Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: dropouts audio dj4

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

blepsPRO InfinityMember since 2010
hallo mensen,

ik heb een audio dj4 geluidskaart.
nu heb ik continu last van ''dropouts'' het geluid hapert zeg maar.
ik heb een al een topic gelezen maar kon er op een gegeven moment geen wijs meer uit wat nou de oorzaak was.
heb al van alles geprobeerd met de latency spelen, safe mode aan/uit overclock enzo maar het blijft.
heb ook al de nieuwste drivers gedownload.
ik werk met windows 7 misschien ligt het daar aan
iemand enig idee?

alvast bedankt
 

Posted Tue 28 Dec 10 @ 11:49 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Mijn ervaring hiermee is dat "ergens" in je PC / Laptop (veelal komt dit voor bij laptops) je te maken hebt met Shared Memory.
Op een laptop deelt het beeldscherm de voeding met alle andere componenten in je laptop (internetverbinding, DVD speler, usb poorten, virusscanner, firewall etc.) Hoe meer onderdelen "voeding" vragen, hoe groter het aantal dropouts.
Je controller (aangesloten via USB) vraagt ook om voeding.

Ik heb (na veel dingen uitgezet te hebben die ik niet gebruik) geen last meer van dropouts, al is mijn CPU gebruik wel hoog.
Dat ligt aan andere settings in mijn laptop en waarschijnlijk aan een "restje Vista" . Daarom gooi ik Windows 7 er binnenkort af en herinstalleer deze opnieuw (op een schone laptop).

Ik adviseer je om alles wat je niet nodig hebt aan software op je laptop eraf te gooien en dan evt. dingen nog uit te schakelen.
 

Posted Thu 30 Dec 10 @ 3:23 am


(Old topics and forums are automatically closed)