Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geluid ruist door de speakers

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb al een tijdje de dj control steel van hercules nooit problemen mee gehad. Ik heb na een tijdje de muse xl van herucles aangeschaft omdat ik met koptelefoon wouw werken nu is het probleem dat het geluid wat door de speakers komt heel vaak ruist. Het geluid wat door de koptelefoon komt is helemaal helder. Kan iemand me hier mee helpen zit hier al een tijdje mee en het is zeer vervelend. Dan nog iets hoe krijg ik het balkje playlist in virtual dj le 5.2.2 dj console?
 

Posted Sat 22 Jan 11 @ 8:29 am
Dylan,

Waarschijnlijk heb je met toevoegen van de Muse een aardlus gemaakt. Dat is niet jouw fout, maar komt omdat Hercules nu eenmaal niet echt professioneel materiaal levert. Dan kijkt het blijkbaar niet zo krap allemaal. De massa van de geluidskaarten intern is dan niet (technische term) galvanisch gescheiden. Ik heb dit overigens ook gehad met een DJ-console. Deze gaf daanaast ook het opspinnen van de harde schijf door aan het geluid. Je kunt dit oplossen door tussen je uitgang en je speakers / versterker een zgn ground loop isolator te hangen. Is een soort trafo, die ervoor zorgt dat er geen direct contact meer is tussen de massa's van de verschillende componenten. Ding ziet er zo uit:



Elke elektronicahandel in de stad kan je zo'n ding leveren en kost je ong. een tientje.

Je map playlists kun je aanzetten door op de Config-knop te klikken en op de tab Browser te klikken. Je ziet dan dit:



Vinkje aanzetten aan de linkerkant bij de optie Playlists. Ik kan je overigens niet beloven dat je dit ook werkelijk kunt doen, omdat in sommige LE-versies de tab Browser niet beschikbaar is.

Oh, ja: tik je serailnumber even in bij Modify My profile. (staat op je hoesje van de CD met VDJ)
 

Posted Sat 22 Jan 11 @ 10:42 am


(Old topics and forums are automatically closed)