Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Dj controllers

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

capabloHome userMember since 2010
Hello
Ik ben ondertussen al 2 jaar dj en ik ben draaide altijd met virtual dj en een controller. Ik en mn dj partner gebruikten een hercules Mk2 en Mk4. De Mk4 vind ik wel goed, maar deze is van mijn partner en ik wil een nieuwe controller voor mezelf. Ik heb wel een heel klein beetje ervaring, maar niet genoeg om te weten wat ik moet kopen.Het grote voordeel aan deze controllers is dat er een geluidskaart enzo ingebouwd zit, dus dan hoef ik geen externe te kopen en aan te sluiten. Maar een ander groot voordeel aan deze is de auto loop functie. Je duwt op een knop en meteen maakt hij de volgende 1-2-4-8-... beats tot een loop. Ik gebruik deze functie zeer veel en wil dit dan ook op mijn nieuwe controller. Ik heb onlangs de RMX uitgeprobeerd, maar deze had dit niet, ik heb hem dan ook teruggegeven omdat het niet helemaal was wat ik zocht. Kan iemand me helpen met zoeken of heeft iemand nuttige tips voor mij? Laat aub iets weten als je me kan helpen, of omgekeerd, als je niet akkoord gaat met mij ofzo.
Je mag me eventueel gerust ook een berichtje sturen.

Alvast bedankt!!
Capablo
 

Posted Tue 22 Feb 11 @ 10:33 am
Nee, we gaan nergens mee akkoord........
Kolder. ;)
Eigenlijk moet elke controller in staat zijn te doen wat je wilt. Dit hangt namelijk niet van het apparaatje af maar van de software. (VDJ)
Er zit in de software zoiets als een mogelijkheid om de knoppen toe te wijzen aan een functie (mappen) Nadeeltje is, dat je met de LE-versie werkt, waar je niet zomaar een aangepaste mapper kan maken. Blijkbaar is de MK2 waar je mee werkte standaard al zo gemapt dat je autoloop werkte zoals je het wilde. De RMX had dat duidelijk dus niet.
Wil je in de toekomst deze vraag niet meer hoeven stellen, dan zou ik je aanraden om de Pro-versie te kopen. Die geeft je alle bewegingsvrijheid om de zaak aan te passen zoals je wilt.
Als je bovenin op Buy klikt en het Serialnumber van VDJ intikt, krijg je te zien wat voor jou de korting wordt als je besluit over te stappen.

Succes met zoeken!
Martin.

Oh, ja: Handiger om hier te reageren ipv per PM/mail. Er zijn ongetwijfeld meer gebruikers die iets aan de tips kunnen hebben.
 

Posted Tue 22 Feb 11 @ 11:55 am
capabloHome userMember since 2010
Ok, thx!
Ja ik heb al allerlei opzoekingen gedaan rond MIDI mapping, en kheb het ook al een klein beetje geprobeerd ;).
Maarja, als het niet uitmaakt welke controller je hebt, waarom zijn er dan zo veel :)
Haha, ja er is natuurlijk wel nog allerlei verschil in de hoeveelheid knoppen en in de geluidskaart ofzo, dat weet ik. Ik blijf nog even zoeken naar welke controller voor me de beste is qua prijs/kwaliteit/wat ik zoek enzo
Toch bedankt!
Als iemand anders nog ideeën heeft, laat gerust iets weten ;)

Groeten
Capablo
 

Posted Thu 24 Feb 11 @ 1:26 am


(Old topics and forums are automatically closed)