Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Microfoon doet het niet

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Goededag heren,

Ik heb een probleempje en word er gek van krijg het maar niet voor elkaar mss dat jullie mij kunnen helpen
Zal eertst even zeggen wat ik heb staan en waar ik mee draai
Ik heb VDJ home
Heb een Behring bcd 2000
Een mic ook van behring een C1
En een voor versterker ook van behring
Ik gebruik dit omdat ik elke Donderdag avond een radio uitzending op internet verzorg
Nu is mijn probleem dat ik mijn mic niet kan gebruiken ik heb wat verkeerd gedaan maar weet niet wat
Hij heeft het wel gedaan maar helaas weet ik nu niet meer welke insteling ik daar voor nodig heb.
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Hoop dat jullie een antwoord weten voor donderdag

Met vriendelijke groet
Michel
 

Posted Mon 01 Nov 10 @ 5:46 pm
Michel,

je microfoon zit nu in de BCD2000? (Dat is volgens mij de enige oplossing met je Home-versie) Je zegt dat het heeft gewerkt, maar ik heb daar mijn twijfels over.
De C1 is een condensatormicrofoon. Die hebben een voedingsspanning nodig (zgn fantoomvoeding) Je BCD kan die helemaal niet leveren. Er moet dus een losse fantoomvoeding tussen. Dat is een kastje met 2 XLR-stekkerverbindingen (in en uit) die tussen je BCD en je microfoon komt te zitten. Die zorgt voor 48 Volt voedingsspanning waarmee je microfoon moet worden gevoed. Die dingen kosten je de kop niet: voor ongeveer €25,- kun je zo'n ding al op de kop tikken. Ik heb de handleiding van de microfoon nog even snel doorgelezen. Soms kun je er een batterij in proppen, maar met deze gaat dat helaas niet.
Ik hoop voor je dat je dit voor donderdag voor elkaar krijgt. Anders bij iemand anders proberen een dynamische microfoon te "leasen". Die doen het altijd (maar klinken een beetje minder)

[EDIT] >>>DEZE<<< vond ik bij Bax. Op voorraad is zeker voor donderdag in huis. (maar ze staan in bestelling......) Even verder zoeken, misschien bij je lokale leverancier.

Succes,
Martin.
 

Posted Mon 01 Nov 10 @ 7:15 pm
Hoi Martin,

Zo'n voorversterker voor de mic die heb ik al snap heel goed dat je die nodig heb.
Ik heb hem idd via de BCD aan gesloten en alle instellingen zo gezet dat ie hem moet herkennen maar op een of andere manier doet ie het toch nog niet en weet zeker dat ie het heeft gedaan ik heb wel een andere pc maar de instellingen van VDJ is volgens mij het zelfde dan op de andere pc maar dat kn ik niet meer nagaan omdat die is gecrast.

 

Posted Tue 02 Nov 10 @ 2:42 pm
Even voor de duidelijkheid: Ik heb het niet over een voorversterker, het is echt alleen een 48 Volt-voeding voor de microfoon. Er zit, als het goed is, een 230 V-snoer aan. Heb je er iets tussen op batterijen, dan zou dat ook een / het probleem kunnen zijn. Kun je het merk en type van het ding vertellen?

Verder hoeft de BCD de microfoon niet te herkennen. Als je het ding in de microfooningang van de BCD stopt, doet'ie het. Dit staat helemaal los van VDJ en je PC (die doen namelijk niets met het microfoonsignaal. Dat gaat vis de BCD direct naar de uitgang)
Voor mij blijft dus de voeding of de kabels de hoofdverdachte.

Laat maar horen.
Martin.
 

Posted Tue 02 Nov 10 @ 3:31 pm


(Old topics and forums are automatically closed)