Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: internal high definition audio bus

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste,

Ik heb een laptop ASUS X64J 64 bit.
sinds kort draai ik op een radio en wil dus draaien.
Daarvoor gaat er een jack/rca kabel van mengpaneel output naar micro ingang van pc.
Maar is dit de ingang 'Internal High Definition Audio Bus' ?
Want als ik dan een liedje draai met mijn mengpaneel word er niks gestreamt.
Hoe komt dit?

MVG
 

Posted Fri 11 Feb 11 @ 11:04 am
Handleiding laptop?
Ik heb op de site van Asus gezocht maar kan het ding niet vinden. Is er geeen Aux-ingang? Uit je omschrijving kan ik niet opmaken dat je de goede ingang hebt.
 

Posted Fri 11 Feb 11 @ 5:41 pm
De handleiding van men laptop ligt bij mijn papa.
Dus kan ik deze nu niet direct gebruiken.
Ik zal morgen een foto trekken en proberen die hier op te zetten, maar ik denk dat dat niet gaat lukken.
In mijn laptop heb ik twee 'gaatjes' , een voor boxen en een voor micro, moet ik de kabel dan in de ingang van micro pluggen?
Ik heb vandaag niet veel tijd, maar misschien vind ik de handleiding ergens op het internet.
Alvast bedankt!

MVG
 

Posted Sat 12 Feb 11 @ 3:08 am
DJ VINCC wrote :
Daarvoor gaat er een jack/rca kabel van mengpaneel output naar micro ingang van pc.


De output van je mengpaneel probeer je in de microfooníngang van je laptop te stoppen?
Niet zo vreemd dat je niets hoort.

Bij de meeste DJs gaat de output van het mengpaneel naar de versterker(s) en daar vandaan naar de spreakers.
Of bedoel je met "mengpaneel" je MK4 console?
Werkt die niet met USB?


btw: handleiding van je laptop is gewoonlijk "ingebouwd" in de programma's van je laptop zelf. Als het goed is heb je er een icoontje voor op je desktop.
 

Posted Sat 12 Feb 11 @ 5:30 am
Ja hoor, van de uitgang van men MK4 controller gaat een rca kabel naar een analoge mixer.
vanuit die analoge mixer gaat er 1 rca kabel naar men boxen en 1 rca/jack kabel naar de microfooningang van men laptop.
 

Posted Sat 12 Feb 11 @ 9:02 am
en met USB komt er ook geen geluid door.
 

Posted Sat 12 Feb 11 @ 9:03 am
 

Posted Sat 12 Feb 11 @ 10:06 am
Ik heb de handleiding van audio, ik ga deze morgen lezen.
Als ik het dan niet weet zal ik meer details moeten geven.
 

Posted Sat 12 Feb 11 @ 10:33 am
Fijne link....
na 3 keer op Dutch te hebben geklikt kwam ik toch steeds bij de Granse versie uit. Ik heb een redelijke talenknobbel, maar Frnas is "without a doubt" mijn slechte kant van die knobbel.....
Wat Bob letterlijk meldt is wat ik ook probeerde aan te geven: Microfoon ingang is mono, bestemd voor veel lagere signaalniveaus en niet doot jou geconfigureerd.
 

Posted Sat 12 Feb 11 @ 8:15 pm
Maar waar zou ik hem dan moeten insteken?
 

Posted Sun 13 Feb 11 @ 3:02 am
het zou kunnen zijn dat de mic ongang tevens een line ingang is, als dat zo is zou het moeten werken, zorg wel dat er in windows audio config onder start/control panel/sound en dan het tab recording devices alles goed staat ingesteld. als dat niet werkt, dan is het waarschijnlijk geen combi ingang. je zal dan een externe geluidskaart moeten kopen met line ingangen

als de geluidskaart van realtek is zou je ook eens kunnen proberen een andere versie driver te installeren, dat wil nog wel eens helpen
 

Posted Sun 13 Feb 11 @ 3:16 am
Er staat in de handleiding dat als je een kabel in de micro ingang steekt, de micro in de laptop zelf automatisch word uitgeschakeld. dat is bij mij dus niet.
 

Posted Sun 13 Feb 11 @ 9:11 am


(Old topics and forums are automatically closed)