Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: samples bewaren en mp3 > .vdj converteren? - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

2 vragen.
Voor ik overga tot aankoop van een Am. Audio VMS4 wil ik graag weten hoe ik mijn collectie jingles (in mp3) kan converteren naar .vdj, waarna ik ze als sample kan gebruiken. Ik kan daar op internet nergens software voor vinden.
En:
Onder die 12 sample-faders staan er al 6 ingevuld en zijn er 6 'empty'.
Kan ik ze alle 12 invullen met mijn jingles, en staan die er dan ook weer in als ik Virtual DJ opstart? Als ik nu een sampletje opneem in bank 7 is-ie weer verdwenen als ik het programma heb afgesloten.
Hartelijk dank voor het meedenken!

 

Posted Mon 06 Dec 10 @ 5:42 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Met welke versie van VDJ werk je nu ?
Een trailversie ?
Normaliter (ik heb de PRO versie) kun je een .mp3 jingle "gewoon" aan een samplenummer toevoegen.
 

Posted Mon 06 Dec 10 @ 8:04 am
converteren van jingles is in princiepe niet nodig. mp3 bestanden kunnen ook worden gebruikt als samples.
is gewoon een kwestie van inladen.

anders kan je de jingles simpelweg hernoemen van mp3 naar vdj als je dat perse wilt

een opgenomen sample moet wel opgeslagen worden wil je hem weer terugzien bij een herstart.

de sample staat dan in documenten/virtualdj/samples

laden en opslaan van samples doe je met het kleine balletje in de samlemodule zelf





zie de handleiding v7 op blz 52 en verder
 

Posted Mon 06 Dec 10 @ 9:31 am
Dank voorde antwoorden.
Ik werk met 6.1 LE (die bij de VMS4 wordt geleverd) op een iMac. (Is saven niet mogelijk in LE?)

Aangezien alle samples 'uit de fabriek' vdj-files zijn, dacht ik dat mp3 daar niet gebruikt kan worden.

Die 'Save'-optie verschijnt bij mij niet. Als ik iets heb opgenomen onder fader 7 en ik klik op het bolletje, zie ik òf dit:
http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/12/06/6d6facbcf096aa455d0c323d56f2cd71/Schermafbeelding%252010-12-06%25om%2519.12.20.JPG
òf dit:
http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/12/06/d2e518b7d55f7d7515d4771a8e0dd1e6/Schermafbeelding%252010-12-06%25om%2519.12.56.JPG

 

Posted Mon 06 Dec 10 @ 12:19 pm
Dan ligt dat helaas aan je LE-versie. 6.1.2 Pro op de Mac kan het wel. Normaal gesproken laad je in de Pro-versie de sample in het slot en blijft dat zo. Saven is alleen nodig voor zelf opgenomen samples. Je bent dus tegen een beperking van jouw versie aangelopen.
 

Posted Mon 06 Dec 10 @ 1:28 pm
Dank!
Ik heb inmiddels versie 7 gedownload en daar werkt het prima.
Ik zie dat je echter pas in de Pro ondersteuning hebt voor een externe mixer, en alleen met Pro Full voor één met MIDI, dus ik begin ernstig te twijfelen over de aankoop van de AA VMS4...
 

Posted Mon 06 Dec 10 @ 1:59 pm
Klassieke fout, Rene.
Als je de VMS4 koopt \krijg je daar een probeerversie van VDJ bij. Je kunt dan in ieder geval met het ding werken.
Koop je een andere, krijg je een proefversie van Traktor, Mix Vibes, enz. Dat ligt dus niet aan de controller, maar aan het kadootje (VDJ LE) dat je erbij hebt gekregen.
't Is nog gekker: Koop je VDJ Pro, krijg je er niet eens een controller bij.......
(Maar ja, die heb je dan al ;) )
 

Posted Mon 06 Dec 10 @ 3:29 pm
en zo kom je steeds meer van die kleine beperkingen tegen in die LE versies die ik niet wist.

zoals martin zegt de aankoop is niet verkeerd, je hebt jezelf helaas een beetje rijk gerekend. je had op je vingers na kunnen tellen dat je bij een controller van 375 euro geen software krijgt van 300 euro.

je kan wel overstappen naar de pro versie, met het serienummer van de versie die je nu hebt kan je dan een flinke korting krijgen die afhankelijk van de versie die je erbij hebt gekregen tot wel in de 100 euro op kan lopen.
als je wilt weten hoeveel korting je kan krijgen met je bestaande serienummer moet je je serienummer registreren op deze site en dan naar het buy nemu gaan, je kan dan vervolgens zien hoeveel je gaat betalen voor de pro versie.
het blijft een redelijke hoge uitgave voor software, maar ik heb nog steeds geen dag spijt gehad van de aankoop.
 

