Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: sampler extern bedienen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik gebruik als controller de denon mc6000 om vdj te bedienen. je kunt hier echter maar 4 samples van de sample player mee bedienen.
Is het mogelijk om bijv nog een korg nano pad aan te sluiten zodat ik alle 12 de samples met`knoppenĀ“ kan bedienen? of wie misschien betere ideeen?
 

Posted Thu 26 May 11 @ 3:49 pm
hoi ed,

de korg wordt standaard ondersteund, maar de knoppen die toegewezen zijn aan functies bieden niet wat jij wilt.
je zal de korg dan dus handmatig moeten mappen.
als je kijkt naar de mapping voor keyboard, kan je zien dat alle 12 de samplebanken gekoppeld zijn aan de 12 functie toetsen.
dit kan je namaken op de korg. knop 1 krijgt dan mee "sampler 1 play_stop". hiermee gaat vdj spelen als je de knop indrukt en stop weer als hem nogmaals indrukt.
je kan ook kiezen voor "sampler 1 play while_pressed". nu gaat de sample enkel spelen zolang de knop ingedrukt blijft.
voor andere banken maak je van de 1 een 2,3,4 enz
als je toch een toetsenbord hebt staan bij je set is een korg dus eigenlijk overbodig.gebruik gewoon de f toetsen
 

Posted Fri 27 May 11 @ 3:26 am
Dank Watterreus voor je antwoord, hier kan ik wat mee, ga mn toetsenbord eens ff proberen.
 

Posted Fri 27 May 11 @ 7:52 am
maulibuHome userMember since 2008
Je kunt toch gewoon snel door de samples scrollen met de middelste knop? Eerst Sample knopje, dan draaien. Net zo snel toch?

Trouwens wel belachelijk dat de beste midi-controller van het moment met Traktor wordt geleverd in Europa.. En dat we de controller dus ook hier niet kunnen registreren.
 

Posted Thu 02 Jun 11 @ 7:25 am
Misvatting...
Je registreert niet de controller maar de meegeleverde VDJ. Die zit er niet bij in dit geval dus valt er niets te registreren.
Dat de plaatjes van een controller onder je avatar komen te staan, is omdat ze bij Atomix weten welk registratienummer aan de betreffende fabrikant is uitgegeven en daarom de juiste afbeelding kunnen plaatsen.
 

Posted Thu 02 Jun 11 @ 7:58 am
maulibuHome userMember since 2008
Het gaat mij niet om een plaatje maar ik wilde een punt maken met de standaard levering van Traktor (in Europa). De knoppen op de MC6000 hebben niet eens allemaal standaard een functie in Traktor.. Oftewel: gemiste kans.
 

Posted Sun 05 Jun 11 @ 4:02 am
;)
Ik snap dat het je niet om het plaatje gaat. Ik wil alleen voorkomen dat er straks anderen een discussie gaan beginnen over dat plaatje. ik kom hier vaker.....
De knoppen zijn in Traktor net zo goed te mappen als in VDJ. Nu is de MC6000 iets eerder ontwikkeld dan Traktor2, dus de aansluiting is er nog niet helemaal. Je zou eens kunnen snuffelen op het Traktor-forum of iemand dat werk al voor je heeft gedaan en dat als download beschikbaar heeft gesteld. Ook zag ik op de site van Traktor iets van een Controller-Manager, maar de details waren niet zichtbaar voor niet-geregistreerde gebruikers. (en ik hoef me niet te registreren. Ik heb verder niets met Traktor)

Marketingtechnisch is de keuze van Denon om met Native Intruments in zee te geen niet echt een "gemiste kans". Traktor is nu eenmaal groter dan VDJ en ik schat dat NI een beter (lees: goedkoper) voorstel heeft gedaan dan VDJ om hun software mee te leveren. Daarnaast is het beeld vanuit de gebruiker die liever VDJ heeft (lees: Maulibu ;) ) dan misschien die van een gemiste kans, maar vergeet niet dat de meegeleverde versies van de software altijd LE-versies zijn en dat zijn lekkermakertjes. Wil je het volledige potentieel van de controller gebruiken dan is het toch het beste om de Pro-versie aan te schaffen. En dan is in VDJ je MC6000 meteen standaard volledig ondersteund.
 

Posted Sun 05 Jun 11 @ 6:27 am
misschien zit de gemiste kans meer in het feit dat de mc6000 in europa met traktor in en amerika met vdj geleverd wordt.
misschien was het beter geweest om de klant te laten kiezen tussen de 2 softwarepakketten, net als pioneer doet met zijn nieuwe controllers.
 

Posted Sun 05 Jun 11 @ 8:30 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
ik heb mijn oog ook laten vallen op de mc6000. mixer en midicontroller in 1.
Hebben jullie nog negatieven punten waar ik rekening mee moet houden bij de koop. op de site aboutdj.nl is hij goed beschreven. paar minpunten over de bit's van de faders. maar daar heb ik weinig mee, als ik maar kan doen wat ik wil doen en dat is video en audio mixen. en gelijk uitsturen naar mijn actieve speakers met veel power uit het mengpaneel

Rene
 

Posted Fri 24 Jun 11 @ 3:47 am


(Old topics and forums are automatically closed)