Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mk4: Muziek hapert - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Ik heb pas een Mk4 gekocht en geinstalleerd. Maar als ik nu wil mixen blijft men muziek haperen. Heb nochtans ook een nieuwe laptop van 1 maand oud. Kan iemand helpen?
 

Posted Thu 11 Nov 10 @ 1:21 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Iedereen wil je helpen, maar de "gouden regel" is dat je eerst geregistreerd moet zijn als officieel eigenaar van VDJ.
Ben je dat dan mag je alle vragen stellen !
 

Posted Thu 11 Nov 10 @ 2:12 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008
dat haperen heb ik ook af en toe op mijn laptop.
lijkt wel net alsof er een singeltje overslaat..
maar het rare is als ik de mp3 in VLC afspeel heb ik daar ook last van, maar speel ik een film af... geen probleem.
kan het een codec zijn??? die mist, klacht pas sinds een half jaar (laptop nu 1,5 in bezit)

 

Posted Mon 15 Nov 10 @ 1:29 pm
Sikko,
de codec die je nodig hebt is Lame_enc.dll. Een zoektochtje op mijn PC leverde het volgende resultaat op:



De onderste is de goede. Dat is de codec die VDJ gebruikt. Ik heb hem er dus 5x opstaan. Je kunt zelf een zoekopdracht starten. Kom je hem ergens tegen, dan kan hij zonder problemen gekopieerd worden naar de aangegeven Virtual DJ-map in je Mijn Documenten-folder.
Hebbie'um niet, dan is hij zonder problemen op het WWW te vinden.
 

Posted Mon 15 Nov 10 @ 3:12 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008
heb de juiste codecs en ook in de map van VDJ.
gisteren weer getest.. uur lang geen haperingen.

heel appart. kan ook niet aan de temp liggen van de laptop, want ik had het ook een keer na nog geen 10 minuten.

Blijf het appart vinden.

 

Posted Thu 18 Nov 10 @ 4:01 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
sikko03 wrote :
gisteren weer getest.. uur lang geen haperingen.


Is het probleem nu opgelost ?
Dus.... heb je Lame in de juiste VDJ geplakt ?
 

Posted Thu 18 Nov 10 @ 8:22 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
weet niet of het opgelost is, ik hoop van wel.
zal hem v/d week weer even testen.
 

Posted Fri 19 Nov 10 @ 11:58 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
zaterdag weer last gehad...zo een paar nummers niks en hoppa in een nummer van 2 minuut nogwat iets van 3 keer.
snap er de ballen niet van.

misschien maar terug naar w xp op mijn laptop.. zou het anders niet weten...

 

Posted Mon 13 Dec 10 @ 12:08 pm
lijkt inderdaad eerder een hapering in windows/laptop te zijn, wat gebruik je nu als os
 

Posted Mon 13 Dec 10 @ 2:17 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008
ik heb w7 ultimate 32 bit

 

Posted Mon 13 Dec 10 @ 4:46 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb te maken gehad met "haperingen" (zie topic: De zoektocht gaat verder.... Native Instruments Audio 8 DJ)
Bij mij komt het erop neer dat ik op mijn laptop alles uit heb gezet wat ik niet gebruik:
- Modem
- Draadloos internet
- Ethernet adapter
- Virussscanner.
- etc.
In tegenstelling tot reguliere PC's heeft een laptop nl. veelal één voedingsbron.
Doe je dus links iets op je computer (bv. een nummer laden) dan trek je rechts power weg (bij een nummer wat al draait)

Door alle zaken uit te schakelen die je toch niet gebruikt, gaat het CPU gebruik omlaag en houd je POWER over.

Het is een K** werk, maar je zult moeten gaan uitproberen wat het beste werkt en in ieder geval alle software van je PC gooien wat je NIET nodig hebt voor VDJ.
 

Posted Tue 14 Dec 10 @ 2:31 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Thanks for comment, alleen dat had ik al gedaan.
draaide alleen puur VDJ op mijn laptop.

maar ik heb er nu XPoffice pro op staan en alles wat er niet op hoort afgehaald. vanavond bruiloftje dus vanavond hopen dat hij geen haperingen meer heeft
 

Posted Thu 16 Dec 10 @ 8:14 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
gister bruiloft, net xp pro er op gezet om mijn laptop... weer om de haverklap haperingen. wat met de latency geklooit (en op save gezet) maakt geen enkel veschil. denk dat het aan mijn laptop ligt en niet aan het besturings systeem
CPU staat netje op 2 ledjes zeg maar (als ik een song laad totaly full) maar dat hoor je geen haperingen dus heeft niks met mijn CPU gebruik te maken. ook al er een hapering is, geen uitschieters van mijn CPU... verry strange..

denk dat ik toch maar voor een mac-book ga...
 

Posted Fri 17 Dec 10 @ 4:54 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Da's dus flink balen wanneer je op een feestje staat.
Ik doe nu dus niets anders dan testen, testen en testen.
Alles draait nu prima bij mij.

Ik kan me voorstellen HOE je je voelt.
 

Posted Fri 17 Dec 10 @ 4:56 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Is idd balen.. je hoopt gewoon... nu ff niet... maar soms 3x in een nummer en dan 5 nummers weer niet.
toen ik de laptop in het begin had, geen last. nu 2 jaar verder nu ongeveer 3 kwart jaar last. echt balen.
dus pc maar weer mee (heb gelukkig een kleine kast die in een boodschappen krat kan) scheelt weer.

maar ff wachten totdat er van die btw vrije dagen zijn... en dan een goede macbook... geen gedonder meer volgende jaar.
heb nu nog 2 klusjes dus ik neem mijn pc voor de zekerheid maar mee en laat de laptop thuis.
 

Posted Sat 18 Dec 10 @ 4:39 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Ben alweer ergens achter gekomen, als ik vdj afspeel op mijn laptop kaal is er niks aan de hand. Maar als ik mijn Hercules RMX er op aan sluit gaat ie stotteren.. dus een conflict ergens...
 

Posted Sun 19 Dec 10 @ 12:57 pm
kijk eens naar de usb instellingen wat betreft spaarstand en stroomverbruik en zorg dat je alles als administrator draait
 

Posted Sun 19 Dec 10 @ 1:16 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008
heb alle usb poorten zo gezet dat ze niet worden uitgezet als ze niet gebruikt worden.

nog steeds last.
 

Posted Sun 19 Dec 10 @ 1:40 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik haak ook weer even aan.....
Dit weekend heeft een vriend gedraaid met mijn apparatuur en na ongeveer anderhalf uur, sloeg het systeem op tilt.
Hij had géén beeld meer en kon daarna slechts nog MP3's draaien.
Lijkt dus wederom op een probleem tussen beeld, geluid, externe HD etc.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH......!!!!
 

Posted Mon 20 Dec 10 @ 8:52 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
ik heb ook extra stotteringen zeg maar als ik mijn externe HD erop aansluit. Hier zit geen eigen voeding op, dus ik denk dat dat het probleem ook is.
Die usb poorten vreten stroom natuurlijk.
Nu nog een keer proberen maar dan met een powered externe HD, heb ik ook nog liggen.

weet alleen niet hoe ik mijn laptop als admin kan laten lopen. hij start gewoon op.. kan wel op icoon en dan uitvoeren als admin, maar dat kan alleen puur bij VDJ (en evt andere progjes)
toch maar W7 erop???

we gaan door totdat het probleem opgelost is.

 

Posted Mon 20 Dec 10 @ 10:18 am
49%