Posted Tue 07 Dec 10 @ 3:52 am
Zie nu eigenlijk pas wat je schrijft, Rene......
De versie die je bij de controller krijgt, werkt ook met de controller. In het vergelijkingsoverzicht staat onder de LE bij controller support "OEM". Dit houdt in dat de bij de controller geleverde versie werkt met alleen die controller. Als je er later dus een Hercules op aansluit, zal dat niet goed gaan. Je kunt dus rustig de AA kopen, die werkt op zeker met de meegeleverde VDJ.
 

Posted Tue 07 Dec 10 @ 5:36 am
Dank voor de reacties!

Ik had me nog helemaal niet verdiept in de verschillende versies van Virtual DJ omdat ik eigenlijk van plas was te gaan werken met Traktor Pro. Die heb ik een paar weken geleden gekocht. Toen ik vervolgens (eerder dan verwacht) eens ging kijken wat dan de voordelen zouden zijn van Extern mixen, kwam ik de VMS4 tegen.
Best lastig: de voors en tegens.
Ik wil deze hard- en software gaan gebruiken om op mijn iMac radioprogramma's te gaan maken. En dan met muziek waar de loops, mixes, effects en dergelijke nimmer gebruikt zullen worden: classic rock.

Het mooie van Virtual DJ is dat ik dus jingles onder die 12 Samples-faders kan opslaan: vlot bedienbaar en kost geen fader.
Bij Traktor Pro is het fijn dat ik daar ook mijn afspeellijsten in iTunes in beeld krijg terwijl Virtual DJ niet verder gaat dan 'iTunes Music' en ik dus telkens door alle artiesten in mijn collectie moet browsen, terwijl ik alleen de rock artiesten nodig heb.

Verder slaag ik er nog niet in de boel goed toe te wijzen, want als ik 4 decks gebruik, komen die toch maar onder 2 faders binnen (2 & 3) en in bij Recording wordt de microfoon niet opgenomen.

Traktor start nooit in 1 keer op. 'Programma reageert niet' is de boodschap 1 à 2 keer, voor hij uiteindelijk wel start.

Ik had niet verwacht hoe anders dit allemaal is opgebouwd dan een broadcast-tafel, waar ik wel mee vertrouwd ben, door mijn werk. Tis behoorlijk wennen!

 

Posted Tue 07 Dec 10 @ 12:07 pm
Je brengt me nu in verwarring: Heb je de VMS4 nu wel of niet? Je eerste post zegt van niet, maar uit bovenstaand verhaal maak ik op dat je er mee aan het werk bent geweest.
Hoe dan ook: er zijn wat instellingen die je kunt wijzigen om de zaak beter draaiend te krijgen:

renevandenabeelen wrote :
Bij Traktor Pro is het fijn dat ik daar ook mijn afspeellijsten in iTunes in beeld krijg terwijl Virtual DJ niet verder gaat dan 'iTunes Music' en ik dus telkens door alle artiesten in mijn collectie moet browsen, terwijl ik alleen de rock artiesten nodig heb.


Daar kan ik je niet mee helpen. Ik gebruik geen iTunes.

renevandenabeelen wrote :
Verder slaag ik er nog niet in de boel goed toe te wijzen, want als ik 4 decks gebruik, komen die toch maar onder 2 faders binnen (2 & 3)


Dit hangt af van de versie waar je nu mee werkt. Met de Pro-versie (de volledige) is er een mogelijkheid om elk deck aan een uitgang toe te wijzen. Vanwege je muziekstijl kun je het m.i. prima met 2 decks af, maar ik denk er misschien wat simpel over. Ik heb er iig nog niet het nut van gezien. Maar ik ben dan ook geen Skihut-DJ....

renevandenabeelen wrote :
en in bij Recording wordt de microfoon niet opgenomen.


Als je naar de tab Broadcast (of Record) gaat, dan verschijnen er 2 knoppen: Config... en Start Recording. Klik eens op Config... In het menu dat nu verschijnt, staat bovenaan welk signaal er uitgezonden moet worden. 10 tegen 1 dat hij nu op Master staat. Dat moet Master + Mic worden. Tenzij de door jou gebruikte versie de config-knop niet heeft.....

renevandenabeelen wrote :
Traktor start nooit in 1 keer op. 'Programma reageert niet' is de boodschap 1 à 2 keer, voor hij uiteindelijk wel start.


