Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Aansluiten Hercules 4-mx via pc speakers

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik wil graag een Hercules 4-mx aanschaffen maar weet niet of de uitgang van de 4mx aangesloten kan worden op de line in van de geluidskaart, dit scheelt weer extra speakers en versterker.

Indien iemand ervaring heeft met deze opstelling hoor ik het graag.

Alvast dank,

Theo
 

Posted Mon 20 Dec 10 @ 4:45 am
waarom zou je dat willen doen, er zit al een geluidskaart in de 4mx
en via vdj kan je intern opnemen van de master
 

Posted Mon 20 Dec 10 @ 8:36 am
s.waterreus wrote :
.....waarom zou je dat willen doen....

kikker2010 wrote :
...dit scheelt weer extra speakers en versterker....


Lijkt me duidelijk ;) Snap ook wel wat je bedoelt na 3x lezen

Theo, s.waterreus z'n idee is precies andersom: Omdat er een geluidskaart in de 4MX zit, kun je deze gebruiken als geluidskaart voor je PC. Je moet anders 2 verschillende geluidskaarten naast elkaar laten draaien en Windows uitgebreid uitleggen welke geluiden via welke geluidskaart moeten worden afgespeeld. Da's minder makkelijk dan je speakers aansluiten op de 4MX ipv op de PC. De geluiden van je PC worden via de USB-kabel de 4MX ingestuurd. Lekker simpel, dus.

Groet,
Martin.
 

Posted Mon 20 Dec 10 @ 11:22 am
Dank alvast voor de antwoorden, maar indien mn verhaal niet duidelijk was.... de bedoeling is dat ik a normaal muziek/geluid kan afspelen op de pc via de pc geluidskaart aangezien de Hercules mixer niet altijd aanstaat, en als ik wil mixen ik niet steeds kabels hoef te prikken.
 

Posted Sun 26 Dec 10 @ 7:35 am
dat gaat niet, je computer heeft een geluidskaart en het mengpaneel heeft een geluidskaart.
als je wilt schakelen tussen die twee met 1 set speakers, zal je de speakers steeds van de ene naar de andere kaart moeten overzetten.
 

Posted Sun 26 Dec 10 @ 11:15 am
Tenzij ik wat gemist heb: Het wordt nog erger:
Wil je van gewoon PC-gebruik gaan spelen met de console en je hebt hem niet aangesloten staan, dan moet je ook nog eens je PC herstarten. Er zijn meerdere problemen gemeld met Hercules consoles die ingeprikt werden op een draaiende PC.
Laar de 4MX gewoon aanstaan en gebruik hem als externe kaart. Dat bespaart je een hoop geknutsel.
 

Posted Sun 26 Dec 10 @ 12:36 pm
Dit is dus het probleem.

goeiedag .

ik heb gisteren de console 4-MX gekocht , ik heb hem ondertussen al geinstalleerd op de pc,
ik heb alleen wat problemen, als ik een liedje op deck a en op deck b en ander liedje wil voorbeluisteren lukt dat niet.
ik krijg de 2liedjes door mijn boxen gespeeld en ook door de koptelefoon, dus met andere woorden ik kan niet mixen nu.
ik krijg de instellingen maar niet goed en ben ten einde raad. zou iemand mij kunnen helpen aub , tenslotte is 450euro wel veel als je er niet mee kunt mixen. ik hoop dat er iemand nu iemand mij wel kan helpen.
 

Posted Tue 04 Jan 11 @ 9:24 am
ook hier geld weer niet dubbel posten aub,

vraag is al beantwoord in ander topic
 

Posted Tue 04 Jan 11 @ 9:27 am
jjjrrsHome userMember since 2013
Ik heb een 4-Mx overgekocht maar zonder instalatie CD, wel heb ik virtual dj pro. Hoe kan ik nu mijn 4-Mx paneel aan de praat krijgen ?
 

Posted Sun 18 Aug 13 @ 7:03 am
Ik breek je vraag even in stukken....
jjjrrs wrote :
Ik heb een 4-Mx overgekocht maar zonder instalatie CD

Dat is een nadeel van 2e-hands: Tenzij je de verkoper kunt overtuigen dat hij niets heeft aan zijn VDJ LE-versie (dat is ook zo, die werkt alleen met de 4-MX) kun je niets anders dan VDJ Full Pro aanschaffen. Je kunt altijd nog proberen een licentiecode voor LE te krijgen via Hercules: http://www.hercules.com/nl/support-faq/
jjjrrs wrote :
wel heb ik virtual dj pro.

Dat blijkt niet uit je profiel. Je bent geregistreerd als "No License User". Registreer je VDJ Pro Full via de tab "My Account" hier bovenaan. Dat gaat uiteraard alleen als je VDJ hebt aangeschafd via deze website. Heb je VDJ via een andere site, dan is'tie niet legaal. Met je registratie krijg je de mogelijkheid de laatste nieuwe versie van VDJ te downloaden uit het Download Center.
jjjrrs wrote :
Hoe kan ik nu mijn 4-Mx paneel aan de praat krijgen ?

De drivers voor de 4-MX kun je vinden op de site van Hercules: http://ts.hercules.com/nl/index.php?pg=view_files&gid=17&fid=62&pid=263&cid=1

Tot slot: Je reageer in een topic dat al 3,5 jaar niet meer wordt gebruikt en niet over jouw probleem gaat.. Maak in het vervolg a.u.b. een nieuwe post aan.
 

Posted Sun 18 Aug 13 @ 8:20 am


(Old topics and forums are automatically closed)