Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: cue point afstellen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

dydayPRO InfinityMember since 2008
hallo

ik zou eventueel willen upgraden naar virtual dj pro 7
ik werk momenteel met de versie virtual dj 5.2
ik heb de 20 dagen gratis versie al geprobeerd ,maar ik kan de cue point niet afregelen zoals bij de versie 5.2
bij de versie 5.2, telkens als ik op de knop cue drukt kan ik deze opschuiven voor de juist positie in te stellen
maar bij de nieuwere versie begint gewoon het liedje opnieuw, behalve als ik eerst op pause duw en dan op de cue.
heeft iemand hier een oplossing voor, dat ik gewoon op de cue toets moet drukken voor het cue point op te schuiven ..

mvg dirk
 

Posted Sun 21 Nov 10 @ 7:13 am
dydayPRO InfinityMember since 2008
hallo

ik zou eventueel willen upgraden naar virtual dj pro 7
ik werk momenteel met de versie virtual dj 5.2
ik heb de 20 dagen gratis versie al geprobeerd ,maar ik kan de cue point niet afregelen zoals bij de versie 5.2
bij de versie 5.2, telkens als ik op de knop cue drukt kan ik deze opschuiven voor de juist positie in te stellen
maar bij de nieuwere versie begint gewoon het liedje opnieuw, behalve als ik eerst op pause duw en dan op de cue.
heeft iemand hier een oplossing voor, dat ik gewoon op de cue toets moet drukken voor het cue point op te schuiven ..

mvg dirk
 

Posted Sun 21 Nov 10 @ 7:14 am
Dirk,

ik hoef toch niet 3 x antwoord te geven?
Voor dit soort vragen hebben ze de handleiding uitgevonden. Wat je zelf al hebt uitgevonden is idd de manier.
Ik heb de Engelse er even bij gepakt (die had ik sneller voor handen):

Pag. 30:
"Cue - Returns and pauses the music at the default Cue Point. To set a Cue Point, pause the song, seek to the desired position (for example by rotating the virtual turntable), and then click on ―Cue. Also, a right-click on the ―Cue button will set a Cue Point while the track is playing. Once on the Cue Point, pressing and holding down ―Cue allows for temporary play of this point. To delete a Cue Point, right-click on its icon on the Waveform display, and select ―delete."

Andere optie (meer de oude manier van werken) is Hot Cue, pag. 28:
Hot Cues - Use the three (3) buttons to set cue points. The first time that a left-click on one of these buttons, a cue point will be set. At any time left-clicking on the corresponding button and the track jumps back to that cue point. To set a new cue point for the hot cue, right-click the corresponding hot cue button. If wanting to delete a cue point, right-click on its icon in the waveform display, and select ―delete. Lock image shows that the Smart Cue feature is activated. When smart_cue is activated, songs are automatically re-synchronized when jumped to a new position or cue.""

De Nederlandstalige handleiding is beschikbaar vanaf de startpagina van het NL-forum. >>>LINKJE<<<
 

Posted Sun 21 Nov 10 @ 7:40 am
dydayPRO InfinityMember since 2008
sorry

ik heb het wat dikwijls gepost .
mijn engels is niet zo goed zeker niet die technische termen .
wat ik hier uitmaak is dat je eerst op pause moet duwen ,en dan op de cue voor een nieuw cue point in te stellen
ik vind de manier in mijn versie veel gemakkelijker daarom wil ik niet graag upgraden
de vertaling kan ik niet downloaden van de link en geeft telkens een fout aan (niks kunnen vinden over de cue point)

groeten
 

Posted Sun 21 Nov 10 @ 11:17 am
Wat voor foutmelding krijg je als je de handleiding wilt downloaden? Ik kom er goed bij en als LE-gebruiker zou je ook moeten kunnen downloaden vanaf die pagina.
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 1:52 am
Even lunchbreak, kan ik wat uitgebreider antwoorden: Hoezo makkelijker?

Handelswijze 1 (jouw methode): druk op ong. het goede moment op Cue. Sleep met je muis het Cue-punt naar de goede plek. Start de muziek met de Play-knop. En als je dit nog eens wilt doen? Als je op cue drukt, maak je een nieuw cue-punt in plaats van dat hij terugspringt naar je ingestelde Cue-punt. Daarnaast: Als je een punt zoekt aan het begin van het nummer, en je wilt helemaal terug naar het begin, kun je niet je Cue-knop gebruiken.

Handelswijze 2 (de huidige manier): druk op Pauze op ong. het goede moment. Stel het Cue-punt in met je jogwheel en druk op Cue. Elke keer dat je nu de muziek start en terug moet naar je Cue-punt, duk je op Cue. Staat'ie meteen weer goed. Zonder ingesteld Cue-punt keert de muziek altijd terug naar het begin van het nummer.

't Is maar wat je makkelijker vindt. Een nieuwe methode leer je jezelf vrij snel aan. Alles is wennen. Ook verbeteringen ;)
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 6:08 am
de "nieuwe" methode is ook logischer omdat dit ook de manier is bij losstaande apparatuur om een cue point aan te maken,
hierdoor wordt de kloof tussen de software en losse componenten kleiner.
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 11:08 am


(Old topics and forums are automatically closed)