Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Omni Control, knopjes en draaiers werken niet juist. - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hallo,

Heb een Omni Control aangeschaft, Die werkt perfect in CUE.
Probleem is dat de knopjes niet juist werken, bv als ik op efectknop wil activeren op de omni control gebeurt er iets anders in CUE,
Algemeen, al de knopjes en draaiers aan de paneel geven niet de juiste efects door, er worden andere efects of andere dingen geactiveerd die normaal niet moeten worden geactiveerd bij duwen van de knoppen en draaiers.

Wie weet raad??

Alvast Bedankt
 

Posted Sat 25 Dec 10 @ 6:30 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Heb je het een en ander al gecontroleerd in de mapper ?
 

Posted Sun 26 Dec 10 @ 10:38 am
Ja,
maar ik geraak er niet goed aan uit bij wat, wat hoord of wat bij wat alles moet zijn,.......
Er staat dat de knoppen overeen komen met een efect, maar wil ze instellen dat ze overeen komen met de knoppen op Omni Control.
 

Posted Sun 26 Dec 10 @ 12:18 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
?????
Elke knop van je controller kun je (in de mapper) "koppelen" aan een effect, sample, geluid, handeling etc. zoals jij dat wil.
Je moet de mapper-taal echter wel snappen.
Volgens mij is het trouwens zo dat de "standaard" mapper van jouw controller reeds in VDJ ingebouwd is.

Ik heb met mijn M-Audio XPonent controller de standaardmapper aangepast naar mijn wensen.
Werkt perfect !
 

Posted Mon 27 Dec 10 @ 7:03 am
JBSystems2010 wrote :
Er staat dat de knoppen overeen komen met een efect, maar wil ze instellen dat ze overeen komen met de knoppen op Omni Control.


Da's een beetje de omgekeerde wereld..... Je bedient met de Omni VDJ, niet andersom.
Pak de handleiding er eens bij. (Kan ook de NL-versie van VDJ 6 zijn. Zoveel is er niet veranderd)
Vanaf pagina 40 staat omschreven hoe je met de Auto-learn-functie simpel acties aan knoppen kunt toewijzen. Daarbij heb je vrijwel geen kennis van scripting nodig.
 

Posted Mon 27 Dec 10 @ 11:29 am
Is gelukt, maar niet alle instelliingen die ik heb gedaan slaat hiij niet op, bij sommige knoppen gebeuren er andere dingen, of activeerd het op het andere deck terwijl het op het deck moet spelen die speelt bij activering op de Omni Control.
 

Posted Wed 29 Dec 10 @ 5:27 am
waarom verwijder je niet gewoon het mapper bestand uit de folder mijn documenten/virtualdj/mapper en devices.
bij herstart van vdj wordt dan weer de ingebouwde mapper gebruikt
 

Posted Thu 30 Dec 10 @ 2:32 am
Heb ik ook gedaan, mapper verwijdert, maar alles blijft het zelfde.
Bij klik op een knop op Omni Control blijven er bij sommige knoppen, andere dingen te gebeuren, ook bij de 2 wielen, die werken ook niet zoals ze moeten, er gebeurt een ander efect in plaats van het screachen en gebruiken van de wielen.

 

Posted Fri 31 Dec 10 @ 6:18 am
wat gebeurd er dan in plaats van scratchen
 

Posted Fri 31 Dec 10 @ 6:36 am
Dat heb ik kunnen vinden, is opgellost, is ook het enigste dat nu en dan eens juist werkt met eerst een deel instellingen in mapper terug te zetten en te vinden............
Maar telkens ik de mapper wil juist zetten, zijn de instellingen niet opgelagen, dus bijna al de knoppen en schuivers (Omni Control) geven nog altijd andere dingen door, of werken maar half, en na een paar minuten zijn het terug andere dingen die worden getoont of spelen bij aanraking van een knop of schuiver op de Omni,.......... CUE slaat door denk ik, ligd het aan mij of aan de controler?
Bij mijn Total Control heb ik geen problemen, alles werkt perfect.
Heb Windows 7 Home Premium, 64 bits
 

Posted Sun 02 Jan 11 @ 3:58 pm
als je wilt weten of het aan de controller ligt, dan moet je zo'n midi test programmatje downloaden, ben de naam ervan even kwijt, maar google maar even.
je kan dan zien bij iedere midi beweging welke code er wordt doorgegeven, als die voor dezelfde beweging steeds gelijk is, dan zou het niet aan de controller moeten liggen
 

Posted Mon 03 Jan 11 @ 5:47 am
En zo ben ik weer blij dat ik niet zo snel iets weggooi:
Uit de PM die ik je ergens in september heb gestuurd..... ;)
http://ts.hercules.com/faqs/eng/her_eng_00393.pdf
In het PDF-je staat de link naar de tester. Die link kan ik hier ook wel plaatsen, maar de handleiding van het progje staat ook in de PDF.
 

Posted Mon 03 Jan 11 @ 6:10 am
super martin, ik zat op m'n werk en daar had ik mijn eigen spulletjes niet, maar bedankt
 

Posted Mon 03 Jan 11 @ 7:26 am
heb programma geinstaleert en alles werkt in Midi Monitor + ook Traktor LE er opgezet die bij mijn controler zat, alle knoppen werken juist en perfect.
Dus aan de controler ligt het volgens mij niet.
 

Posted Mon 03 Jan 11 @ 12:43 pm
s.waterreus wrote :
....ik zat op m'n werk......


Ssstt.... Ik ook......
 

Posted Mon 03 Jan 11 @ 3:40 pm
LOL
 

Posted Tue 04 Jan 11 @ 8:43 am
Weet niet wat het problem is, zal eens contact moeten opnemen me Numark of met de winkel waar ik het heb gkocht.
 

Posted Wed 05 Jan 11 @ 6:10 am
voordat je dat doet, kan je nog 1 ding proberen en dat is dec ontroller aansluiten op een pc van iemand anders en daar cue op zetten, heb je het dan ook dan zou ik inderdaad numark contacten
 

Posted Wed 05 Jan 11 @ 6:33 am
Heb alles ginsteleerd op men broer zen PC, Windows 7 , home. 32 Bits.
Maar blijft het zelfde, niets verandert.
Ik stel mij in vraag of het aan Windows 7 zou liggen oftwel aan de Omni Conrol zelf,
Op Traktor LE werkt alles perfect, ieder knopje komt overeen met het juiste in Traktor LE, heb wel eens gelezen dat Omni Control speciaal ontwikeld is voor om met Traktor te werken.
Zou meschien daar het probleem niet liggen dat hij niet goed fuctioneerd in CUE?
 

Posted Wed 05 Jan 11 @ 12:57 pm
Cue LE? Welke versie? De oudere versies kunnen niet met W7 overweg. (Zeg dat grofweg vanaf de latere versies van V6 met W7 kan worden gewerkt.)
 

Posted Wed 05 Jan 11 @ 1:15 pm
77%