Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vraagje

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

asenj0Home userMember since 2011
Ik wil via mijn mengpaneel, een Alecto Stereo mixer pro-37 (oud maarja) zeg maar de volumes van mijn computer regelen. Zo wil ik als ik bijvoorbeeld het schuifje van de tape tuner 1 omlaag doe, dat het volume van liedje 1 omlaag gaat binnen een of andere software en bij schijfje tape tuner 2 volume 2 omlaag enzovoorts.

Is hier een manier voor?
 

Posted Wed 16 Mar 11 @ 3:15 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Wanneer ik je uitleg begrijp wil je hebben dat je met behulp van je (oude) mixer "gewoon" het volume kunt regelen dat vanuit je laptop wordt gestuurd naar die mixer......???
Eigenlijk is dat dan dus hetzelfde als het aansluiten van bv. 2 cd spelers op je mengpaneel; schuif omhoog en het volume neemt toe én andersom.

Het probleem is klein: Je laptop heeft een koptelefoonaansluiting en je moet dus een kabeltje hebben met aan de ene kant een (mini) koptelefoonaansluiting en aan de andere kant (ik gok) een rode en een witte plug. Die rode en die witte plug sluit je aan op één kanaal van je mengpaneel.
Dit is de goedkoopste oplossing. Nadeel is dat je het geluid van beide decks van Virtual DJ door die ene kabel gaan en je ze dus niet kunt scheiden.
Wil je de decks scheiden én dus het geluid van deck 1 op kanaal 1 van je mengpaneel horen (en deck 2 op kanaal 2 van je mixer) dan moet je een tweede geluidskaart aanschaffen. Je laptop kan namelijk "slechts" één geluid tegelijk uitsturen via die koptelefoonaansluiting.
 

Posted Wed 16 Mar 11 @ 4:15 pm
asenj0Home userMember since 2011
Ik bedoel meer dat je via het mengpaneel regelt hoe hoog binnen virtualdj het volume is dat je broadcast. Dat een schuifje voor de linker "disc" werkt en een ander schuifje voor de rechter. Misschien ook nog het mic schiifje voor het micvolume. Indien niet mogelijk met virtualdj dan nog een ander programma?
 

Posted Wed 16 Mar 11 @ 5:07 pm
Nee, dat lukt niet. Kun je zelf ook bedenken: Behalve de audio-kabels is er verder geen verbinding mogelijk tussen de computer en de mixer. En via de audio-kabel kun je de computer niet laten weten dat er een schuif op de mengtafel wordt bewogen. Dat lukt alleen met een controller of een mixer met MIDI-mogelijkheden. >HIER< kun je wat inspiratie opdoen. Overigens: zelfs de meeste mixers met MIDI doen niet wat jij wilt.
 

Posted Wed 16 Mar 11 @ 6:39 pm


(Old topics and forums are automatically closed)