Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: problemen mappen van rmx

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

19luc19PRO InfinityMember since 2010
hey,
Ik heb nu sinds een halfjaar een hercules rmx. ik heb een 2 tal weken geleden geupgrade naar virtual dj pro 7. Het heeft even geduurd voor ik alle functies van de rmx aan de nieuwe versie heb kunnen koppelen maar uiteindelijk is dit toch min of meer gelukt. Nu heb ik vandaag wat zitten experimenteren met een korg nanokontrol, maar ik heb besloten dat hij toch niet zo handig is.. Nu wou ik gewoon terug naar de instellingen die ik had gedaan ervoor maar nu blijkt er een probleem te zijn met mijn loops.
Als ik een nummer afspeel op de deck A kan ik alles controleren zoals in virtual dj le die bij de rmx kwam ( en waarvan ik de functies heb over geprogrameerd op deze versie). Als ik echter probeer een loop te starten op deck B met "button 1" dan begint ie te flippen en doet hij vanalle rare dingen waar ik niet aan uit kan.. Ik heb al geprobeerd om de buttons te mappen maar ik kan maar van button 1 tot button 6 mappen. Is er een bepaald commando waar ik ervoor kan zorgen dat de decks gescheiden blijven want met de knoppen van deck B gebeurt er precies ook iets op deck A.. Elke tip is handig.. :)
Het heeft perfect gewerkt tot ik met de korg begon maar nu kan ik zelfs na het herstellen van de fabrieksinstellingen niet meer bereiken wat ik origineel had.
Dank bij voorbaat voor nuttige reacties

setup:
macbook pro 2.7 ghz
virtual dj pro 7.0
Hercules RMX
 

Posted Mon 15 Nov 10 @ 12:52 pm
Hoi,
heb je al geprobeerd een originele/custom map voor de RMX te installeren? Dei kun je vinden onder Download/Controllers hier op de site. Wel even in je config-menu deze map selecteren voor je RMX.

Succes,
Martin.
 

Posted Mon 15 Nov 10 @ 2:36 pm
je kan in de wiki onder vdjscript veel commando's en hun werking terug vinden het scheiden van de decks gaat volgens de tekst zo.

- deck: you can specify which deck the verb act upon by adding "deck xxx" in front of the verb. xxx can be "1", "2", "left", "right", "default" or "active". ("1"/"left" and "2"/"right" are synonyms).

de volledige uitleg staat hier

http://www.virtualdj.com/wiki/VDJscript.html

wat ik ook wel eens doe is een bestaande mapper openen om te kijken wat het commando daar is en dit gebruiken voor wat ik wil.

maar de rmx werkt standaard toch gewoon goed in vdj.
als je je eigen mapper trouwens niet meer wilt gebruiken en terug wilt naar de fabrieksinstellingen dan kan je het beste het xml bestand verwijderen in de folder my documents/virtualdj/mapper en dan het definition bestand dat is aangemaakt voor de controller.
 

Posted Tue 16 Nov 10 @ 10:00 am


(Old topics and forums are automatically closed)