Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Directx Sound Error

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen.
nadat ik het forum bekeken heb maar geen oplossing gevonden heb voor mijn probleem post ik het hier maar.
Ik krijg namelijk bij het opstarten de error: DirectX Sound driver error
wanneer ik op ok druk start Virtual DJ niet op.
Situatieshets:
Windows 7 - 32 bits
Hercules DJ Console MK2
Virtual DJ (DJConsole) versie 3.4.1

 

Posted Fri 27 May 11 @ 3:14 pm
klik op start/run of op de windows toest in combinatie met r.
typ hier services.msc
ga naar de service "windows audio".
waarschijnlijk staat deze uit. klik op start om hem aan te zetten en selecteer automatisch om hem bij opstarten iedere keer aan te zetten.
mogelijk lost dit je probleem op

staat dit wel aan, probeer dan of er een nieuwere driver is voor je console op de site van hercules.
zo niet, verwijder dan vdj en de driver compleet en herinstalleer, zorg daarna bij opstarten dat je meteen de goede instellingen maakt onder config/settings
 

Posted Sat 28 May 11 @ 8:11 am
alvast bedankt voor het snelle reageren.
De service stond op.
Ik ben nu alles een het verwijderen en zal dus straks laten weten of herinstalleren gewerkt heeft ;)
 

Posted Sat 28 May 11 @ 1:17 pm
Herinstalleren heeft niet gewerkt :s
ik heb de drivers geupdated met de versie die te vinden is op ts.hercules.com
 

Posted Sat 28 May 11 @ 1:52 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
voorheen werkte het wel , welke wijziging in software is er opgetreden sindsdien?Probeer eens terug te gaan naar je oude configuratie ( niet zozeer qua VDJ maar meer richting microsoft en andere updates, drivers die je mischien ( zonder jouw weten ( Microsoft update bijvoorbeeld) hebt binnengehaald.

zorg er ook voor dat het zeker is dat je registry opgeschoond is na de installatie voordat je aan de nieuwe intallatie begint.......
 

Posted Sat 28 May 11 @ 10:20 pm
en ook dat je de map virtual dj in mijn documenten verwijderd
 

Posted Sun 29 May 11 @ 5:22 am
ik heb mijn windows 7 volledig opnieuw geinstalleerd en nu werkt mijn virtual dj terug.
zal inderdaad probleem geweest zijn met windows want mijn windows media center wou ook al niet meer opstarten.

Alvast bedankt voor jullie moeite!

met vriendelijke groeten,
PeetersY
 

Posted Sun 29 May 11 @ 6:03 am
...
zorg er ook voor dat het zeker is dat je registry opgeschoond is na de installatie voordat je aan de nieuwe intallatie begint.......


Ik gebruik Revo Uninstaller om programma's te verwijderen.
Dat zoek na de uninstal van het prog zelf nog naar overgebleven bestanden en achtergebleven registerwaarden, en verwijderd die (als je dat aanklikt)
 

Posted Sun 29 May 11 @ 6:04 am


(Old topics and forums are automatically closed)