Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: beginnent dj

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik ben de laatste tijd veel bezig met muziek, nu wil ik er verder in gaan en wil ik samen met een vriend van mij een complete dj set kopen die niet te duur is zo rond de 300-350 euro en het liefst met cd speler ipv een platen draaier. zouden jullie alles willen posten wat in de buurt komt van deze prijs

mvg joey
 

Posted Fri 12 Nov 10 @ 7:18 am
Voor 350 euro kan je geen complete dj set incl controller en cd spelers kopen. Leg er maar 1.000 € bij!
Wat je wel kunt doen, en wat ik je zou aan raden, is voor 300 € VDJ Pro op je PC/laptop downloaden. Je kunt dan met muis en toetsenbord meteen aan de slag. Je moet uiteraard wel genoeg muziek op je computer hebben staan en je kunt in ieder geval de cd\'s die je hebt, opslaan.
Op die manier kan je a,s. zaterdag al de dj spelen!

 

Posted Fri 12 Nov 10 @ 7:40 am
en is er geen tussen oplossing zoals een digitaal mixertje zoals hercules mp3 e2 enzo alleen dan een grotere?
 

Posted Fri 12 Nov 10 @ 7:47 am
Een Hercules MP3 is geen digitaal mixertje......
Da's een controller, dus een apparaat waarmee je software (zoals Virtual DJ) kunt bedienen in plaats van met je muis en toetsenbord. Je kunt er geen CD-spelers aan hangen. Dat is dus geen vergelijk.
Er is voor dat geld wel wat te koop als setje (kijk maar eens rond bij Bax-Shop of Feedback) maar verwacht er nou niets van. De Citronix-zooi en dergelijke doet het volgens mij leuk aan de muur als decoratie, maar als je ermee gaat werken, is het meestal binnen een jaar einde oefening en afgeschreven.
Doorsparen en iets fatsoenlijks kopen is het advies.
 

Posted Fri 12 Nov 10 @ 9:50 am
al sie goedkope controller zijn niets meer dan joysticks voor dj programma's. waar je bij een race spel een stuurtje gebruikt, gebruik je bij een dj programma een controller.
muziek mixen is nu eenmaal een dure hobby als je het een beetje professioneel wilt aanpakken.
wil je meer dan een controller zal je ook een pro versie van vdj nodig hebben en die alleen kost je al 300 euro.

500 euro voor een cd speler ben je zo kwijt en je hebt er twee nodig. dan moet je nog een mixer hebben.
dan nog versterkers, speakers en kabels.
het is of een goedkope controller of diep in de buidel tasten.
 

Posted Sat 13 Nov 10 @ 4:11 am


(Old topics and forums are automatically closed)