Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Net geinstaleerd. maar nu al zegtie dat 20 dagen verlopen zijn - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Goedenmiddag ,

ik heb vanmiddag eindelijk me ion discover dj pro binnen gekregen dus gelijk de VDJ LE geinstalleerd. dat ging goed. maar nu start ik hem op en ik laad een liedje in hoor ik geen geluid...

dus ik druk op config en daar staat dat je de LE voor 20 dagen kan gebruiken. dus ik druk op de knop en alle andere tab bladen komen tevoorschijn.

Nu sluit ik VDJ af omdat ik wou testen of ik wel geluid krijg als ik normaal een liedje afspeel en dat lukte ook niet, pas nadat ik de ION niet meer aangesloten had kwam het geluid terug.

nu start ik VDJ weer op en ik test of er nu geluid uit komt maar nee het is nog steeds stil, ook als ik de koptelefoon in de ION duw.

Maar nu kan ik dus als ik op config druk helemaal niks meer hij zegt dat de 20 dagen verlopen zijn ?? dat gaat wel erg snel in 2 minuten. dus ik kan eigenlijk niks meer nu

lekker handig !
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 8:39 am
mogelijk heb je vdj al eerder geinstalleerd in de vorm van een trial versie of een versie van internet.
verwijder eerst alle sporen van de oude installaties voordat er een nieuwe installatie plaats vind.
dit geldt voor de sporen in mijn documenten, het installatiepas en het register. in het register staat namelijk het serienummer of trial gegevens versleuteld.
herstart daarna windows en herinstalleer het nieuwe pakket met het juiste serienummer

succes
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 8:54 am
ik heb geen versie erop gehad na mijn laatste format C

beetje vreemd er staat ook op de site dat het geen nut heeft om hem daarna te installeren als de 20 dagen om zijn.

maar het vreemde is dat ik gewoon geen geluid uit me speakers krijg als ik de ION aansluit , ook niet met een mp3 speler
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 9:06 am
ik heb net heel VDJ eraf gegooid..

register na gekeken met regedit - en heb 3 mappen volledig verwijderd.

computer opnieuw opgestart - VDJ weer geinstalleerd. - kon de optie probeer 20 dagen uit. druk erop en als ik het venster config weer open zegtie weer dat ik al 20 dagen verbruikt heb.

en oh ja ik krijg nog steeds geen geluid......
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 9:19 am
De LE-versie heeft helemaal geen tijdslimiet. Da's de (oude) trialversie. Het lijkt er dus toch op dat je de verkeerde versie start.. (De trial ipv je eigen LE)

Wat ik niet opmaak uit je tekst is dat je de speakers na het aansluiten van de ION ook op de ION aansluit. Dat moet nl. wel. Als alles goed werkt, neemt de ION je geluid over van je interne geluidskaart.

Om dingen duidelijk te krijgen: Als je een nummer laadt en je drukt op start, begint dan ook de waveform (die blauwe of rode grillig gevormde balk in je deck) te schuiven of blijft die stil staan?

Als het goed is, hoef je niets te wijzigen in je Config-scherm, omdat de installatie is afgemeten op je ION. Alles zou dus goed moeten staan.

(PS: De forumtijd is niet meegelopen met de wintertijd...... Op mijn klokkies is het nog 15.28)
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 9:27 am
Ehm tja als ik hem nu start en ik heb de code ingevoerd krijg ik gewoon het begin scherm. maar als ik op config druk had ik maar 2 opties in de vorm van druk knoppen.

ik had ook geen tab bladen dit had ik alleen de eerste keer toen ik op probeer 20 dagen had gedrukt. maar ik had hem opnieuw opgestart omdat ik het raar vond dat er geen geluid uit me speakers komt. maar toen had ik gelijk maar 1 knopje wat ik kon drukken bij het config scherm en dat is koop nu pro versie.

dus ik ken helemaal niks met dat config scherm.


maar over dat geluid ik heb alles gewoon aangesloten zoals het zat. op me realtek on-board kaart zit 1 jackie die naar me logitech z2300 gaat.

ik plug de usb in de ION hij laad op ik start vdj ik start een nummer alles gaat lekker lopen en ik zie de verschillende beats en dergelijke dus dat ziet er goed uit. maar geen geluid

als ik vervolgens terwijl alles nog aan staat en opgestart een mp3 wil spelen via VLC player dan hoor ik daar ook geen geluid uit. pas als ik de ION usb eruit trek en nog een keer die VLC player start met een nummer hoor ik gewoon geluid..

vindt et nou niet echt een soepel begin zo
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 9:53 am
Dat zei ik.....
Martin FourS wrote :
.........dat je de speakers na het aansluiten van de ION ook op de ION aansluit. Dat moet nl. wel. Als alles goed werkt, neemt de ION je geluid over van je interne geluidskaart.

