Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: decks beluisteren met hoofdtelefoon

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey iedereen

Ik zou graag dit weekend virtual dj willen gebruiken op een feestje zodat ik ook de andere deck kan horen via een hoofdtelefoon. Ik weet dat er al veel topics van zijn maar ik vind de uitleg soms veel te technisch en zou graag snel uitsluitsel willen hebben voor mijn probleem.

Ik gebruik de free home edition op een Medion latop van een jaar of 3 in combinatie met jb system mengpaneel en een jb versterker. Via een kameraad ben ik weten gekomen dat ik ook de andere deck kan horen, dit met behulp van een 2de geluidskaart. Daar ik een serieuze leek ben op gebied van pc's zou ik hier graag willen horen van jullie welke geluidskaart ik precies moet bijkopen (inter/extern en kostprijs?) zodat ik gene miskoop ga doen. Kan ik dan voortaan de muziek blijven voorbeluisteren via een hoofdtelefoon aangesloten op mijn mengpaneel of gebeurt dit dan via mijn laptop? Wss moeten mijn instellingen dan ook nog verandert worden maar dat kan ik dan nog wel vragen hé...

Alvast bedankt voor de uitleg!

Groetjes van de "leek" ;-)
 

Posted Mon 09 May 11 @ 7:58 pm
je zal niet veel hebben aan je mengpaneel alleen, zeker niet als deze geen midi ondersteuning heeft. je zal immers je decks ook nog moeten aansturen. dit kan wel met de muis, maar het geluid blijft dan uit je laptop komen en kan niet op eenvoudige wijze apart worden verzonden naar je mengpaneel zonder daarvoor apparatuur aan te schaffen.
je kan dus het beste je laptop direct op je versterker aansluiten en de schuiven in vdj zelf gebruiken met de muis.

om voor te beluisteren heb je een externe usb geluidskaart nodig, maakt niet zo veel uit welke. je kan een hele goedkope nemen voor 12 euro ofzo, maar je zou ook een creative kunnen nemen voor 40a 50 euro.

in vdj instellen dan je master out via de ene geluidskaart gaat en dat de koptelefoon via de andere geluidskaart moet gaan.

lees hiervoor de handleiding eens door, daar staat precies in hoe je dit moet instellen
 

Posted Tue 10 May 11 @ 2:54 am
Bedankt waterreus voor de duidelijke uitleg!

Ben mij vandaag dus een externe geluidskaart van Sweex gaan halen, echter bij het instellen kreeg ik bij vdj de melding dat bij mijn free edition dit echter na 10 min zou wegvallen... en ja na 10 min krijg ik niets meer uit mijn hoofdtelefoon te horen, terwijl dit een paar min eerder nog perfect werkte. Hier had ik eerder nog niets van gelezen.. dusja mijn laatste vraag: wat kan ik hier aan doen?

Greetz
 

Posted Tue 10 May 11 @ 3:47 pm
Zo, dan..... Niet simpel.
De Free Edition ondersteunt je standaard op / in de PC aanwezige geluidskaarten. VDJ ziet jouw Sweex-kaart als een externe kaart en dus als niet-standaard aanwezig.Wat ik je nu ga vertellen, is meer een gok, dan dat ik het zeker weet: Probeer de PC eens op te starten met de Sweex-kaart al in de USB-poort gestoken. Controleer daarna in de Windows-mixer (het symbooltje van een speakertje in de system-tray, dat is het vakje rechts onderin bij de klok, rechter muisknop klikken en openen kiezen) of je Sweex-kaartje meegenomen wordt bij de in- en uitgangen in die mixer. Als dat het geval is, zou alles moeten werken. Is dat niet het geval, dan weet ik het eerlijk gezegd ook niet.

Dit soort vragen blijven lastig. Ik zal binnenkort eens een oude PC uit de kast trekken en de Free Edition op installeren. Heb ik iig iets waar ik dit soort zaken op kan testen.
 

Posted Tue 10 May 11 @ 4:55 pm
de free edition heeft wat beperkingen, het is immers slechts een probeer versie. na 10 minuten valt console ondersteuning weg en blijkbaar valt na 10 minuten ook ondersteuning voor meerdere kaarten weg. je kan de pro versie aanschaffen of een goedkope controller kopen van bijvoorbeeld hercules, daar zit vdj bij in de vorm van een (oudere) LE versie.
 

Posted Tue 10 May 11 @ 5:51 pm


(Old topics and forums are automatically closed)