Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: DMC 2 Controller werkt niet goed

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik gebruik al landgere tijd een DMC2 controller en hij werkt erg lekker en strak. Niet meer sinds versie 6.x ongeveer. Hij start (meestal rechts) niet goed of strak in. Je kunt drukken op play, maar er gebeurt niks; zodat ie 'm niet strak instart. Of hij start 'm er "net naast" in. Meestal bij de rechter player (???). Als je echt lang op Play drukt of 'm bijna door het apparaat heendrukt start-ie wel ja, maar da's niet de bedoeling lijkt me... Pitch, jog, hotcue, enz allemaal goed werkend, maar als je live-mixt en je de plaat echt MOET instarten op een bepaalde plek, weigert-ie vaak... (!@#gvd&*!!) Da's dan NET of je niet kunt mixen..... Als ik 'm met de muis instart gaat het goed, dus dat doe ik nu maar dan, zodat ik zeker weet dat er iets gebeurt. Maar hier heb ik juist een controller voor gekocht (Duh!). Collega dj's met dezelfde controller hebben het ook . Op verschillende systemen en alle met dit probleem (dus geen systeemconflict ofzo, al op te veel diverse systemen getest). Ook meerdere controllers met hetzelfde instart probleem lijkt mij dan geen eenmalig juist bij mij voorkomend probleem. VDJ versie 7.02, pc, laptop zijn alle "clean", up to date, en werken ZONDER andere progjes die kunnen storen.
Als ik nu live-mix kan ik er niet van op aan dat de plaat ook instart als ik op play druk, en je mooie mix dan naar de *** gaat. Waarom hapert de DMC controller nu ineens zo? In oudere versies ging het altijd goed (downgraden wil ik door functionaliteit niet, en is niet echt logisch). Ook omdat ik diverse DMC controllers heb geprobeerd (beschikking over 4 stuks) met hetzelfde resultaat is het probleem ook niet hier in te zoeken. Wat is er aan de hand?
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 6:03 am
Ik herken het wel (een beetje) Af en toe kijkt de mijne er ook last van te hebben. Ik ben met V6 pas ingestapt, dus hoe de voorgaande versies waren, dat weet ik niet.
Een paar tips: Sluit de controller ALTIJD op dezelfde USB-poort aan. Uiteraard werkt hij ook op een andere, maar in de praktijk komt het de stabiliteit niet ten goede. Vaak zijn de USB-poorten op het moederbord intern gelinkt. Kijk eens of het helpt een ander apparaat (dat veel dataverkeer gebruikt) aan de andere kant van het moederbord aan te sluiten. De mijne heeft er 4, 2 links en 2 rechts. Ik heb de schijf aan de rechter kant en de controller links. Kijk eens via de CPU-load-meter of je PC niet te druk is met andere dingen. Dat helpt ook niet.
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 1:05 pm


(Old topics and forums are automatically closed)