Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: externe schijf

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik ben van plan om een nieuwe harde schijf te kopen voor mijn mp3's om met Vdj af te spelen
Wat raden jullie mij aan?
Een externe schijf 3.5 inch met voeding 220 volt of gewoon een externe schijf 2.5 inch die stroom krijgt via de usb?
Met 500 gig kom ik normaal toe
Persoonlijk zou ik gaan voor een externe schijf van 3.5 inch met een goede koeling op(zeker in de zomer)mag lawaai maken in de disco,maar voor de huiskamer zou mij dit zeer erg storen.
Ik weet het,de schijven zijn niet zo duur meer om er 2 te kopen,maar toch vraag ik jullie mening
Groetjes aan iedereen en laat de Sint dan nu maar komen???
 

Posted Mon 29 Nov 10 @ 3:45 pm
 

Posted Mon 29 Nov 10 @ 4:05 pm
Leuke link:

Hartelijk bedankt voor uw interesse in dit product.

Helaas is dit product (tijdelijk) niet meer leverbaar.

Als u interesse heeft in een alternatief product dan kunt u hiervoor contact opnemen met ons verkoop team.

Telefoonnummer: 0180-******


;)
 

Posted Mon 29 Nov 10 @ 4:09 pm
Ik heb een kleine Western Digital, My Passport genoemd, 500 GB, aansluitig via USB, geen problemen, geen geluid, doet het altijd. Hij gedraagt zich alsof hij een deel van de laptop is, dwz je hoeft'm niet te starten zoals met sommige modellen met een adaptor voor 220V voeding.
Ben super tevreden en WD is wat external harddisks betreft een betrouwbaar merk.
 

Posted Mon 29 Nov 10 @ 9:58 pm
Martin FourS wrote :
Leuke link:

Hartelijk bedankt voor uw interesse in dit product.

Helaas is dit product (tijdelijk) niet meer leverbaar.

Als u interesse heeft in een alternatief product dan kunt u hiervoor contact opnemen met ons verkoop team.

Telefoonnummer: 0180-******


;)


hele link kopieren en plakken in IE dan doet hij het wel
 

Posted Tue 30 Nov 10 @ 5:24 am
Uiteraard geprobeerd, maar ik bleef hetzelfde resultaat houden. Niet belangrijk, ga hem toch niet kopen. Was alleen nieuwsgierig :)

Ik ben, vanwege de D2 Director die ik ook gebruik om te draaien, volledig afgestapt van Bus-powered harddiscs. De externe schijven die ik gebruik hebben er een adapter bij. Mijn favoriet: Maxtor OneTouch 4. Dik, degelijk, geen geforceerde koeling (fan) en tot dusver probleemloos.
De D2 kan slecht overweg met schijven die meer stroom trekken dan USB-conform is (500 mA) en een powered USB-hub, daar heeft iedereen zo zijn ervaringen wel mee.
 

Posted Tue 30 Nov 10 @ 6:16 am
Morgen ga ik beslist een schijf kopen ik weet nog niet welke,het is wel een recente nieuwe laptop van een half jaar,ik heb aleen bang dat die usb poorten te veel belast worden en dat die voeding dat niet kan trekken van de laptop????want de stoom moet toch van ergens komen??
 

Posted Tue 30 Nov 10 @ 10:41 am
Als het goed is, zou de voeding van de laptop erop berekend moeten zijn. Let alleen op het stroomverbruik van de HD. Omdat veel van die schijfjes meer trekken dan de maximale 500 mA leveren ze er een kabel bij waarmee je 2 USB-poorten gebruikt om de schijf van stroom te voorzien. (dan kan je 1 A trekken met dat ding) Het kost je alleen een extra USB-poort en het is niet conform de grenzen die wereldwijd zijn afgesproken. En die hebben ze niet voor niets afgesproken.
Voor de duidelijkheid: Een USB-poort kan 500 mA leveren bij +5 Volt. Daar haalt de schijf dan z'n voeding vandaan.
 

Posted Tue 30 Nov 10 @ 11:56 am
.......................verder kan je ook een USB Hub kopen, met 8 poorten, die voorzien is van eigen stroomvooorziening door middel van een 220V adaptor. Is sowieso handig als je veel andere troep aan je laptop hebt hangen en je kan zodanig een originele poort vrijhouden voor de geluidskaart die VDJ aansluit op je mengpaneel of wat dan ook.
Ik heb er een paar van Belkin, erg handig, kosten rond 30 € in de Media Markt.
 

Posted Tue 30 Nov 10 @ 2:40 pm
;)
Ik heb die expres niet genoemd. Er zijn redelijk wat problemen gemeld met hubs, zeker met meerdere schijven aan 1 hub, of een controller aan een hub. Niet nodig, niet doen! (ik heb makkelijk praten met 4 USB-poorten aan m'n laptop.....)
 

Posted Tue 30 Nov 10 @ 4:00 pm
Ik heb dan vandaag dan toch maar dit schijfje gekocht western digital my pasport genoemd kleur wit(89€) ik ga er nu mijn muziek overbrengen dit zal geen problemen opleveren hoop ik,en ook mijn database van vdj 17 mb groot.Ik ga dit doen met mijn desktop waar vdj niet op staat,het is maar om het pad de F schijf bij mij hetzelfde te houden
Mijn (oude schijf) was 250 gig groot en stond bijna vol
Nu zaterdag is het de dag van de waarheid?????????
Ps.ik weet niet of ik het hier mag vermelden maar ik zoek nog steeds tweedehands cd's(ge weet wel waarom)
 

Posted Wed 01 Dec 10 @ 1:58 pm


(Old topics and forums are automatically closed)