Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Wie wil mij helpen met me microfoon

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb vandaag de gehele pro 7 versie gekocht maar kan nu niet meer me mic instellen in config
wie kan me daar bij helpen heb het wel nodig daar ik er mee uitzend.

vriendelijke groet,

Michel
 

Posted Thu 18 Nov 10 @ 6:03 pm
Mcihel,

welkom bij de club. Goeie zet.
De instellingen worden ineens een stuk uitgebreider dan voorheen. Omdat je ons niet vertelt wat voor geluidskaart je gebruikt, is het lastig helpen. Maar je kunt jezelf een heel eind iop weg helpen: haal >>> HIER <<< de Nederlandstalige handleiding van de Audio-setup op en lees in het bijzonder het gedeelte van de Geavanceerde Audio-setup. Ik weet haast zeker dat je antwoord erbij staat.

Succes,
Martin.
 

Posted Thu 18 Nov 10 @ 6:28 pm
Hoi Martin,

Heb het doorgelezen van A tot Z erg bedankt voor deze uitleg, maar ( haha een maar ) heb nu alles ingesteld zo als het zou moeten maar nu kraakt me mic kan er niks mee opnemen en ook niet uitzenden voor mijn radio stream en das niet erg handig.
Als ik er op tik dan gaan mijn boxen echt flink kraken.

Zou jij weten wat ik nog meer zou kunnen doen word er een beetje gek van.

Ik heb echt alles geprobeert maar niks lijkt te werken.

Ik werk met windows 7 en heb ook nog een mk4 aangesloten die werkt opzich prima.

Hoop snel wat te horen.

vriendelijke groet Michel
 

Posted Sun 21 Nov 10 @ 7:50 pm
Misschien een rare vraag maar zou ik kunnen downgraden naar VDJ 6 ?
Hier had ik namelijk geen problemen mee en zo ja waar kan ik die krijgen .
 

Posted Sun 21 Nov 10 @ 8:59 pm
Hoi Michel,
downgraden nar Versie 6 is geen probleem.
Je gaat hierboven naar help/support en dan mail je hen in het Engels, iets in de geest van
I'm having troubles with VDJ 7 which I didn't have with the 6 Version. Please provide me with a special download for VDJ 6.1
Dat zou binnen een dag of wat moeten lukken.

 

Posted Sun 21 Nov 10 @ 11:53 pm
je mij ook een pm sturen met je mail adres en de versie die je wilt hebben.

post ook even via een screenshot je instellingen van je mic, want het moet wel werken natuurlijk.
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 11:10 am
Les 1: Nooit tikken op je microfoon. Als ze dat bij mij doen kun je lachen (eventjes dan.......) Is maar een heeeeeel dun velletje.
Als de mic is aangesloten op de PC, dan zou je de ingangsgevoeligheid van dat kanaal via de Windows-mixer terug kunnen stellen. Het lijkt er namelijk op dat die veuls te hard staat. Win7 heeft, dacht ik, ook Microfoon Boost. Zou ik ook uitzetten.
't Is op te lossen. Ik zou een stap terug echt als allerlaatste paardenmiddel houden.

[EDIT] Zit weer te langzaam te typen. De baas is me voor...... ;)
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 11:19 am
Intussen had Michel het al opgelost.............

Quote PM:
From: Thundermies1975
Sent: Mon 22 Nov 10 @ 2:47 pm
Subject: Thanks
Message:
He bedankt voor de tip heb het meteen gedaan en jreeg al na een uur een bericht terug dat ik hem kon binnen halen.

Groet Michel
Unquote PM
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 1:10 pm
Altijd handig om te hebben, maar ik denk niet dat het DE oplossing is. Ik hoop dat hij nog wat met de tips doet voordat VDJ7 sneuvelt..... ;)
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 2:01 pm
ja inderdaad, dat zou toch echt zonde zijn
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 2:26 pm
Ja weet het maar moet vaak uitzenden en weet nu zeker dat ik een backup heb.

Maar natuurlijk ga ik met de hulp van Martin ( als hij er nog zin in heeft ) er uit komen hahaha
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 2:29 pm
Tuurlijk, maar ik niet alleen, hoor.
Ik heb je PM gelezen (voor de medelezers, de microfoon werkt nu goed) en daaruit maak ik op dat je idd je microfoon op de geluidskaart van de PC hebt aangesloten en die met de Windows mixer hebt teruggeregeld.

Dan nu je nieuwe probleem: Met broadcasten hoor je nu alleen je stem en niet de muziek. Dat komt omdat je in de Geavanceerde Audio-setup hebt gekozen voor de microfoon-ingang als bron. Daardoor kijkt VDJ dus niet naar wat er verder nog binnen komt.De simpelste oplossing is de microfoon aan te sluiten op je MK4. Die heeft aan de voorzijde een microfooningang waarvan de ingang ook nog eens te regelen is met de knop ernaast. In de Geavanceerde audio-setup moet je dan wel de microfoon koppelen aan de microfoon-ingang van de MK4. (Die staat als alles goed loopt in het rijtje met beschikbare ingangen) Je kunt dan het microfoonsignaal met de muziek mengen via de MK4 en komt dat mee met het totaalsignaal. Door nu de Record Loopback te koppelen aan de ingang van je geluidskaart waar je de MK4 op aangesloten hebt (ook weer via de Geavanceerde Audio-setup) zou het hele plaatje rond moeten zijn.

Let wel: deze oplossing is gebaseerd op wat ik vermoed wsat voor geluidskaart er in je PC zit. Tot dusver heb je eigenlijk nog niet verteld wat dat is. Als je dat nog wilt vertellen, dan maak je ons leven een stuk eenvoudiger ;)

Groet,
Martin.
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 6:00 pm
Hallo, ik heb gisteren virtual dj 7 gekocht en geïnstalleerd maar nu zit ik met een probleem ... als ik uitzend via shoutcast nu dan kan ik niet meer gaan selecteren wat hij moet uitzenden hij zend alleen intern van het programma uit dus maar ik stuur eerst mijn muziek door naar mijn mixer en ik wil min record van mijn mixer terug uitsturen? vroeger kon ik dit selecteren maar nu dus niet meer ... ? Is daar een oplossing voor? Alvast Bedankt ! Zie hier op foto's wat ik bedoel ...
 

Posted Wed 09 Feb 11 @ 2:19 pm
bedcrosserke wrote :
Hallo, ik heb gisteren virtual dj 7 gekocht en geïnstalleerd maar nu zit ik met een probleem ... als ik uitzend via shoutcast nu dan kan ik niet meer gaan selecteren wat hij moet uitzenden hij zend alleen intern van het programma uit dus maar ik stuur eerst mijn muziek door naar mijn mixer en ik wil min record van mijn mixer terug uitsturen? vroeger kon ik dit selecteren maar nu dus niet meer ... ? Is daar een oplossing voor? Alvast Bedankt ! Zie hier op foto's wat ik bedoel ...



Probleem opgelost... doe je dus met de config van het programma zelf nu ...
 

Posted Wed 09 Feb 11 @ 2:59 pm
Yep.
Werk je nu met een Italiaanse versie van windows?
 

Posted Wed 09 Feb 11 @ 4:12 pm
Martin FourS wrote :
Yep.
Werk je nu met een Italiaanse versie van windows?


Haha nee die eerste prt scr heb ik van het internet geplukt :p LOL !!!
 

Posted Thu 10 Feb 11 @ 3:21 pm


(Old topics and forums are automatically closed)