Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Timecode

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

blepsPRO InfinityMember since 2010
hallo mensen..

ik gebruik de numark dmc2 en de numark c3 usb mixer.
nou ben ik mijn platenspelers tegen gekomen en wil ik ze aan sluiten om even te kijken hoe dat werkt met virtual dj.
enig idee of ik dan een andere geluidskaart moet kopen?? dus als iemand er misschien eentje weet :D het liefst zo goedkoop mogelijk, want het is maar om even uit te testen.
ik had al naar de winkel gebelt maar de zeggen ze dat ik het traktor scratch duo pakket moet kopen maar dat gaan we natuurlijk niet doen!!!! :)

groete.....
 

Posted Tue 30 Nov 10 @ 4:06 am
je zal toch zo'n plaat moeten kopen en de ervaringen zijn dat het met een goedkoop geluidskaartje niet goed werkt, zonde van je geld.
je kan beter investeren in iets dat werkt maar dat is duur, of helemaal niet kiezen voor timecode.
 

Posted Tue 30 Nov 10 @ 5:18 am
Mij 2 centjes....
Uiteraard kun je de TT's op je mixer aansluiten. De USB-geluidskaarten in de mixer kun je omschakelen van "input" naar "Output" en daarmee het signaal je computer in sturen. Probleem is, dat de mixer dan meteen waardeloos is. Het Timecode-signaal kun je niet stil houden (anders komt het je computer niet in) terwijl er muziek moet klinken. De DMC2 is helemaal geen hulp in dit verhaal.
Helaas wordt "goedkoop" testen dan ineens een dure hobby......
Sorry,
Martin.
 

Posted Tue 30 Nov 10 @ 6:15 am
blepsPRO InfinityMember since 2010
bedankt voor de reacties.

is deze geluidskaart misschien wat Omnitronic DDI 4 x 4 digitale USB DJ audio interface?
 

Posted Tue 30 Nov 10 @ 7:22 am
blepsPRO InfinityMember since 2010
of de ESI Maya 44 USB?
 

Posted Tue 30 Nov 10 @ 8:29 am
Je hebt voor het beste resultaat een geluidskaart nodig met Phono-ingangen, dus speciaal bedoeld voor draaitafels. Dit vanwege de lage signaalsterkte van de draaitafels. (TT's) De Maya heeft dat beslist niet, de Omnitronic wel. Ik ken het ding alleen niet, dus durf ik je niet te zeggen of je er een goede koop aan hebt.
Misschien is het handiger om, zoals Bas al aangaf, een complete kit te kopen. Dus een set waar een geluidskaart in zit en de bijbehorende TimeCode-platen (die heb je uiteindelijk ook nodig). Je koopt dan iig een kaart die ervoor bedoeld is. Speur eens rond bij Bax (google op Bax Shop) of Feedback.
Oh, ja: Miet aan een Rane SL-set beginnen. Die werken alleen met Serato en niet met andere software.
 

Posted Tue 30 Nov 10 @ 12:05 pm
niet meer martin,

serato heeft de drivers vrij gegeven van de sl3, zowel asio als core audio. wel nog in beta stadium, maar het kan werken
 

Posted Wed 01 Dec 10 @ 9:58 am


(Old topics and forums are automatically closed)