Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mengpanneel aansluiten

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik zit met een vraagje.

ik heb zopas een Gemini PS 626I aangekocht en wil dit nu graag aansluiten op mijn pc. ik heb al een kabel met zwarte jack maar ik vraag me ook af of ik er nog nodig heb. En ook waar moet ik het inpluggen welke line in of ... ik heb al geprobeerd maar niets werkt. en werkt dit met virtual DJ ? ik zou het echt niet weten hoe ik het moet aansluiten.

dit is de pc die ik gebruik : http://h20424.www2.hp.com/program/homedesktops/ap/en/index.asp#/desktops

ik zou echt graag het mengpanneel willen aansluiten

Grtz Unreal
 

Posted Wed 23 Mar 11 @ 4:18 pm
"Unreal" is goed.
Op je PC zit een groene uitgang voor je koptelefoon. Daar plug je een kabel in waar aan de éne kant een single stereo jack aan zit en aan de andere kant 2 RCA stekkertjes (rood en wit of ook rood en zwart).
Die RCA's gaan in de ingang van je mengpaneel,b.v. Line 1.
Dat mengpaneel heeft ook een uitgang, daar moet je je versterker en speakers op aansluiten.
Anders heeft het weinig zin en is het echt unreal.
Sterkte!
 

Posted Wed 23 Mar 11 @ 7:16 pm
Dus dan heb ik eigelijk 2 kabels nodig met 2 RCA stekkers? Want om van versterker naar mengpanneel te gaan moet ik toch inpluggen in Master ? of ben ik daarin fout ? ook nog een belangrijke vraag : het is toch compatibel met Virtual DJ ?

Grtz
 

Posted Thu 24 Mar 11 @ 4:04 am
compatible met vdj ????
of ik moet me sterk vergissen, maar volgens mij is je mixer niet uitgerust met midi capaciteit, of wel.

met andere woorden, je kan dit mengpaneel wel gebruiken met vdj, maar je decks wordt hetgene dat je aansluit op je pc,
je mengpaneel kan enkel aangesloten worden op je pc om line in en uitgangen door te voeren, niet om vdj te besturen.
 

Posted Thu 24 Mar 11 @ 4:08 am
Om V DJ te besturen heb ik zelf nog een controler van Numark waar ik dan de decks mee kan besturen
 

Posted Thu 24 Mar 11 @ 4:32 am
Unreal B wrote :
of ben ik daarin fout ?

Ja!

a) de kabel die van je PC naar je mengpaneel gaat is zo'n kabel met aan één kant een "dunne" stereostekker zoals je hem in een MP3 of iPod stopt. Aan de andere kant van die kabel hebt je dan 2 RCA's.
Dus NIET 2 kabels!
(Waar háál je het vandaan? Was ik hier boven niet duidelijk?)
Die 2 kabels gaan in een INGANG van het mengpaneel. Op het mengpaneel zit voor die betreffende ingang een fader, die schuif je omhoog zodat er geluid uit kan komen.
De MASTER van je mengpaneel is een UITGANG, oftwel de "hoofduitgang". Die uitgang gaat via een kabel naar je versterker en op je versterker sluit je je speakers aan.

Dit is hele eenvoudige theorie en voor de meeste DJ's bij hun geboorte al duidelijk.

b) Virtual DJ draait op je PC, heeft verder niets met een mengpaneel te maken. Je mengpaneel stuurt de muziek die uit de computer komt, naar je verdere installatie. Je bedient VDJ met muis en toetsenbord van je PC!

3) Het is aan te raden om VDJ legaal te kopen zodat je je hier kunt registreren om verdere interessante vragen te stellen.

4) Gecrackte versies van VDJ hebben de gewoonte van alles op te blazen, het screen van je monitor springt in duizend stukken, de kabels verbranden, je mengpaneel ontploft en je speakers vallen in atomen uiteen.





P.S. Hoe oud ben je?
 

Posted Thu 24 Mar 11 @ 4:45 am
Dat van die Numark had je ook wel eerder kunnen vertellen.
Ik geef het op!

 

Posted Thu 24 Mar 11 @ 4:48 am
Unreal B wrote :
...... Want om van versterker naar mengpanneel te gaan moet ik toch inpluggen in Master ? of ben ik daarin fout ?Grtz


Hij zet je op de verkeerde voet, Bob. Zijn verhaal klopt hier wel, allen gaat het natuurlijk niet van versterker naar mengtafel maar andersom.
Dus: kabel van PC naar mengtafel is kabel 1, kabel van mengtafel naar versterker/boxen is kabel 2.

Ik ben bang dat de mengtafel een impulsieve aankoop is geweest. Eerst kopen, dan kijken wat je ermee kan. Andersom had slimmer geweest.

@Onwerkelijk: Voor meer en duidelijkere uitleg graag meer en duidelijke omschrijving. Dus: wat voor geluidskaart, wat voor controller (Numark, maar welk type) en welke VDJ gebruik je. V6 dekt niet echt de lading.
 

Posted Thu 24 Mar 11 @ 7:07 am


(Old topics and forums are automatically closed)