Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Platter DN-S3700 icm VDJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik ben na lang zoeken tot de conclusie gekomen dat ik de Denon DN-S3700 wil gaan halen, MAAR

Werkt de platter nu wel of niet icm VDJ ? Daarmee doel ik dus op dat de platter ook bij midi blijft draaien alsof je er een cd in hebt zitten en dat de functies van de platter gehandhaafd blijven ?

Ik heb nu zoveel gelezen dat ik het niet meer zeker weet, vandaar mijn vraag.
Ik heb het forum doorzocht maar kon niet echt wat vinden, behalve een topic waarin iemand aangaf dat er een map was gemaakt voor de S3700.

En voordat ik de S3700 daadwerkelijk ga halen wil ik het toch zeker weten.

Ik hoop daarom dat jullie mij het verlossende antwoord kunnen geven ;-)

Alvast bedankt.
 

Posted Thu 18 Nov 10 @ 12:50 pm
de platters draaien en reageren op de muziek zoals een echte plaat zou doen.

je kan echter niet "live" switchen tussen cd mode en vdj zonder vdj opnieuw op te moeten starten, dit werkt bij pioneer wel.
Komt door een limitatie in de firmware, mogelijk zal dit in de toekomst nog komen, maar zeker is dat niet.
draaiende platters slurpen wel cpu capaciteit.
in de 6.03 versie waren er nog wat problemen met de responce van de platters, maar ga ervanuit dat dat inmiddels opgelost is.
 

Posted Thu 18 Nov 10 @ 1:31 pm
dank voor je reactie.

Als ik het dus goed begrijp:
Als je VDJ gebruikt en je wilt daarna een cd draaien dan moet je dus VDJ opnieuw opstarten ?
Dat lijkt me vrij lastig.

Ik lees hier en daar ook wat issues mbt de stabiliteit van VDJ, is daar wat over te zeggen ?

En is het dan toch beter om naar bijv een CDJ-850 te kijken van Pioneer ?
 

Posted Thu 18 Nov 10 @ 2:11 pm
de 850 zou ik zeker een kans geven in je zoektocht,

over stabilitiet kan ik je nu niets zeggen bij elke nieuwe versie van vdj of een firmware update van denon kan die verschillend zijn.
wat betreft het opstarten van vdj, dat heb je goed begrepen.

probeer ze anders eens in de winkel (wel je eigen laptop meenemen, want vdj heb ik nog nergen gezien (wel cue bij bax een keer)

 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 11:38 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Die draaiende platter ik weet niet of dat nog een lang leven beschoren is.
Nu Pioneer is zeer goed maar veel te duur voor wat het maar kan software matig vind ik Denon al verder staan dan Pioneer.
Zie de DN-SC2000 waar ik nu 1 van heb en morgen een 2de komt.
Is gewoon degelijk, prijs kwaliteit, beter afgestemd op dj software zo als veel Denon producten.
Je moet voor je iets koopt uitmaken of je volledig overschakelt op mp3 mixen of beide.

Ik heb gekozen voor mp3 maar heb wel een cd map met een top 1000 nummers die ik gebruik als back-up.
Dn-S3700 is leuk maar ik vind de Numark veel beter.
Heb die al geregeld getest.
Prijs is ongeveer het zelfde maar bij die Numark heb je 2 geluidskaarten.
enz...


Het is niet gemakkelijk he...

 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 11:54 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Wat ik vergeten ben is VIrtualDj werkt met Denon perfect samen met Pioneer ook.
Heb alle asio drivers van elk merk in mijn laptop zo dat ik overal mijn plan kan trekken.
Bvb als de discobar ingewerkt zit en je niks kan aansluiten.
Buiten de usb kabel wekt VirtualDj veel beter dan eender welk software pakket op het momment.

enz...
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 11:59 am
het is precies wat je zegt, een persoonlijke smaak en daarom ook altijd lastig om in te adviseren.
jij hebt je heil gevonden in denon, maar ik heb er persoonlijk niks mee, al die knopjes in 30 kleuren.
na het proberen van veel controllers ben ik nu bij pioneer uitgekomen, maar kan me ook goed verplaatsen in het argument dat het overgeprijsde apparaten zijn, daar ben ik het voor een groot deel mee eens. gok zelfs dat ze voor nog geen 50 euro in elkaar gezet worden.
of denon beter afgestemd is durf ik in twijfel te trekken, een midi apparaat is een midi apparaat en als de asio driver goed is, kan je met vdj alles naar wens aanpassen.
mijn enige advies en dat is proberen en vergelijken, als dat een lange rit naar Goes betekent, so be it. maar dan weet je wel wat je koopt door eigen ervaring, kan je na afloop alleen jezelf voor de kop slaan.

het is inderdaad niet makkelijk
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 1:37 pm
sorry voor de late reactie, maar het is idd niet gemakkelijk.