Ach...

renevandenabeelen wrote :
Ik had niet verwacht hoe anders dit allemaal is opgebouwd dan een broadcast-tafel, waar ik wel mee vertrouwd ben, door mijn werk. Tis behoorlijk wennen!


Da's met alle nieuwe spullen. Ik ben met VDJ begonnen met een muis en m'n toetsenbordje. Nu, sinds 2 jaar, een controller (zie afbeelding onder mijn naam) en ik betrap mezelf erop dat ik nog regelmatig naar mijn muis grijp.......
Rustig verkennen en proberen. En mijn ervaring: Ik heb bijna alles geprobeerd, ook Traktor. En nu ben ik hier.... Voor mij is er echt geen pakket dat de veelzijdigheid (en service: Lifetime updates zoonder bijkomende kosten) kan evenaren.
 

Posted Tue 07 Dec 10 @ 1:01 pm
Kan me voorstellen dat 't wat onduidelijk is: ik heb 'm hier staan, zeg maar: op proef, juist om te zien of ik er mee kàn doen wat ik wìl doen.

En dan moet ik nog wat verduidelijken: in eerste instantie wil ik mijn radioprogramma's opnemen. Het bestand dat ik dan krijg, zou dan ge-upload gaan worden naar een host. Mocht dat allemaal lekker gaan, dan is het goed mogelijk dat ik overstap op live uitzenden.

Als ik nu Record klik, staat er links een 3tal opties onder elkaar. Record Audio (met een floppy in beeld), Burn CD (met een cd) en Broadcast (met een zendantenne). Verder de twee buttons CONFIG en START RECORDING.

Als ik in Record Audio op CONFIG klik, verschijnt een pop up met
0 Auto Start

een veld FILE, waar het path in komt te staan
0 Prompt if overwrite
0 Split in multiple files

en een veld FORMAT
0 Wave
0 MP3
Bitrate (keuzes).


Ga ik naar Broadcast, dan verschijnt een pop up met
0 Auto Start

een veld FORMAT
0 Icecast (OGG)
0 Shoutcast (MP3)

en een veld SERVER
0 Broadcast from my own computer (met keuzeveld)
0 Broadcast to a radioserver (met instellingsmogelijkheden).


Kortom: het ziet er nogal anders uit dan in de Pro versie, geloof ik.

Wat voor controller gebruik je? Eéntje die per meter werd geleverd, geloof ik, als ik het fotootje zie. ;)









 

Posted Tue 07 Dec 10 @ 3:18 pm
ik vond het instellen van opnames in vdj 6 makkelijker dan in 7,

in 6 stel je alles in in het record menu in de skin zelf,

daarna bestandlocatie en bron selecteren en klaar.

versie 6


vergeet niet om de master te selecteren of line in als je een extern mengpaneel gebruikt met een aparte line in invoer


versie 7


selecteren van bronnen wordt gedaan in config/soud settings/ advanced
 

Posted Tue 07 Dec 10 @ 3:36 pm
:D
Zo erg is het niet.... Numark DMC2. Is net zo breed als een standaard 19" CD-soeler.
Grote verschil met degene die je op het oog hebt is dat er geen geluidskaart in zit.
Beetje vervelend is, dat de Record-optie in versie 7 niet hetzelfde is als in V 6, en dat ik nog steeds niet in staat ben om screendumps te maken vanaf mijn Mac. Maar er is blijkbaar idd een verschil tussen de versie die jij hebt en de dikke Pro-versie. (Waar we hier op dit forum vaker tegen aan zijn gelopen, maar echt leren doe ik blijkbaar niet;) )
Het Config-scherm in Record en Broadcast is identiek. Dus wat je in de ene tegenkomt, moet je ook in de andere zien Dat blijkt ook uit de jouwe, in de Pro is dat hetzelfde, maar uitgebreider.

Wat met nu wel te binnen schiet, is dat je microfoon kan worden aangesloten op de VMS4. Het Master-signaal zou (theoretisch dan) mee moeten lopen in het Master-signaal. Dat wordt anders als je de VMS4 via de USB-aansluiting zou laten lopen. Dan worden de 4 spelers via het ASIO-signaal over de USB-poort gestuurd, waar de microfoon weer buiten valt.

Puntje om rekening mee te houden (sprak hij uit ervaring): VDJ7 draait niet op een PPC (PowerMac). Je moet een Intel-Mac hebben om dit te draaien. Anders ben je "veroordeeld" tot het gebruik van VDJ6.