 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 10:29 am
het is geen soepel begin omdat je het niet goed aansluit
geeft niet, maar lees dan eerst de handleiding even door,

je controller heeft een ingebouwde geluidskaart.
dit betekent dus dat het geluid komt uit de controller zelf en dus niet meer uit de geluidskaart in de computer.
je zal dus ook je speakers aan moeten sluiten op de controller zelf om geluid te krijgen.
dat het niet past omdat de pluggen anders zijn zal de volgende vraag dan zijn.
klopt, hier is een verloopkabel voor nodig van rca male naar 3,5 jack famale

dat de LE versie een minder uitgebreid config scherm heeft dan je vorige trial versie is ook normaal.
De trial versie is een tijdgebonden pro versie.
de LE versie is aangepast om te werken met de meegeleverde controller er valt verder weinig in te stellen.
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 11:48 am
okey het is raar dat dit niet zo beschreven staat in de quickstart guide, ik zat er zelf ook aan te denken om eventueel me z2300 direct aan de output van de ion discover pro te doen maar in het boekje staat alleen dat dit hoeft als je het geluid wilt versterken.

niet persee om uberhaupt geluid uit je pc speakers te krijgen.

maar in het config scherm kan ik helemaal niks instellen, er is geen enkel tab blad. is het anders handig gewoon alles weer te verwijderen en hem te installeren van de cd af ipv van het gedownloade bestand van deze site ?

ik moet alleen nu een jack plug hebben die van me z2300 2 uitgangen geeft links/rechts. want hij zit nu met 1 jackie op me realtek.


bedankt voor jullie hulp tot dusver !
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 12:01 pm
PaRaN0iD wrote :
is het anders handig gewoon alles weer te verwijderen en hem te installeren van de cd af ipv van het gedownloade bestand van deze site ?


ahh kijk, daar gin je denk ik de fout in met je 20 dagen probleem.
je moet inderdaad de versie gebruiken van de cd. de versies op deze site zijn updates van de pro of een gratis home versie waarbij je geen controller kan aansturen.

je moet dit verloop hebben


in princiepe moet al het geluid dat uit geluidskaarten en andere rca pluggen komt nog versterkt worden.
in je logitech subwoofer zit ook een ingebouwde versterker. zonder die versterker hoor je (nagenoeg) niets.
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 12:12 pm
hey ja ik had eerste instantie die gebruikt van de cd. maar nadat ik op die ene knop had gedrukt en er tab bladen kwamen zodat ik wat kon instellen en ik had hem opnieuw opgestart kon ik helemaal niks meer met dat config scherm dus had ik hem van de site gedownload.

wel jammer dat ze zoiets niet bijvoegen in het pakket, die heb ik niet toevallig thuis liggen... moet ik hem morgen maar even kopen dan.

wel mooi dat ik ook gelijk me kop telefoon erin kan doen :D alleen kan ik hem dan weer niet instellen als achter grond zijnde dus voor 1 kant van het deck en dan niet door de speakers heen omdat ik niks in het config scherm kan doen


 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 12:40 pm
Geen koopavond op vrijdag? (ik ook niet, was gisteren....)
Mocht je willen, dan kun je ook met een kabeltje met tulpaansluitingen (RCA) aan beide zijden je ION aansluiten op de huiskamerinstallatie. Kun je in ieder geval testen.
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 12:51 pm
haha ja in de stad wel maar ik ken nu los met me hoofd telefoon :D ik ga even de deur niet uit, ja alleen om te werken straks.

maar ik wil nu bijvoorbeeld het geluid van deck 1 op de hoofd telefoon zodat ik deze kan beluisteren zonder dat hij over de speakers gaat. dat kan alleen met die pro version zeker ?

omdat ik met config geen enkel tabblad heb waar ik iets mee kan ?
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 1:08 pm
Geen idee..... Ik zal eens kijken of ik de handleiding ook kan vinden. Meestal moet je een knop op de controller gebruiken om het kanaal vooraf te kunnen beluisteren.

[EDIT] Jammer. ik moet mezelf registreren, en ik heb geen ION. Dat houdt in dat je zelf even door de handleiding moet om te kijken hoe dat werkt. Ik weet het, is Nederlander onwaardig...... ;)
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 1:25 pm
ik las wel dat je dit via het config scherm kan instellen, maar dat is zeker als je 2 geluidskaarten hebt.

aha ik zie em al , cue volume en dan cue source op A/B zetten ipv van master of ipod, nice

 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 1:35 pm
Kijk.....!!
Dat gaf ik al eerder aan: Als je de bijgeleverde versie gebruikt, is je controller/geluidskaart al goed ingesteld en zou alles goed moeten werken.

Have fun!!
Martin.
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 1:51 pm
ja eigenlijk is dit ding super compleet :D niet verwacht eigenlijk haha

alleen nog even female naar 2 male en dan knallen
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 1:55 pm
hallo ik wil mijn ion discover dj software instaleren maar dat gaat niet er staat altijd pleas connect your discover dj an retry wat moet ik doen
 

Posted Wed 25 Jan 12 @ 9:06 am
Hoi, je moet als je LE hebt geinstaleerd de draaitafel (of wat je hebt) aansluiten. daarna kan je pas beginnen (was ook bij mij, wel vervelend)
 

Posted Mon 30 Jan 12 @ 9:13 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
NYCAPS123 wrote :
Hoi, je moet als je LE hebt geinstaleerd de draaitafel (of wat je hebt) aansluiten. daarna kan je pas beginnen (was ook bij mij, wel vervelend)


als je de usb aansluiting plaats (aansluit) voordat windows daadwerkelijk de goede drivers te pakken heeft kunnen krijgen doet niets het.
als je eerst de software installeert en dan pas het apparaat aansluit is windows "voorbereid" en zal die de hardware indien die wordt aangesloten wel herkennen en correct activeren ;)
 

Posted Tue 31 Jan 12 @ 1:03 pm
57%