Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: bcd 3000 asio4all error not enough channels

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hey , ik heb een vraagje ik heb de home versie 5 van vdj en de bcd300 van berhinger
en ik heb ook de trial van vdj
ik ga morgen upgraden naar de pro versie ,
mar ik heb de trial dus ik kan een mixer aansluiten op vdj

maar nu wil ik als ik bij config instel = output=externalmixer
en dan bij soundcard = asio4all
als ik dat instel zegt hij
asio4all error , not enough channels
wat kan ik hier aan doen ?
voor de rest kan ik wel het volume regelen maar de rest nog niet
omdat hij de soundcard van asio4all neit pakt :S

 

Posted Sat 08 Jan 11 @ 11:54 am
Is ook wel logisch.....
Bij de instelling External Mixer verwacht VDJ 3 stereo uitgangen welke je koppelt aan een mengtafel. Een externe mixer, dus. Die heb je niet op de BCD3000, daar zit echt maar 1 stereo uitgang op. Foutje in de gedachte is het feit dat je niet met een externe mixer werkt maar met een controller met een geluidskaart. Je moet dus kiezen voor Single Output. De rest lijkt me goed.
 

Posted Sat 08 Jan 11 @ 12:17 pm
hallo, bedankt voor de reactie
welke instellingen moet ik dan dus precies pakken?
single output en dan de asio4all soundcard ?
 

Posted Sat 08 Jan 11 @ 12:45 pm
Martin FourS wrote :
..... Je moet dus kiezen voor Single Output. De rest lijkt me goed.
 

Posted Sat 08 Jan 11 @ 12:56 pm
hey , maar als ik gewoon single output doe en dan de rest
dan kan ik alleen de master instellen en neit scratchen enzo
btw kan iemand het mij op msn uitleggen dat gaat wat sneller en beter
zoja voeg dan ff timoleinders@kpnplanet.nl toe
 

Posted Sat 08 Jan 11 @ 2:13 pm
oh ja heb ik ook nog een aparte mapper nodig?
 

Posted Sat 08 Jan 11 @ 3:02 pm
1e post: Nee. Ik heb iig geen MSN. Daarnaast is het handiger om je probleem hier te behandelen, dan hebben anderen er misschien ook nog wat aan.
Dat de zaken dan niet werken zoals je denkt, heeft te maken met je vraag in post 2: Ja, een controller heeft altijd een mapper nodig. Dat is de enige manier om VDJ te vertellen wat de knoppen en schuiven doen. Die zit ingebakken in je LE-versie (als je VDJ bij de BCD3000 hebt gekregen). Daarom werkt die wel. Ik weet niet of de BCD inbegrepen is in de Home-versie (even kijken onder config/mappers) en of je met je LE-account de mogelijkheid hebt om een mapper te downloaden van deze site.
De Pro-versie ondersteunt hem in ieder geval standaard.
 

Posted Sun 09 Jan 11 @ 6:25 am
hallo , ja de mapper staat er standaart in .
ik weet alleen niet of het wel de goede is , vlgens mij niet maar ik heb een probleem,
ik kan geen controllers downloaden via de vdj site , is er toch een andere manier/
of het daaraan ligt.
Kunt u me mischein de goede doorsturen voor de
windows 7 64 bit met asio 4 all soundcard.
alvast bedankt
 

Posted Sun 09 Jan 11 @ 8:01 am
oh ja ik heb de 6 bit van windows 7

edit = oeps dat heb ik al gezegt sorry
 

Posted Sun 09 Jan 11 @ 8:07 am
Dat je niet kunt downloaden had ik al gemeld, al wist ik het niet zeker. Dat is de beperking van je LE-account. En nee, ik ga hem niet voor je ophalen en doorsturen. Zo werkt het niet. Wij hebben betaald voor onze Pro-versie en daarom mogen we meer. Jij hebt je versie gekregen om VDJ uit te proberen en aan de slag te kunnen met je controller. Wil je alles, dan moet je betalen.

De mapper is voor de controller en niet voor de geluidskaart. Zoals ik eerder zei weet VDJ door de mapper wat de verschillende knoppen moeten doen. Dat heeft niets met je audio te maken.

Eerlijk gezegd snap ik toch niet waarom je (en ik) zoveel moeite moeten doen voor iets wat maar 10 minuten werkt in de trialversie als je toch van plan bent vandaag de Pro-versie te kopen. Gebruik tot die tijd je LE-versie en wacht af.
 

Posted Sun 09 Jan 11 @ 9:03 am


(Old topics and forums are automatically closed)