Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ op 2 kanalen mengpaneel

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

duppi3Home userMember since 2010
Ik heb een Mccrypt mengpaneel en heb op m'n laptop het programma VDJ. Nu heb ik een externe geluidskaart van creative aangeschaft
namelijk: Creative Sound Blaster x-fi surround 5.1 pro. Nu wil ik via deze geluidskaart de 2 speeldekken van VDJ op 2 aparte kanalen van mijn mengpaneel aansluiten, zodat ik kan voorbeluisteren via mijn mengpaneel. Maar het lukt me niet om ze op een apart kanaal te krijgen. Mijn vraag is kan dat wel met deze geluidskaart? Zo ja, hoe moet ik dat aansluiten?

duppi3
 

Posted Sat 11 Dec 10 @ 11:52 am
Wat voor een versie heb je en.....
Vul je serial number van je product in bij 'Modify my profile' voor dat je iets post.
 

Posted Sat 11 Dec 10 @ 1:15 pm
duppi3Home userMember since 2010
sorry bob heb VDJ nog niet aangeschaft heb een trial versie op m'n laptop staan. Vandaar..
Of kun je met deze versie niet hetgene wat ik al beschreven heb?..
 

Posted Sat 11 Dec 10 @ 6:01 pm
welke versie heb je, want de trial bestaat niet meer
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 3:39 am
duppi3Home userMember since 2010
het is de VDJ Home free versie.
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 4:36 am
Met z'n allen, met z'n ahhallen...
Je kunt >HIER< zien dat de Home-versie geen ondersteuning biedt voor gebruik met externe mixers. M.a.w. je kunt 1 stereo uitgang gebruiken. Mizen zul je dus met je muis moeten doen via de interne mixer op het scherm.
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 5:46 am
duppi3Home userMember since 2010
ok duidelijk. het kan dus met de pro versie. Maar volgende vraag: Is mijn externe geluidskaart er geschikt voor?
of moet ik daar ook nog een andere voor aanschaffen?
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 6:14 am
Bob, jij gebruikt deze toch ook?
Voor zover bekend zou elke meerkanaals geluidskaart moeten werken met VDJ. Dus ook jouw Creative kaart.
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 3:32 pm
Klopt, Martin. Ik heb verschillende Creative sound blasters waarvan één 5.1 surround. Dat was de eerste kaart die ik überhaupt ooit kocht - hij werd op het Spaanse VDJ forum geadviseerd - en ik had toen nog geen flauw idee hoe of wat. I.v.m. prijs en gemak ben ik later overgestapt op X-Fi Go!
De 5.1 werkt uitstekend in de discotheek, goede sound, maar ik gebruik de output direct naar het mengpaneel. Ik dacht ook niet dat er meerdere uitgangen op zaten (ben 12.000 km ver weg van m\'n disco op dit moment!). Tenzij je hem splitst, of course, want er zit wél een uitgang ieder voor links en rechts output. Maardan krijg je mono geluid.
Ik zou hem aanraden de Creative voor de speakers, voorbeluisteren via de laptop.

 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 3:51 pm
Yep, meerdere uitgangen (anders was het geen 5.1-kaart geweest...;) )

Dit is 'm:



Middelste afbeelding: De twee tulpaansluitingen zijn je front-speakers (links en rechts) daar kun je speler 1 aan koppelen. De zwarte stekkeraansluiting is rear links en rechts. Daar zou je speler 2 over kunnen laten lopen.
Ik kan alleen niet achterhalen of de koptelefoonaansluiting apart te gebruiken is. Anders idd de interne kaart gebruiken (hoewel er nu regelmatig latencyproblemen worden gemeld bij het gebruik van 2 verschillende kaarten)
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 4:05 pm
Nou ja, ik gebruik natuurlijk alleen left and right. Meer heb ik niet nodig en ben natuurlijk allang vergeten dat er ook nog een uitgang voor de achtertuin op zit.

Ik heb jaren geleden eens met die 5.1 surround plus koptelefoon ge-expirimenteerd en het werd een complete sound disaster.
Gezien mijn geringe expertise in die tijd kan de reden daarvoor natuurlijk bij mij gelegen hebben.

 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 4:19 pm
duppi3Home userMember since 2010
Kijk heren, dit is allemaal nuttige info! Dank u zeer!
Ik ga het programma in ieder geval snel aanschaffen en voordat ik dan met de settings binnen VDJ aan de slag ga..
Dan hoop ik dat ik nog eens beroep op jullie kan doen!
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 4:45 pm
Altijd, duppi, altijd!
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 4:58 pm
@Bob: hebbie toch niet nodig. Tenzij je ooit nog eens een DJ in dienst neemt die actief gaat mixen. Dan kan het best handig zijn.

@Duppi: Als je een beetje kan lezen en snapt hoe die verrekte computers werken, dan is dan misschien niet eens nodig. We hebben ons een slag in de rondte vertaald en fatsoenlijke Nederlandstalige handleidingen gemaakt die beschikbaar worden zodra je gelicenseerde gebruiker bent/wordt. Zo niet, dan horen we je vanzelf weer ;)
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 4:58 pm
Martin FourS wrote :
Tenzij je ooit nog eens een DJ in dienst neemt die actief gaat mixen................


Martin, dat is a) niet betalen en b) gaan we voortdurend ruzie krijgen. Iedere dj heeft zijn eigen stijl en hij zal dus zijn eigen stempel op de BoBs drukken. Hierdoor verandert de typische BoBs sfeer met het risico dat de mensen na 2 avonden niet meer terugkomen. Vergeet niet dat we de gasten in een vakantieplaats minstens 7 dagen lang avond in avond uit moeten vasthouden. Op zijn minst gedurende een gedeelte van de avond. (ze willen en gaan uiteraard ook wel eens wat anders zien)
Btw, als Mrs Bob en ik samen in dezelfde tent staan (begin en eind v/h seizoen) krijgen we al discussies over de muziekkeuze. Je weet toch ook wel dat disc jockeys en tandartsen de meest eigenwijze eikels zijn die er rondlopen!
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 5:10 pm
Klopt. Je vergeet overigens advocaten..... ;)
DJ zijn is waarschijnlijk het meest onderschatte beroep. Veel mensen hebben absoluut niet in de gaten dat het makkelijker is een avond dood te leggen dan hem op gang te krijgen.
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 5:20 pm
Klopt. Je kan de mensen happy maken en hen een schitterende avond bezorgen, dat ze je hand komen schudden als ze naar huis gaan en briefjes schrijven met "Goed gedraaid, ouwe";
en je kan ze met met hangende schoudertjes en bedroefde gezichten laten afdruipen naar de volgende zaak.
Gebeurt het jou ook weleens dat je tegen-beter-weten-in een verzoekje draait (om van het continue gezeur af te zijn) dat dan prompt een begravenis stemming veroorzaakt?

 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 6:49 pm


(Old topics and forums are automatically closed)