Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Keuze Laptop

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

sikko03PRO InfinityMember since 2008
Hallo allemaal, ik ben wel benieuwd met voor voor laptops jullie draaien met aansluiting van een Hercules RMX controller.

Zit zelf te twijfelen over een MACBook en daar heb je ook nog verschillende in oa de Pro versie.
Ook heb je tegenwoordig van die mini laptopjes met 10" inch scherm.

Het gaat mij dus alleen maar op MP3 af te spelen in VDJ met een Hercules RMX controller zonder dat ik problemen krijg met overslaan en een tekort aan CPU.

Willen jullie meedenken of je mening geven over de laptop die je nu gebruikt icm een RMX controller.

Alvast bedankt.
 

Posted Fri 03 Jun 11 @ 6:03 am
 

Posted Fri 03 Jun 11 @ 6:10 am
Een 10-inch netbook zou ik je afraden.
Voor het gewone VDJ-MP3 werk draai ik in m'n disco altijd met Packard Bell - 7 dagen per week, zeven maanden lang. Die gaan redelijk lang mee en zijn niet duur in verhouding tot wat ze presteren: de laatste kocht ik in de Media Markt voor 499,00 €.
Loopt als een trein, net zo als z'n voorganger.

 

Posted Fri 03 Jun 11 @ 10:22 am
Hallo,
ik gebruik nu een MacBook Pro 13 inch met de Hercules RMX: fantastisch tegenover mijn oude Windows XP: nu is Virtual DJ opgestart in 10 sec tegenover 5 min en is de map van 10.100 songs in minder dan 1 sec geladen. Een MacBook mag je dan ook vertrouwen.
13 inch is misschien wel klein maar het is de draagbaarheid waarover het gaat.
Virtual DJ in werking (4 decks) in radio uitzending stream met RMX = maximum 20 % cpu. Met videoclips = maximum 50 %.
Wel 1 ding: als je de MacBook op sluimer zet en daarna Virtual DJ een tweede keer opent is er een lichte vorm van ruis te horen via de RMX, maar ik denk niet dat je dit van plan bent...
Ik raad je dus een MacBook aan!

MVG
 

Posted Fri 03 Jun 11 @ 5:15 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
VDJUSER01 wrote :
Hallo,

Ik raad je dus een MacBook aan!

MVG


En als een Mac Book nou niet werkt voor me?
(Ieder heeft zijn eigen smaak en bevindingen ;)
Mag ik hem dan naar jou opsturen en geef jij me dan me geld terug?

Waar je het hier over hebt is "gevoel"bij een product en dat varieert per gebruiker, hierdoor valt er niet te zeggen wat het beste is.
Dat is ook de reden waarom er geen welles/nietus discusiies gewenst zijn op dit forum.
het leverd alleen een hoop geblaat op en de vraagsteller weet nog niet waar hij/zij aan toe is.

Ik bijvoorbeeld ben helemaal weg van mijn simpele dell's met windows 7 , WOrks like a dream baby...
En hop we hebben het wellus nietus spelletje ......

 

Posted Fri 03 Jun 11 @ 9:13 pm
Windows 7 heb ik nog niet geprobeerd, maar wat je zegt is helemaal waar: over smaken en bevindingen valt niet te twisten.
Een computer is ten slotte een computer en Virtual DJ zal op elke Windows & Mac draaien. Op de ene misschien wat trager laden dan op de andere. De ene heeft dan ook andere functies die beter zijn dan de andere: ik zie VJ Dozo -> ik geef zelf toe dat je op een Dell laptop gemakkelijker video kan aansluiten dan bij Mac. Maar in sikko03 zijn geval - alleen MP3 met Hercules RMX - is een MacBook alleszins een optie.
Maar wij kunnen niet voor hem kiezen.
 

Posted Sat 04 Jun 11 @ 7:22 am
ik heb hier ook een asus 10 inch liggen met een atom processor, maar dat werkt niet, het kan wel, met extreem hoge latency, maar erg stabiel is het geheel niet, dus 10 inch is zeker een afrader.
 

Posted Sat 04 Jun 11 @ 8:35 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb mijn laptop verkocht, het was een Acer Aspire 8930G, die "het niet trok" om ook met videoclips en visuals te werken.
Wanneer ik werkte met slechts MP3's dan liep dat gewoon makkelijk....

(ik werk nu dus met een op maat gemaakte rackmount PC)
 

Posted Tue 07 Jun 11 @ 3:19 pm
Ik gebruik een hp pavilion dv-7 laptop. Dit is een core-2-duo 2.4 Ghz met 4gig geheugen en een dedicated videokaart i.s.m. met de Denon HD4500. Met videoclips, visuals en mp3 werkt deze perfect. Latency bedraagt 4 msec. Video sluit ik aan via de vga aansluiting.
 

Posted Wed 08 Jun 11 @ 4:59 am
djtimeuPRO InfinityMember since 2011
Ik draai zelf met een macbook pro 13inch. Om als tip mee te geven, ga gewoon eens bij een computerwinkel testen en kijken wat je het fijnste vindt.
 

Posted Wed 15 Jun 11 @ 7:40 am


(Old topics and forums are automatically closed)