Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Help Virtual dj

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

dashq9LE userMember since 2010
Hallo, ik ben nieuw hier, en ik heb vandaag mijn hercules mp3 e2 binnengekregen, hierbij kreeg ik ook een isntallatie cd voor virtual dj. Heb deze geïnstalleerd en ziet er totaal anders uit dan de free edition, deze ziet er heel goedkoop uit en vind hem ook helemaal niet fijn, ik wil graag de outlook van de free edition, want dit werkt echt totaal niet voor mij en vind het ook niet kunnen dat ik mijn hercules niet kan aansluiten op de free editie. (ook niet op de Virtual DJ LE edition die ik van een vriend heb geprobeerd te installeren) Kan iemand mij hiermee helpen? want ik heb echt de neiging om hem terug te sturen.

Groeten Maikel
 

Posted Tue 23 Nov 10 @ 12:24 pm
Hoi, Maikel,

welkom bij de club. Toevallig in een andere post een soortgelijke discussie gehad:
Martin FourS wrote :
Ik kan je alleen maar gelijk geven. Ik denk alleen dat ook andersom meespeelt. De eerste kennismaking met VDJ komt met de controller mee en dan blijkt hier op de site dat VDJ veel meer kan dan de versie die ze hebben gekregen. Ik kan me nog een reactie herinneren van iemand die vond dat hij een hoop geld had betaald "voor VDJ....." (vergat voor het gemak de controller maar even) en geen skins kon downloaden.


Het is helaas niet anders. Je koopt de controller en krijgt bij de console een lichtgewicht versie van de software. Als je een volledige versie bij de controller had gekregen/gekocht, had het ding €400.- gekost en had je hem niet gekocht. De versie die je erbij hebt gekregen is geschikt voor jouw controller en dus niet voor een ander type controller. Daarom werkt waarschijnlijk de versie van je vriend ook niet.
Dat de controller niet werkt met de Free Edition klopt ook als een bus. Je kunt >>>HIER<<< zien welke softwareversie wat kan. De LE-versie alleen OEM (dus met de meegeleverde controller) en daarna niets meer tot aan de Pro-versie. Die kan met elke controller werken.
Het is ook wel logisch: Waarom zou je net zoveel kunnen met je software als al die anderen (zoals ik) die betaald hebben voor de software?
Niet boos zijn op de controller, die kan er echt niets aan doen..... ;)

Groet,
Martin.
 

Posted Tue 23 Nov 10 @ 1:38 pm
dashq9LE userMember since 2010
Dag Martin,

Ik ben ook zeker niet boos op de controller, ik ben meer boos op virtual dj, want als ik dit van te voren geweten had, had ik waarschijnlijk iets anders genomen, ik had verwacht dat ie er net zo uitzach als de free edition, maar wat ik hier zie is niet om aan te zien, ik kan niet eens normaal de baslijnen van elkaar onderscheiden omdat het een k*t (sorry) skin heeft waarmee je niks kan zien :S
 

Posted Tue 23 Nov 10 @ 1:43 pm
je moet denk ik niet boos zijn op virtual dj, maar op jezelf voor het niet goed uitzoeken van je product voor het het ging aanschaffen.
je moet virtual dj bedanken voor het gratis leveren van dj software waar je niets voor betaald, dat dit niet de meest moderne versie is lijkt me niet meer dan logisch. iedereen hier met meer dan 2 sterren heeft ongeveer 300 euro betaald voor het pro pakket. jij hebt nog geen 9 tientjes uitgegeven voor het totaal.

je kan altijd nog overstappen op de pro versie. je krijgt met je serienummer dat je nu hebt een fikse korting op het pro pakket.

de free versie is meer een soort probeer versie om mensen kennis te laten maken met virtual dj pro en is geen vervanger voor jou versie.
 

Posted Tue 23 Nov 10 @ 1:52 pm
OK dan.
Heb ik toch nog een droevige mededeling: De meegeleverde versie is vrijwel gelijk met elke controller. Ik geloof dat de duurdere controllers wel een skin hebben die overeen komt met de controller, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Overigens kun je het actieve deck selecteren om de wavevorm (Die schuivende grillig gevormde balk boven de decks) van dat deck naar de voorgrond te krijgen. Dat maakt het misschien wat beter te zien. Nu vind ik dat ding leuk voor het beeld, maar uiteindelijk mix je op gehoor, dus ik let er al niet meer zo op.

[EDIT] AAAAAAARRRGGGHHH {8s
 

Posted Tue 23 Nov 10 @ 1:54 pm
lol, was weer eerder :)

en je hebt gelijk, ik kijk enkel maar op mijn scherm om een mp3 te selecteren, verder eigenlijk nooit.
als je deze wavevorm trouwens slecht vindt, moet je voor de grap eens kijken op een 1000 euo dure cdj 1000 MKIII van pioneer, dat lijkt helemaal nergens op en toch zijn daar dj's groot mee geworden.
 

Posted Tue 23 Nov 10 @ 1:59 pm
dashq9LE userMember since 2010
Klopt ik ben het ook wel met jullie eens, maar bij de bijgeleverde software stond: Demo, dus ik had al verwacht dat ik hem daarna moest kopen maar hoe dit eruitziet vind ik niet kunnen dat dat uberhaupt als software word vrijgegeven, ik had serieus verwacht dat ik een demo kreeg van 2/3 maanden ofzo en niet 1 of andere application die in 10 minuten in elkaar is geflansd, want zo ziet het er echt uit! en tuurlijk snap ik dat ik geen pro versie krijg ik heb een dingetje gekocht om het te leren, maar ik verwachte op het minst zo'n skin als de FREE edition.. snappen jullie dat ook van mij?
 

Posted Tue 23 Nov 10 @ 2:44 pm
Een beetje. Maar ook ik ben wel eens de mist ingegaan door niet goed te bekijken wat ik kocht en dat geldt nu blijkbaar ook voor jou. Aan de andere kant: Ook ik ben met een vergelijkbare controller begonnen en heb er ruim een jaar goed mee kunnen werken. Het zal best even wennen zijn, maar het gaat echt. Zorg dat je het gevoel een beetje krijgt en maak dat je het geld bij elkaar krijgt om de Pro-versie aan te schaffen. Waarschijnlijk ben je dan uit je controllertje gegroeid en allang op zoek naar iets degelijkers.
 

Posted Tue 23 Nov 10 @ 3:17 pm
ik heb zelf denk ik liever een lelijke maar gratis versie dan een "mooie" demo voor een maand.
wat je daar hebt is nu eenmaal een versie van vdj van een paar jaar geleden.
je komt nu een beetje over alsof je de schoonmaakster die goed kan schoonmaken naar huis stuurt omdat ze niet knap is.
ze kan toch schoonmaken en daar gaat het om.
 

Posted Tue 23 Nov 10 @ 3:30 pm


(Old topics and forums are automatically closed)