Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: MIDI vs Tijdcode

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo mensen.

Wat ik graag zou willen weten :

Ik draai nu met de Numark ICDX en wat mij het meest stoort aan deze draaitafel is dat de BPM counter niet precies genoeg is.
Ik was zowieso al van plan om over te stappen op de CDJ 900/2000. maar nu vraag ik me af als ik deze MIDI aan VDJ hang gebruikt deze volgens mij niet meer de ingebouwde BPM counter. maar die van VDJ die ook niet al te nauwkeurig is ( ik bedoel wie maakt er nouw nummer is 131,4 BPM ik noem maar een voorbeeld, dat kan toch niet.. ) . Kan ik dan beter via tijdcode draaien zodat ik wel de ingebouwede BPM counter gebruik?

wie heeft hier ervaring mee en kan mij advies geven, of zie ik het helemaal verkeerd.



 

Posted Tue 22 Feb 11 @ 2:13 am
je ziet het deels verkeerd, ik denk dat je de bpm counter wilt gebruiken om precies 2 nummers op elkaar af te stemmen, dat kan je vergeten.
ook de cdj's hebben geen cijfers achter de komma, virtual dj heeft 2 cijfers achter de komma, en meer heb je niet nodig. als je in vdj blind deze 2 gelijk zet, dan heb je geen verloop. zet je de cdj's in usb modus (dus via HID) dan staat er bijvoorbeeld in vdj 128,12 en in de display van je cdj 128.
 

Posted Tue 22 Feb 11 @ 4:30 am
nieklHome userMember since 2011
hallo allemaal!

een aantal maanden geleden heb ik een hercules rmx gekocht. ik gebruik nu de meest recente
virtual dj. nu wil ik graag met timecodes gaan werken... op internet kom ik tegenstrijdige berichten tegen
kunnen jullie me helpen ?
 

Posted Mon 28 Feb 11 @ 3:25 pm
eerst even registreren aub
 

Posted Wed 02 Mar 11 @ 2:25 am
had paar vragen over numark time code cds en platen
mn vraag is nu, hoeveel kost de set om met time code te draaien op vdj pro7
 

Posted Tue 08 Mar 11 @ 1:46 pm
Hoi,

dat is een vraag waarmee we alle kanten op kunnen. Alleen al de vraag wat het kost betekent dat je weinig budget hebt. er is geen zinnig antwoord op te geven. We weten niet wat je al hebt of wat je wensen zijn in het bijzonder.

Ik kan je vertellen wat je nodig hebt, dan kun je zelf bij je favoriete winkel kijken wat alles moet gaan kosten.

Je hebt een ASIO-geluidskaart nodig. Heeft die geen ASIO-mogelijkheid, dan zal timecode niet werken. Voor elke TimeCode-speler heb je een stereo ingang nodig op die geluidskaart. Om met 2 timecode-spelers te werken heb je dus 4 ingangen (=2x stereo) nodig. Als je met draaitafels (ipv CD-spelers) wilt gaan draaien, moet je geluidskaart ook nog geschikt zijn voor de lage signaalsterkte van die draaitafels. (dan hebben ze dus phono-ingangen)

Als je met draaitafels wilt werken moeten deze van een goede kwaliteit zijn. Het klinkt echt heel vervelend als je de plaat loslaat en je draaitafel komt te langzaam op toeren. Liefst dus een direct drive speler, maar een goede snaaraangedreven speler kan ook voldoen.

Wil je toch met CD-spelers werken, dan moet je uitkijken naar spelers welke je volledig met het jogwheel of platter kunt stoppen en waarmee je kunt scratchen. De goedkopere spelers kun je alleen iets bijsturen qua snelheid, maar daarvoor ga je niet met TimeCode werken.

Als alternatief kun je ook kijken naar een goede controller. Hiermee kun je vaak hetzelfde bereiken maar voor veel minder geld.

Voor alles geldt: je kunt het zo duur of goedkoop maken als je wilt. maar ga niet voor de goedkoopste spullen. Daar krijg je meestal vrij snel spijt van.

Succes met de zoektocht.
 

Posted Tue 08 Mar 11 @ 2:41 pm


(Old topics and forums are automatically closed)