[EDIT] Bas weer........
Uit de menu-opties blijkt, dat hij die mogelijkheden niet heeft. Stiekem weten we nog steeds niet wat Rene gebruikt.......
 

Posted Tue 07 Dec 10 @ 3:40 pm
Oeps, dit is toch wel linke soep... Mijn microfoon zit aan de VMS4 vast. En die VMS4 is met mijn Intel iMac verbonden door een firewire/usb snoer. Dat is toch ook de enige mogelijkheid?

Overigens; alles op een rijtje:
iMac 3.2 Ghz Intel Core i3. Mijn Harman Kardon speakertjes zijn nu op de VMS4 aangesloten ipv op de iMac.
VMS4
Virtual DJ Home en Traktor Pro staat ook op de Mac.
Oude maar prima Sennheiser M50 microfoon.


 

Posted Tue 07 Dec 10 @ 3:51 pm
Martin FourS wrote :
:D
[EDIT] Bas weer........
Uit de menu-opties blijkt, dat hij die mogelijkheden niet heeft. Stiekem weten we nog steeds niet wat Rene gebruikt.......


vandaar ook mijn screenshots, hij lijkt als ik zijn menu opties lees, versie 7 te hebben , maar hij heeft het over versie 6 LE.
nu is het inderdaad bijna ondoenlijk om al de verschillende LE versies bij te houden, het lijken er steeds meer te worden en ze kunnen allemaal wat anders of juist iets niet. dat maakt support geven aan LE users ook zo lastig.
 

Posted Tue 07 Dec 10 @ 3:52 pm
Humor......
Rene, gefeliciteerd met de aanschaf. Ik denk dat het best een prettige controller is om mee te werken. Ik ga je voor een deel van je problemen toch terug verwijzen naar de handleiding. ik heb er het een en ander van teruggevonden op de website van AA. Die bravoure-rakkers hebben het ding zelfs een eigen website gegeven........ Ik miste alleen de handleiding van VDJ op de website. Die heb je meegeleverd gekregen, dus met wat geluk vindt je die terug in de map Documenten/VirtualDJ (vanuit Finder onder Locaties)
Van de M50 kan ik geen documentatie terug vinden. Het is toch niet toevallig een condensator die eigenlijk aan phantom-voeding moet hangen? Want dan gaat het niet werken op de VMS4.

@Bas: Hiermee meteen antwoord: De VMS4 wordt idd geleverd met VDJ6.1 volgens de website. (Google eens op VMS4)
Die heb ik ook (noodgedwongen) draaien op mijn PPC Mac. En ik heb de mogelijkheid wel om te kiezen welk signaal opgenomen moet worden. Maar dan wel in de Pro-versie. Wrs toch een beperking in zijn LE-versie. De handleidingen op de site bieden wat dat betreft ook weinig soelaas... De heren hebben alleen de Full en de Home-edition van V6 gepubliceerd.

Ik zie weer een leuke hobby aankomen (als in handleidingen sprokkelen van de diverse console-deitions.....)

Overigens: @Rene: Wil je het serial-nummer wat op het hoesje staat van de CD invoeren bij Modify My Profile bovenaan deze pagina. Al is het alleen maar om te zien wat voor afbeelding je onder je naam gaat krijgen. (En het is een forumregel..... Zie bovenaan de pagina. Detail ;) )
 

Posted Tue 07 Dec 10 @ 5:12 pm
Het lijkt mij ook een 'bruikbaar' apparaat. Ik vind het alleen wel een beetje vervelend dat ik 'm tot nu toe niet ergens werkend heb kunnen uitproberen. Er eens een kwartiertje mee klieren terwijl ie met de nieuwste, 'full' software draait, zou wel prettig zijn. En als de verkoper dan kan melden welke opties er allemaal afvallen bij elke 'mindere' editie, heb je tenminste een idee van wat je nog kunt.

Wat ik wil doen is heel simpel dit: een radioprogramma maken dat niet live wordt uitgezonden, maar alleen wordt opgenomen. Dat bestand (mp3 of wat dan ook) zou dan later 'ergens' worden gebruikt voor uitzenden.
Als alles lekker werkt en zo, kan het zijn dat ik in een later stadium alsnog live ga, maar dat maakt geen verschil in wat het apparaat en de software moeten kunnen.

Ik heb de mogelijkheid nodig van voorafluistering via de koptelefoon: ik moet mijn volgende plaat kunnen beluisteren, terwijl de ander al draait.

