Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Numark Omni Control and Virtual DJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

rayadamPRO InfinityMember since 2007
Hoi,

Heb sinds kort een Omni Control, heb twee vragen:

1) Heeft iemand een skin hiervoor

2) Ik gebruik VDJ 7.0 Pro, installeer voor Windows 7 de juiste drivers op de website, alleen hij doet het niet in VDJ 7.0.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe, heb de driver al een paar keer opnieuw geinstalleerd, maar geen reactie. Kijk eens naar de foto\\\'s

 

Posted Mon 01 Nov 10 @ 2:41 pm
Hoi,

Kom eens los uit het verleden (V6.x.x) :)
Geintje.
In je setup heb je nu voor ASIO gekozen (3e keuzeveld, soundcard) Trek die nu nog eens open. Onderaan staat Advanced Config. DIE moet je hebben!!
Als je nadat je voor Advanced Config hebt gekozen, is je Audio Setup-tabblad ineens een stuk leger. Je kunt nu alleen nog maar kiezen voor de knop Advanced Config...
Hier kun je nu zo'n beetje elke uitgang van je geluidskaart knopen aan welk deck je maar wilt. Uiteraard kun je nog steeds voor de ASIO-setup kiezen. Even rustig naar kijken en op je in laten werken. Het is niet echt ingewikkeld en logisch opgezet.
Voor mij nog steeds de beste verbetering in VDJ!

Succes,
Martin.
 

Posted Mon 01 Nov 10 @ 7:00 pm
rayadamPRO InfinityMember since 2007
Hoi Martin,

Bedankt voor je hulp, alleen heb ik nog steeds een niet werkende omni control.

Gisteren deed hij het opeens en dacht laat ik hem nu weer proberen en nee hoor. Moet het programma van de driver meedraaien
 

Posted Tue 02 Nov 10 @ 12:26 pm
Nope. De driver wordt geladen zodra je de Omni Control hebt aangesloten.
Ik denk (maar kan het niet uitproberen) dat je mis gaat met de eerste regel in je setup. Je hebt daar nu voor Master gekozen. Je kunt beter Deck 1 selecteren en toewijzen aan Output 1 & 2 (staat'ie al, dus hoef je nu niet te wijzigen) en dan een regel toevoegen en daar Deck 2 kiezen en die ook naar Output 1&2 sturen. Tenzij je de Omi Control aan een mixer hebt hangen, dan kun je deck 2 aan zijn eigen uitgang (Output 3&4) hangen. Maar gezien bovenstaande afbeelding denk ik dat niet.
Verder: Altijd de Omni Control aan dezelfde USB-poort hangen. Je PC wil wel eens in de war raken van steeds een andere poort.

Succes,
Martin.

[EDIT] Geen skin gevonden. Wel 3 van de Total Control.....
 

Posted Tue 02 Nov 10 @ 12:58 pm
heb je geen geluid of geen besturing, of geen van beide?
 

Posted Tue 02 Nov 10 @ 1:27 pm
rayadamPRO InfinityMember since 2007
Goedenavond,

Bedankt voor de reactie. De OMNI is compleet uit, geen rood lampje brand er. Als ik een MP3 start dan zie ik hem heel langzaam lopen in VDJ, maar OMNI blijft uit.

Wie heeft eenzelfde setting met VDJ pro 7 en kan mij vertellen of laten zien door screenshot hoe hij het heeft staan, heb de nieuwe driver gedownload van de site van Numark.
 

Posted Tue 02 Nov 10 @ 4:05 pm
het probleem dat je omschrijft heeft denk ik niets met vdj te maken.
Als je de kaart in windows als standaard geluidskaart instelt, krijg je dan wel geluid?
kijk ook eens op internet voor een midi latency test tool, hierop kan je zien heoveel latency je hebt
ook een midi test tool kan aangeven of je signaal daadwerkelijk aankomt bij de pc.

