Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: geluid valt weg

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

blepsPRO InfinityMember since 2010
hallo mensen,

ik heb de numark dmc2 en de numark c3 usb mixer
als ik een tijd aan het draaie ben valt soms de muziek weg en dan moet ik eerst naar het config menu in virtual dj en dan op apply drukken, pas dan doet hij het weer weet iemand waar dit aan kan liggen?

mijn instellingen zijn nu:
latency 256 (5ms)
safe mode uit
overclock aan

scratch optimize for quality
enhanced algorithm
filter size 11

48kHz <-> 44kHz
basic interpolation

master tempo fast
 

Posted Fri 19 Nov 10 @ 7:56 am
Als je alleen op \"Apply\" drukt, helpt dat niet veel.
Je drukt daarna toch wel op \"OK\"??



 

Posted Fri 19 Nov 10 @ 8:22 am
blepsPRO InfinityMember since 2010
haha ja natuurlijk
 

Posted Fri 19 Nov 10 @ 8:40 am
bleps wrote :
mijn instellingen zijn nu:
latency 256 (5ms)
safe mode uit
overclock aan

scratch optimize for quality
enhanced algorithm
filter size 11


Hoi,

ik denk dat met bovenstaande instellingen je probleem ontstaat. Er nu even van uit gaand dat je de geluidskaarten van de mixer gebruikt, dan ben je volgens mij te optimistisch met je latency-instellingen. Helaas staat mijn kist in de loods dus kan ik niet nakijken wat met mijn CM200USB de werkende instellingen zijn. Omdat je huidige instellingen bekend zijn, zou ik eens proberen wat er gebeurt als je alles wat ruimer zet:

Latency op ong. 22 ms
Safe Mode aan
Overclock uit

Scratch Optimize for quality: Hoezo? Schratch je met de DMC2? Zo niet, kies dan voor fastest
De rest is minder belangrijk.

Het lijkt erop dat VDJ de verbinding met de kaarten kwijtraakt. Door ze iets minder tot het maximum te bleasten zou je dat kunnen voorkomen. Blijkt het geen oplossing, dan kun je altijd alles nog terugzetten.
 

Posted Sat 20 Nov 10 @ 10:29 am


Ik heb het zelfde probleem gehad alles geprobeerd uit eindelijk bleek de usb kabel niet fijn te zijn. Na deze gewisseld ye hebben probleem weg.
 

Posted Sat 19 Feb 11 @ 7:22 am


(Old topics and forums are automatically closed)