Ik dacht eruit te zijn met die S3700, maar nu weet ik het idd niet meer.
De draaiende platter was voor mij een must, omdat dit het beste overeenkomt met de turntable.
Nu heb ik echter met een S3700 "gespeeld" maar de platter viel me toch enigszins tegen.

Ook even gespeeld met de CDJ-850 en beviel me toch wel.
Als je echter de functies naast elkaar legt, blijft Pioneer overpriced voor hetgeen je krijgt.
Daarbij schijnt het midi deel van Pioneer minder te zijn tov Denon. Hoe dat precies zit weet ik niet meer, maar ik neem het nu maar voor waarheid aan.

Verder weet ik ook nog niet of ik alleen de VDJ software nodig heb of toch ook een externe card van ze in het geval van de S3700 icm de draaiende platter.

Misschien moet ik helemaal afstappen van het idee van die draaiende platter en mijn achtergrond / ervaring met SL1200's even volledig vergeten.

In dat geval staat ineens alles weer open. Numark spreekt me echter niet aan, maar dat is meer omdat het op mij goedkoop overkomt ook al is de kwaliteit goed.

Lastig ? JA, erg lastig ;-)

Wellicht eerst beginnen met de Denon S1200 om ervaring op te doen met digitaal draaien en na 1 jaar ofzo bepalen wat ik wil.
Wat vinden jullie van de S1200 ?
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 1:54 pm
je kan ook de sl1200 mk2 blijven gebruiken in combinatie met timecode :)

dus technics in combinatie met virtual dj,

raad ik je af trouwens, maar het kan
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 2:25 pm
Had gekund, ware het niet dat ik een paar jaar geleden alles verkocht heb.

Ik heb overwogen om idd 2 SL's te kopen en dan met Timecode, maar dan had ik 2x SL's, 2x tabletop voor cd's, Laptop etc.
Werd iets teveel van het goede.

Ik kan nu voor 400 euro 2x Denon S1200 kopen iets wat ik overweeg. Zo kan ik op een goedkope manier kennis maken met "het nieuwe draaien" tenminste voor mij dan ;-)
Tenzij jullie de S1200 afraden?

 

Posted Tue 23 Nov 10 @ 6:40 am
ik ken de s1200 verder niet dus ik kan er niets over zeggen, behalve dat ik ze oerlelijk vind, maar dat is het minst belangrijke en slechts mijn mening. :)
 

Posted Tue 23 Nov 10 @ 9:56 am
Mooi zijn ze niet, maar ach.

Heb een aanbod gehad om 2x S3700 en mixer aan te schaffen voor € 1500,- totaal.
Lijkt me een goede prijs ?

Wat ik weer heb hoor is dat als je de platters wilt laten draaien icm VDJ en midi, je daar een aparte DVS card (sound card) voor nodig hebt ?
Klopt dit of is het gewoon je S3700 aansluiten op VDJ en dat de platters ook draaien bij midi zonder tussenkomst van externe apparaten.

Iemand ervaring mee ?
 

Posted Tue 23 Nov 10 @ 10:55 am
Mooi zijn ze niet, maar ach.

Heb een aanbod gehad om 2x S3700 en mixer aan te schaffen voor € 1500,- totaal.
Lijkt me een goede prijs ?

Wat ik weer heb hoor is dat als je de platters wilt laten draaien icm VDJ en midi, je daar een aparte DVS card (sound card) voor nodig hebt ?
Klopt dit of is het gewoon je S3700 aansluiten op VDJ en dat de platters ook draaien bij midi zonder tussenkomst van externe apparaten.

Iemand ervaring mee ?

Voor zover ik weet hoef je echt geen aparte soundcard aan te schaffen, wél effe een gratis update "firmware" downloaden, Hybrid of zoiets.
Dat heeft alles met de platter en timecode te maken, kijk even op de denondj site en bij de aboutdj recencist.
Verder kan ik je na anderhalf jaar ervaring met de 3700's je deze alleen maar aanraden, super soundcard aan boord: 24 Bits "Burr-Brown" van Philips !!
Een topper die je vroeger alleen in peperdure High-End spelers van bijv. Krell tegenkwam!
Persoonlijk vind ik de Denon veel degelijker uitzien en aanvoelen dan de diverse 3 kilo Klonen die onlangs op de markt zijn.
Vooral de mogelijkheid om op één speler een volgende track in te mixen (als je bijv. het gekozen/spelende nummer toch niet zo in de set vind passen ) is super makkelijk en mooi!
 

Posted Wed 01 Dec 10 @ 6:57 am
1st: Je hoeft de tekst van de voorgaande post niet te kopiëren. Onnodige topicvulling. Als je wilt reageren, kun je op het envelopje onder deze post klikken.
Hybrid staat voor de mogelijkheid om de 3700 te gebruiken als CD-speler en controller. Zie post s.waterreus vwb de beperkingen.
Thnx voor de aanvulling.
 

Posted Wed 01 Dec 10 @ 12:34 pm


(Old topics and forums are automatically closed)