Ik kan me herinneren dat ik ook wel eens zo'n probleem heb gehad met de ns7. ook toen heel langzame mp3's zonder geluid.
was toen ook een driverprobleem. oplossing was toen zorgen dat de driver copmpleet verwijderd was en herinstallatie met de nieuwste driver.
heb toen gemakshaleve windows opnieuw geinstalleerd, dat is vaak sneller, maar ook niet aan te raden als je daar neit handig in bent.
 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 4:45 am
niet vergeten om eerst de drivers te installeren en daarna pas de controller aan te sluiten.

ook altijd dezelfde usb poort gebruiken zonder hub ertussen
 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 4:53 am
rayadamPRO InfinityMember since 2007
Dit gaat een beetje te ver boven mijn kennis.

Maar simpelweg, de omni is compleet uit, doet niets in VDJ. Het moet een instelling zijn in VDJ. De OMNI is nieuw.

Ik zal de drivers nogmaals opnieuw installeren uiteraard pas de usb erin als er omgevraagd wordt.

Verder kan niemand een screenshot maken van zijn instellingen die werkt PRO 7.0 en OMNI control (instellingen van geluid en hoe het er uit gaat zien in VDJ).

Ik weet nu nog steeds niet of de instellingen goed staan
 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 7:42 am
Even rustig adem halen..... ;)
Is niet vervelend bedoeld, maar als je met een computer wilt draaien is een redelijke kennis van je computer en Windows best belangrijk.

We hoeven geen screenshot te maken (er zijn, volgens mij, niet veel Omni-gebruikers) omdat het plaatje wat je hebt bijgesloten als laatste goed is. Ik heb het op m\'n eigen systeem uitgeprobeerd en Master als hoofduitgang werkt gewoon. Dus zoals het daar is ingesteld ben je klaar.
Ik sluit me dus bij de rest aan dat VDJ niet het probleem is.

Ben eens gaan neuzen in het driver-aanbod bij Numark. Op de downloadpagina zag ik 2 drivers voor Win7 onder elkaar staan. De bovenste is echter expliciet voor een 64-bits systeem, terwijl die daar onder voor 32-bits systemen is bedoeld. En dan nu de hamvraag: Heb je een 32- of 64 bits Windos 7? Als je de verkeerde driver hebt geinstalleerd gaat het mis.

Hoe vindt je dat? Ga naar Start, configuratiescherm en klik daar op Systeem. (Ik heb geen W7, dus het kan bij jou iets anders gaan)
Bij mij ziet dat er dus zo uit:


(Meer info krijg je niet over mij.....)

Yep, deze PC heeft dus een 64-bits XP-versie.

Hier kun je dus zien of je eventueel de verkeerde drivers hebt geinstalleerd. Nu riep je hierboven
Quote :
"Ik zal de drivers nogmaals opnieuw installeren uiteraard pas de usb erin als er omgevraagd wordt."


NIET DOEN!!

Het heeft a) geen zin en b) je MOET eerst de oude drivers verwijderen.
Waarom?
In het simpelste geval heb je eerst de Omni Control aangesloten en daarna de drivers geinstalleerd. Windows kijkt dan echter niet meer naar de CD maar laad universele drivers voor een USB-bedieningsapparaat (HID). Nu kun je zo vaak als je wilt de drivers opnieuw installeren, maar hij blijft met de oude werken. Die zal je dus eerst moeten verwjderen.
Laat de Omni aagesloten en kijk bij hetzelfde venster van het plaatje hierboven naar Hardware (of systeemapparaten oid) Klik op die tab. Waarschijnlijk staat er in het rijtje dat nu verschijnt een apparaat met een geel vraaglekentje. Dat klik je 1 keer aan en daarna met de rechter muisknop. Kies nu voor Verwijderen. Je kunt de Omni nu loskoppelen.
Daarna kijk je in het configuratiescherm naar Software (installeren / verwijderen). Hier verwijder je alles dat met Numark te maken heeft.

Nu kun je de nieuwe (GOEDE!!) drivers installeren en als de software het aangeeft of na een herstart van je systeem je Omni aansluiten.

Heel verhaal maar dan zou het weer moeten werken.

Succes,
Martin.
 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 8:32 am
edit: problem solved! :)
 

Posted Sat 29 Oct 11 @ 7:49 am
??
 

Posted Sat 29 Oct 11 @ 1:29 pm


(Old topics and forums are automatically closed)