Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: behringer XENYX X1204USB

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hoe werkt dit mengpaneel nou precies met vdj
 

Posted Sun 13 Feb 11 @ 1:37 pm
Niet anders als elke willekeurige mixer. De USB-poort is bedoeld voor export naar een audiopakket als je er opnames mee wilt maken. (Kan dus wel werken als je wilt broadcasten) Verder heeft deze dus geen enkele toegevoegde waarde.

Verder je PM:

"Hoi Martin,

Ik zou graag de numark dmc2 in combinatie met de behringer DX626 gebruiken.
Ik zou de numark dcm2 koppelen met een de behringer, maar er is geen rca input op de dmc 2.
Hoe kan ik hem wel verbinden met een analoge mixer( de behringer dus)?

MVG"


Kun je dus gewoon posten, hebben anderen ook nog wat aan het antwoord: De DMC2 is alleen een controller. Hier zit geen geluidskaart in en heeft daarom ook geen RCA-aansluitingen. Je gebruikt dus een interne (in de PC) of externe geluidskaart.
Voor al de bovenstaande zaken geldt: Je hebt wel de Pro-versie nodig als je met externe kaarten of een mixer wilt werken.
 

Posted Sun 13 Feb 11 @ 2:36 pm
hoi

Bedankt voor het antwoord.
Ik ben opzoek naar een mixer met min 3 xlr microfooningangen en hij moet kunnen werken met vdj.
Ik hoop dat zo iets bestaat.

M.V.G. Carlos

p.s. die pm was niet van mij
 

Posted Mon 14 Feb 11 @ 7:49 am
Inderdaad, die PM was van mij.
Maar Martin, ik heb de pro versie, maar niet de code want ik heb de VDJ overgekocht voor een klein prijsje van een vriend van mij.
En hoe gebruik jij je numark dmc 2 met een mixer?
Gebruik jij hiervoor de maya44 USB audio interface?
Of hoe doe jij dat?
 

Posted Mon 14 Feb 11 @ 10:39 am
Als ik het zo doe:

-reloop acces 2 USB
-Numark DMC 2 HID controller
-laptop

ok het gaat zo:

De DMC 2 gelinkt met pc via USB.
De reloop acces gelinkt met 2 usb's aan pc.
de reloop gelinkt via master uitgang naar boxen.
zou het zo moeten werken?

MVG
 

Posted Mon 14 Feb 11 @ 1:54 pm
DJCvR_XX wrote :
p.s. die pm was niet van mij

Klopt. Ben niet wakker te krijgen deze week......

DJCvR_XX wrote :
Ik ben opzoek naar een mixer met min 3 xlr microfooningangen en hij moet kunnen werken met vdj.

Met dat "Hij moet kunnen werken met VDJ" heb ik wat moeite. Hoe bedoel je dat? Elke mixer kan werken met VDJ als je een externe meer-kanaals geluidskaart aan je computer hangt. Je hebt geen USB nodig voor VDJ. Als je graag wilt dat alle knopjes en schuiven meedoen op je scherm, dan heb je een controller nodig, evt. met ingebouwde audio. Maar die heb je weer niet met 3 microfooningangen.

De Reloop Access kende ik niet. Die blijkt idd met 2 USB-poorten 2 geluidskaarten aan boord te hebben. Ik heb zelf een Numark CM200USB, die heeft dat ook. Toch is dat niet praktisch: Je kunt je sampler toewijzen aan mixerkanaal 1 of 2. Draait er iets over het eerste kanaal en de sampler staat daar ook op dan gaat het goed. Speel je nu iets af op het 2e kanaal, dan moet je kanaal 1 open zetten om de sampler te laten horen. Da's lastig als je daar iets op hebt lopen om in te mixen.
Heb je een geluidskaart met 3 stereo uitgangen, dan kun je alles zijn eigen plekje op de mixer geven.

DJ VINCC wrote :
Maar Martin, ik heb de pro versie, maar niet de code want ik heb de VDJ overgekocht voor een klein prijsje van een vriend van mij.

Oud verhaal: Niet handig. Geen updates, geen downloads, geen...... Daarnaast is het niet eens legaal: De software en licentie zijn niet overdraagbaar. Lees de laatste pagina van de handleiding er maar eens op na.

DJ VINCC wrote :

De DMC 2 gelinkt met pc via USB.
De reloop acces gelinkt met 2 usb's aan pc.
de reloop gelinkt via master uitgang naar boxen.
zou het zo moeten werken?

Ja, maar zie mijn relaas hierboven.
 

Posted Mon 14 Feb 11 @ 8:31 pm
Jammer ik dacht dat er een controller was maar dan hoeft het niet met XENYX 1204USB kan ik al veel.
 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 12:08 am
>HIER< eens kijken? Hoef je zelf het wiel niet meer uit te vinden.
 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 4:22 am
Dus met de reloop acces werkt het, ook al zijn er mankementen?
 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 9:51 am
Kom. Even lezen: Ja, het werkt. Ja, je hebt maar 2 kanalen en je kunt je sampler maar aan 1 kanaal toewijzen. Nee, dat zijn geen mankementen, maar tekortkomingen. Nu nog een fabrikant die er 3 USB-geluidskaarten in bouwt.
 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 11:16 am
Met de numark M1USB kan ik audio van VDJ naar een channel naar de mixer sturen. ( Dit staat in de handleiding)
Maar als ik dan de numark ndx400 aansluit op de numark M1USB (deck a) komt er dan op de numark ndx400 het liedje te staan?
Ik denk van niet aangezien de ndx400 geen MIDI of HID-toepassing heeft.

MVG
 

Posted Wed 16 Feb 11 @ 8:00 am
Welke van alle genoemde spullen heb je nu eigenlijk? Telkens als we je een antwoord hebben gegeven, kom je weer met een ander merk/type.
Werk je met VDJ dan komt geen enkel nummer in een apparaat te staan. Alles gaat vanuit de computer. Het maakt hierbij helemaal niets uit of je een controller / CD-speler aansluit met USB / RCA of wat dan ook.
Daarbij komt nog dat als je een CD-speler met HID-mogelijkheden hebt, er ook een audio-uit op zit. Anders kon je er geen CD's mee afspelen. En dan heb je weer geen mixer met USB nodig, omdat je dan de uitgangen van de CD-speler vaak weer kan gebruiken.

van en ander forum wrote :
ALs ik wilde dat je het begreep had ik het wel beter uigelegd.....
 

Posted Wed 16 Feb 11 @ 11:28 am
je lrijgt alleen de track info in de display van je apparaate zien als het apparaat HID ondersteuning heeft.
HID werkt vergelijkbaar als MIDI met als belangrijk verschil dat er data heen EN weer verstuurd kan worden, terwijl er bij MIDI slecht van het apparaat naar de software communicatie, hierdoor kunnen allen apparaten die HID gebruiken track info in het apparaat hebben. dit moet natuurlijk nog wel ondersteund worden door je apparaat en je software.
in het geval van bijvoorbeeld de nieuwere pioneer decks krijg je dus zowel in vdj als op je deck de info over een nummer te zien.
 

Posted Wed 16 Feb 11 @ 12:51 pm


(Old topics and forums are automatically closed)