is die kapot of gebruik ik hem verkeerd of wat? Weet iemand wat ik fout doe?
xx Carmen
 

Posted Mon 18 Jul 11 @ 12:02 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
CarmenxGruson wrote :
Hallo allemaal, ik heb een vraag, ik heb de Numark mixtrack pro sinds vandaag maar de crossfader werkt niet, is die kapot of gebruik ik hem verkeerd of wat? Weet iemand wat ik fout doe?
xx Carmen


kijk bij config , options achter cross fader daar moet staan full ( indien er disabled staat , staat hij uitgeschakeld)
 

Posted Mon 18 Jul 11 @ 1:39 pm


(Old topics and forums are automatically closed)