Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geluid niet synchroon tussen speakers en koptelefoon

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Als ik tijdens het mixen de speakers hoor en mijn koptelefoon (naar hetzelfde nummer), dan hoor ik het in mijn koptelefoon eerder dan uit de speakers...erg vervelend en vooral lastig mixen :-(.

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Ik heb voor mijn speakers een Creative X-FI geluidskaart gekocht (2.1) en mijn koptelefoon in de standaard geluidskaart van de Dell Dimension E520.

Wie o wie helpt me?

Thanks!!
 

Posted Fri 10 Dec 10 @ 2:07 pm
ik denk niet dat je daar heel erg veel aan kan doen, probeer de latency van beide kaarten gelijk te houden.
probeer ook eens om de koptelefoon in de creative te doen en dan te kiezen voor de optie mono seperated in vdj setup.
als het geluid dan wel gelijk is, zal het te maken hebben met het verschil in verwerken van audio door de kaarten.
 

Posted Fri 10 Dec 10 @ 2:27 pm
En mocht dat niet werken, adviseer je dan een andere geluidskaart erbij??
Of blijf ik dat probleem dan houden?

Die Creative is net 2 weken oud en heeft me 100 euries gekost, dus wil deze wel blijven gebruiken als het enigszins kan :-).
 

Posted Fri 10 Dec 10 @ 2:47 pm
snaeckel wrote :

Die Creative is net 2 weken oud en heeft me 100 euries gekost, dus wil deze wel blijven gebruiken als het enigszins kan :-).


tja, met alle respect, maar dat is dan niet zo'n slimme keus geweest, had je voor een 4.1 versie gekozen, had je zeker geen probleem gehad


ik zou het eerst even proberen met andere latency settings in vdj/config/performance

 

Posted Fri 10 Dec 10 @ 3:00 pm


ik zou het eerst even proberen met andere latency settings in vdj/config/performance



En waar vind ik dat?? Ik heb net de Hercules Control Steel en dus een limited edition van VDJ...is dat een probleem?
Ik kan de config niet vinden namelijk :-(
 

Posted Fri 10 Dec 10 @ 3:07 pm
bij de pro versie staat config bovenin de taakbalk een beetje rechts



dan tabblad performance



mocht je die niet hebben dan komt dat door je gelimiteerde versie en is er weinig aan te doen.
je kan eventueel de free versie proberen om te testen of je het met andere settings goed krijgt, de free versie kan je 10 minuten per sessie volledig gebruiken. daar heb je op de lange duur niets aan, maar dan weet je in ieder geval of het op te lossen is of niet
 

Posted Fri 10 Dec 10 @ 3:12 pm
YES opgelost....ik heb de uitgang van Creative config op 4.1 gezet en in VDJ ook...dan doet ie het ook gewoon...
Het is een geluidskaart dat tot 7.1 kan (met maar 3 ingangen)...nooit geweten!

Thanks voor de hulp :-)!!
 

Posted Fri 10 Dec 10 @ 3:14 pm
kijk, opgelost.

gelukkig is het dus geen 2.1 kaart zoals je aangaf.
als jet het nu perfect wilt maken zet je de geluidskaart die in de dell zit uit, dit kan waarschijnlijk in de bios als het een onboard kaart is.
als je niet weet waar ik het nu over heb, vergeet dan maar dat ik het gezegd heb.
succes
 

Posted Fri 10 Dec 10 @ 3:17 pm
Ja mijn fout inderdaad...stom van me...maar gelukt :-).
Ook dankzij jouw inzendingen hoor.

Dat weet ik wel te vinden ja...is het geluid dan beter ofzo als ik die uitzet? Wat is het nut, laat ik het zo stellen?
 

Posted Fri 10 Dec 10 @ 3:21 pm
s.waterreus wrote :
gelukkig is het dus geen 2.1 kaart zoals je aangaf.

Ja, ik vond dat ook al vreemd, dat 2.1. van een Creative X-Fi.
Maar Bas, hij kan toch beter gewoon de Dell sound card voor z'n koptelefoon gebruiken en de X-Fi voor z'n speakers?
Zo doe ik het tenminste indien nodig.


 

Posted Fri 10 Dec 10 @ 5:27 pm
nee bob als je de mogelijkheid hebt, altijd met 1 geluidskaart werken dat is altijd stabieler
en lost zoals je in dit topic al ziet meteen problemen op. waarom zou jou twee geluidskaarten aanspreken als het met 1 ook kan.
 

Posted Sat 11 Dec 10 @ 3:15 am
hallo ik heb de nieuwe numark mixtrack pro gekocht en ik heb virtual dj 7.0 pro ook aangeschaft
en ik heb dus ook het probleem dat het geluid van mijn hoofdtelefoon niet synchroon gaat met het geluid van mijn versterker
de numark mixtrack heeft dus een ingebouwde geluids kaart in de controller dus ik kan er mijn hoofdtelefoon op aan sluiten
maar ik krijg het dus ni in orde !
 

Posted Wed 05 Jan 11 @ 2:48 pm
kevin, graag je vraag maar 1 keer stellen, er is een antwoord gegeven in je andere topic
 

Posted Thu 06 Jan 11 @ 2:50 am
OWKEEJ SORRY
 

Posted Mon 10 Jan 11 @ 9:59 am
YES opgelost....ik heb de uitgang van Creative config op 4.1 gezet en in VDJ ook...dan doet ie het ook gewoon...
Het is een geluidskaart dat tot 7.1 kan (met maar 3 ingangen)...nooit geweten!

Thanks voor de hulp :-)!!

ik heb juist hetzelfde voor als jij-dus ik denk ook dat ik zo'n 4.1 externe geluidskaart moet kopen , want bij mij ist een laptop
heb ook al van alles geprobeerd
had zelfs zo,n usb 2.1geluidskaart gekocht maar het geluid liep niet synchroon
 

Posted Mon 24 Jan 11 @ 7:07 am
bij laptops is het anders, daar kan je vaak niet tegelijkertijd de koptelefoon en speaker uitgang tegelijkertijd gebruiken omdat de laptop schakelt tussen de ene en de andere uitgang,

beste is inderdaad een 4.1 (of meer) geluidskaart te kopen
 

Posted Tue 25 Jan 11 @ 3:45 am


(Old topics and forums are automatically closed)