Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: equalizer voor MAC

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

pickpayPRO InfinityMember since 2010
Hallo,
Wie weet of er voor een MAC een equilizer te dowloaden valt in de effecten ?

MVG

 

Posted Tue 21 Jun 11 @ 11:28 am
Kopietje uit je andere topic...

Martin FourS wrote :
Er is vrijwel geen EQ als effect te verkrijgen en zeker niet voor de Mac (is nu eenmaal afhankelijk van effectbouwers die ook voor de Mac willen / kunnen bouwen). Als alternatief kun je ook een EQ achter je geluidskaart hangen (een echte, dus) Dan ben je ook niet meer afhankelijk van de kwaliteit van de softwarematige EQ (die ook voor extra systeembelasting zorgt en waarschijnlijk ook wat extra latency. Daar heeft een hardware-EQ allemaal geen last van)


 

Posted Tue 21 Jun 11 @ 5:31 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Ik heb mijn magische kristallen bol opgestart ( GOOGLE ) en die kwam met het volgende antwoord alwaar je meerdere opties krijgt aangeboden :
http://hintsforums.macworld.com/showthread.php?t=97591

Veel suc6 met het uitproberen van de diverse voorgestelde softwarematige equalizers ;)
 

Posted Tue 21 Jun 11 @ 6:20 pm
Die kende ik nog niet. Handig. Thnx!
Het ging TS echter om effecten in VDJ voor de Mac. En die zijn er dus niet. Waarbij ik voor de zekerheid nog maar eens herhaal dat ik een software-EQ niet aanraad. Ik gebruik hem wel in bv Cubase, maar dan als (na)bewerking en niet als real time effect. Dat heeft echt flink invloed op de CPU-belasting.
 

Posted Wed 22 Jun 11 @ 6:21 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Ik begreep dat het ging on een effect in VDJ , maar zoals jij al aangaf bestaat die niet.
Bronbestanden voor de Windows versies worden wel aangeboden maar ik weet totaal niet of je er iets mee kan voor de Mac versie.
Het leek me wel handig om alternatieven aan te bieden.
Ik zou persoonlijk jouw advies volgen om naar Hardware te kijken, Mac zal best wel een oplossing hebben ervoor.
En heeft MAc niets.... de wereld maakt equalizers ;)

 

Posted Wed 22 Jun 11 @ 6:44 am


(Old topics and forums are automatically closed)