Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: finalscratch 2 en virtual dj

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Dames en heren,

Even een korte vraag waar een kort antwoord op past.

kan ik virtual dj gebruiken met finalscratch (en daar bedoel ik de timecode platen van (stanton)finalscratch mee).

ik heb alle forumberichten doorgelezen maar ik krijg nergens echt een duidelijk antwoord.

Wanneer het antwoord nee is, dan is mijn volgende vraag.
Kan ik dan de Numark timecode platen ook gebruiken met finalscratch in combinatie met Virtual dj?
 

Posted Wed 23 Mar 11 @ 6:19 pm
in vdj zit een lijst met timecode systemen die ondersteund worden.
de stanton zit daar niet bij, op basis daarvan zou mijn antwoord dus nee zijn, mogelijk dat de stanton platen wel werken op een ander systeem, maar daar heb ik geen ervaring mee.

dit zijn de ondersteunde systemen op dit moment
 

Posted Thu 24 Mar 11 @ 4:14 am
Bas,

ik heb je antwoord even af zitten wachten, omdat ik het plaatje niet kon maken..... ;)
>HIER< de uitleg over Final Scratch in Wikipedia. Stanton / Final Scratch is opgenomen in de Traktor-toko. Als zij de Stanton-stijl hebben geadopteerd, zouden de TraktorScratch A en B nog wel eens kunnen werken.
Als je het hele verhaal op Wikipedia doorleest, merk je dat de algemene sfeer niet positief is. Door de manier waarop de platen zijn ingedeeld (1200 hz/ 90 gr. faseverschuiving) is er weinig ruimte voor foutmarges. Het systeem wordt (ook vanwege een mindere kwaliteit componenten) als niet echt betrouwbaar bestempeld.
Of je hier waarde aan moet hechten...... WikiPedia zou neutraal moeten zijn en geen opinie-naslagwerk, maar ik heb dit soort zaken eerder gezien.
 

Posted Thu 24 Mar 11 @ 6:48 am
precies de rede waarom ik altijd heeeeel oorzichtig ben met vragen die gaan over de werking van timecode.
er zijn wel mee systemen die slecht werken ook al worden ze wel ondersteund en als dan ook nog eens de juiste config er niet tussen staat dan wordt de kans des te kleiner. maar als het toch al in huis hebt zeker wel de moeite waard.

wat betreft dat plaatje, dat kan je heel makkelijk maken met de windows 7 snipping tool onder accesoires, bij drop down boxen en pop up schermen kan je op ctrl printscreen drukken, zo kan je toch een afbeelding maken van een venster dat anders weer verdwijnt :)
 

Posted Thu 24 Mar 11 @ 11:27 am
..... ik zit op de zaak en heb VDJ niet op deze PC staan. Daarom geen plaatje...... :p
 

Posted Thu 24 Mar 11 @ 11:36 am
in vdj zit een lijst met timecode systemen die ondersteund worden.
de stanton zit daar niet bij, op basis daarvan zou mijn antwoord dus nee zijn, mogelijk dat de stanton platen wel werken op een ander systeem, maar daar heb ik geen ervaring mee.

dit zijn de ondersteunde systemen op dit moment
[IMAGE1]

Heren,

Allereerst bedankt voor de reactie maar ik ben er uit.

Het schijnt dus zo te zijn dat de Stanton Finalscratch platen ook prima werken met Virtualdj, finalscratch2 en de Hercules dj console mx4 alles in combinatie met elkaar.
Hoe ik dit weet?
Ik heb het allemaal zelf uit geprobeerd het werkt perfect.
Het enige waar men op moet letten is het aanbod aan Timecode platen in Virtualdj.
Een aantal Timecode doen het niet of niet helemaal juist maar daar staat tegenover dat de de standaard, wat VirtualDj aanbied, prima werkt en zo zijn er nog een aantal die het prima doen.
Het is een kwestie van even rustig uitzoeken wat het beste is.
Bij was het dus de standaard van Virtualdj.

Ik hoop met dit antwoord ook andere Virtualdj's gelukkig gemaakt te hebben.

btw:Ik gebruik Finalscratch al een aantal jaar en ik kan uit ervaring zeggen dat het een van de beste zo niet het beste systeem is als het gaat om Timecode en zeker niet te vergeten de geluidskaart zelf.
Het systeem heeft een super Latency en dat is toch wel heel belangerijk wanneer met gaat scratchen.
Ik heb hem even vergeleken met de geluidskaart van de 4-MX die ik pas heb aangeschaft.
Een prima geluid komt eruit (beter dan verwacht)maar wanneer met wil gaan scratchen legt deze het af tegen de Finalscratch.
Verder doet de 4-MX gewoon wat hij moet doen, een prima dj console.
Als je het mij vraagt dan zeg ik: de 4-MX kan goed mee draaien met de concurentie.

 

Posted Thu 24 Mar 11 @ 1:28 pm
Neefsteef2 wrote :

Een aantal Timecode doen het niet of niet helemaal juist maar daar staat tegenover dat de de standaard, wat VirtualDj aanbied, prima werkt en zo zijn er nog een aantal die het prima doen.
Het is een kwestie van even rustig uitzoeken wat het beste is.


Mooi dat het is gelukt.
Dat ze niet allemaal werken met jouw platen is volkomen normaal. Iedere fabrikant heeft zijn eigen visie op timecode en heeft dus een eigen versie van het "digitale" signaal op de plaat gekerft. De decoders in VDJ moeten weten welk signaal ze mogen verwachten. Als je het dus anders in stelt, snapt de decoder het signaal niet en werkt het niet.
 

Posted Thu 24 Mar 11 @ 1:43 pm


(Old topics and forums are automatically closed)