Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Nieuwe laptop aanschaffen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

blepsPRO InfinityMember since 2010
hallo mensen,

ik wil een andere laptop aanschaffen, eentje waar alleen virutal dj op komt te staan en er dus perfect op moet werken.
in combinatie met de Numark c3 usb mixer en de Numark DMC2.

ik zat te denken tot de 500 euro.

iemand goede ideeën? ik hoor het graag!!!


grzzzz
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 9:18 am
ik heb een goed idee, je budget verhogen
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 11:47 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
heb een laptop van +/- 333 euro (was 399 zonder btw actie) en begint kuren te krijgen met afspelen.

goed idee om je budget op te schroeven naar een goede flaptop of macbook
 

Posted Wed 22 Dec 10 @ 7:50 am
Ik heb de hele zomer gedraaid met een Packard Bell van 499 € in de Media Markt. I3, 4 gigas ram, 4 usb, w7, prima machine.
Mijn vorige laptop in de disco was ook een PB - niet kapot te krijgen. (staat nu bij familie in de Filipijnen!)

P.S. Martin zal hier wel tegen ingaan - hij heeft het niet zo met Packard Bell!

 

Posted Thu 23 Dec 10 @ 12:45 am
Ikke niet. Zou niet durven.
Ik raad hem alleen niet aan als erom gevraagd wordt, gebaseerd op de ervaringen die ik en mijn omgeving hebben gehad met PB. Maar als het werkt, werkt het. En bij jou werkt het. ;)
 

Posted Thu 23 Dec 10 @ 4:20 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
ik heb ook pb... en in het begin o.k. nu matigjes.. haha.

misschien maar verkopen aan iemand in de Filipijnen
 

Posted Thu 23 Dec 10 @ 12:32 pm
Leuk idee!
Maar ik vind wel dat álle laptops na een jaar of 2 langzaam worden. Na formateren issie dan weer up-to-speed.
 

Posted Thu 23 Dec 10 @ 5:06 pm
blepsPRO InfinityMember since 2010
welke specs hebben jullie dan op je laptop?
 

Posted Fri 24 Dec 10 @ 6:30 am
p35 chipset
quad core 2.67ghz
4 gb intern
ocz ssd + 500 gb HDD
19 inch fullhd scherm
w7 32 bit
enige fout bij aanschaf is dat het een acer was, dat doe ik nooit meer
 

Posted Fri 24 Dec 10 @ 11:09 am
HP Media Centre Notebook DV9680ED

Dual Core 1.6 GHz
4 GB Intern
4 GB SD-card als uitbreiding
Maxtor OneTouch 500 GB Extern
17" Full HD
Vista 32 Bits

Geen klachten tot dusver :) Vorige was een Jewel. Nederlands product maar helaas ter ziele. Erg stabiele laptop met XP. AMD Athlon 1,6 GHz en 2 GB intern. Mechanisch alleen niet het meest sterke product: het deksel rondom het scharnier is gebarsten. Maar zolang het leeft, doe ik m'n licht ermee.
 

Posted Fri 24 Dec 10 @ 11:33 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Ben nu aan het sparen voor ne nieuwe laptop.
Mijn Medionke is nog niet versleten maar ik ga er niet op wachten tot hij versleten is.
Wand hij moet blijven dienen als back up
Mijn verlangen is 500 Hd, I3,I5, 17 inch, video werk geheugen 1Gb, 4 ram ddr3, 3 usb aansluitingen.
Zelf heb ik 3 laptops vergeleken Sonny 886 euro, Medion 829 euro, Hp 999 euro.
Deze 3 Laptops zijn ongeveer te vergelijken van configuratie.
Welk merk zouden jullie kiezen of hebben jullie een alternatief.
Merci al vast
Dimi
 

Posted Sun 26 Dec 10 @ 3:26 am
Ik zou in jouw geval persoonlijk gaan voor HP. Van Sony heb ik nog niet zo vaak positieve commentaren gehad qua computers, terwijl HP (in mijn ogen toch)nen beetje is gelijk de Denon onder computers en randapparatuur :p
Enige reden waarom ik niet zou willen kiezen voor Medion is omdat ik in het verleden heel wat problemen heb gehad met herstelservice en dienst-na-verkoop.
Je kan anders ook eens kijken bij Dell, een Studio 15, die kosten niet veel maar kunnen ook wel krachtig gaan. Waarom velen trouwens per se een 17" scherm willen hebben is mij een raadsel, aangezien 15" meer dan genoeg is (zelfs voor af en toe eens een spelletje te spelen op uw laptop, het is kleiner, het kost minder en het verbruikt minder).
 

Posted Sun 26 Dec 10 @ 4:27 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
17 inch moet nu niet perse hoor.
Maar voor met Machine en Reason te producen is het wel gemakkelijk.
 

Posted Sun 26 Dec 10 @ 11:52 am
Da's toch helemaal niet praktisch werken op een laptop? Ik werk zelf redelijk veel met Cubase. Ik moet er niet aan denken om dit op een laptop te moeten draaien. Voor het idee: Cubase draait bij mij op een Mac met 24' full HD LED-scherm en daar kom ik nog ruimte op tekort.
 

Posted Sun 26 Dec 10 @ 12:46 pm
komt omdat het meer een resolutie verhaal is in plaats van een inch verhaal. hoe hoger de resolutie, hoe meer je er in kwijt kan.
hoe groter het scherm, hoe meer alles opgerekt is.

ideaal is een 24 inch scherm met een 16:10 verhouding en een resolutie van 1920x1200, daar past meer op dan op mijn 27 ich 16:9 1900x1080 scherm
 

Posted Sun 26 Dec 10 @ 1:41 pm
:)
Ideaal is zo'n 2e scherm ernaast. Zal er waarschijnlijk ook wel komen, maar de studio ligt helemaal overhoop.
Laptop is ideaal voor onderweg en de mobiele klussen, maar thuis hem ik toch liever een full size PC. Werkt toch gewoon lekkerder.
 

Posted Sun 26 Dec 10 @ 1:52 pm
Martin FourS wrote :

thuis hem ik toch liever een full size PC. Werkt toch gewoon lekkerder.



helemaal mee eens en een tweede scherm is super handig

 

Posted Sun 26 Dec 10 @ 2:45 pm


(Old topics and forums are automatically closed)