Verder is het essentieel dat het signaal van de microfoon net zo goed wordt opgenomen als dat van de vier faders. Die microfoon is trouwens prima bruikbaar. (Ik vergiste me in het type: tis een jaren 60 MD21. Klassiekertje!)

Wat je schreef over de aansluiting van de VSM4 via USB begrijp ik niet.
'Wat met nu wel te binnen schiet, is dat je microfoon kan worden aangesloten op de VMS4. Het Master-signaal zou (theoretisch dan) mee moeten lopen in het Master-signaal. Dat wordt anders als je de VMS4 via de USB-aansluiting zou laten lopen. Dan worden de 4 spelers via het ASIO-signaal over de USB-poort gestuurd, waar de microfoon weer buiten valt.'

Je bedoelde ongetwijfeld 'microfoon' ipv de eerste 'Master', maar daarna: 'Dat wordt anders als je de VMS4 via de USB-aansluiting zou laten lopen.'
Je kunt de VSM4 toch alleen maar via die Firewire-USB kabel met de computer verbinden? Op dit moment zijn de enige kabels die aan de VSB4 zitten: die van de microfoon, de 2 naar de speakers, de Firewire-USB naar de Mac, de voeding, en dan aan de voorzijde die van de hoofdtelefoon. Dan werkt de boel toch? Of is er toch weer iets anders nodig als ik de microfoon tegelijkertijd wil kunnen opnemen?

 

Posted Wed 08 Dec 10 @ 9:44 am
renevandenabeelen wrote :
Er eens een kwartiertje mee klieren terwijl ie met de nieuwste, 'full' software draait, zou wel prettig zijn.


dat kan toch de free versie werkt 10 minuten per sessie als volledige versie
en wat je wilt kan makkelijk, ik neem al jaren mijn mixen op om er cd's van te maken
 

Posted Wed 08 Dec 10 @ 11:20 am
De verkoper zal je niet in detail uit kunnen leggen wat het verschil is tussen de verschillende versies. Daar hebben we deze site voor.
Klik >HIER< om het onderscheid tussen de verschillende cersies te zien. Wat ik je vast kan melden is dat je de LE-versie hebt gekregen bij de controller. Helaas heb je hierna (als je met de controller wilt blijven werken) nog maar 1 optie over: De Pro. De Full Version, zeg maar. Dat is de enige versie die ook nog met je controller werkt.

De rest:
renevandenabeelen wrote :

Wat je schreef over de aansluiting van de VSM4 via USB begrijp ik niet.
'Wat met nu wel te binnen schiet, is dat je microfoon kan worden aangesloten op de VMS4. Het Master-signaal zou (theoretisch dan) mee moeten lopen in het Master-signaal. Dat wordt anders als je de VMS4 via de USB-aansluiting zou laten lopen. Dan worden de 4 spelers via het ASIO-signaal over de USB-poort gestuurd, waar de microfoon weer buiten valt.'

Je bedoelde ongetwijfeld 'microfoon' ipv de eerste 'Master'

Yep. Was ook een heel verhaal....;)
renevandenabeelen wrote :
maar daarna: 'Dat wordt anders als je de VMS4 via de USB-aansluiting zou laten lopen.'
Je kunt de VSM4 toch alleen maar via die Firewire-USB kabel met de computer verbinden? Op dit moment zijn de enige kabels die aan de VSB4 zitten: die van de microfoon, de 2 naar de speakers, de Firewire-USB naar de Mac, de voeding, en dan aan de voorzijde die van de hoofdtelefoon. Dan werkt de boel toch? Of is er toch weer iets anders nodig als ik de microfoon tegelijkertijd wil kunnen opnemen?


Ik ben verder dan jij.... (en ik heb het ding niet eens): Ik heb de handleiding gelezen :D
Je kunt de uitgangen op 2 verschillende manieren configureren: 4 in / 4 uit (da's 2x stereo) via de RCA (tulp) aansluitingen, en dan heb je 8 in / 8 uit. Hierbij wordt het audiosignaal via de USB-kabel je laptop ingevoerd, zodat je het signaal kunt opnemen. Ik ga er hierbij van uit dat de gebalanceerde uitgangen gewoon blijven werken. In de 4 in / 4 uit-configuratie zijn die XLR-aansluitingen ook niet meegeteld.
Vraag me nu niet hoe je dat moet instellen. Het staat omschreven in de handleiding. Die zal je er dus even op na moeten zien.

Succes,
Martin.
 

Posted Wed 08 Dec 10 @ 11:49 am
80%