Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Bpm niet constand

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik heb sinds kort 2 Denon DN-S700 spelers aangeschaft, en na het proberen viel mij meteen op dat de bpm steeds veranderd.
Van 154 naar 149, en dan naar 75,6 (75,6 moet je keer2 doen weet ik).
Dus heb ik baxshop opgebeld en hun zeiden dat zelfs bij een 1700 euro(!!) cdspeler van pioneer dit voor kwam. Daar geloof ik dus niks van..
Ik ben gaan zoeken op internet en daar kwam niets bruikbaars uit.

Nu is mijn vraag of iemand dit probleem kent, ervan gehoord heeft en het liefst weet dit op te lossen :)
Ik brand 7 mp3 (en .wav) bestanden op een cd-r van philips met Nero10.

Kan iemand mij vertellen of dit aan de cdspeler, het muziek bestand of de manier van branden ligt?

Alvast hartelijk bedankt,

Ewoudt.
 

Posted Thu 14 Oct 10 @ 5:14 pm
welke versie van vdj gebruik je en welke timecode gebruik je?
 

Posted Fri 15 Oct 10 @ 5:05 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Wat voor een soort muziek fraai je.
Bij oude Dance Classics komt dit ook voor, omdat daarbij nauwelijks computers werden gebruikt, maar bv. echt een drum(stel) beat...
 

Posted Fri 15 Oct 10 @ 5:11 am
Ik gebruik geen virtual dj, het is een cdj set he.. een stand-alone zeg maar ;)
'k heb de muziek getest met hardstyle en pop nummers.
mp3 noch .wav werkt, en ook heb ik en mp3 file op 4 verschillende manieren opgeslagen maar zonder succes.

Ik zou opzich wel naar een andere dj in de buurt kunnen gaan met dezelfde cd en kijken wat er gebeurd..
Weet iemand raad??
 

Posted Fri 15 Oct 10 @ 6:27 am
Ik draai ook met hardstyle en ik heb dat probleem niet (werk natuurlijk wel met de LE versie van VDJ die bij mijn console zit, maar soit ^^).
Ik heb echter ergens (weet bij god niet meer waar) iets gelezen over CBR en VBR, respectievelijk 'constant bitrate' en 'variable bitrate' (excuses voor eventuele schrijffouten), ik dacht dat dit ergens voorkwam in een handleiding van een cdspeler van Pioneer dat ik dit gelezen heb.
Volgens mij zullen die mp3's van jou dus VBR zijn en dat daardoor de BPM varieert. Ik heb echter ook al eens bij een maat gedraaid met een stand-alone set-up van Denon, en daar was dit ook het geval dat de BPM varieerde.
Het zou dus ook kunnen dat dit perfect normaal is bij stand-alones en bij VDJ niet, omdat (verbeter mij als ik fout ben) VDJ een gemiddelde neemt van alle BPM's, heb dat in den beginne zelf gezien toen ik mijn liedjes liet scannen door ze rechtstreeks te laden dat die BPM ook fluctueert en finaal er een soort gemiddelde wordt opgegeven als constante waarde.
 

Posted Fri 15 Oct 10 @ 7:01 am
Hmm ja dat het aan Denon ligt zou kunnen..
Dat van de variabele bitrate en constante ken ik ja. maar dat het daar aan ligt heb ik uitgesloten.
'k heb 4 type mp3's opgeslagen n.l.:
mp3- constant 320kbs
mp3- variabel
mp3pro constant
mp3pro variabel

geen van alle werkt naar verwachting..
 

Posted Fri 15 Oct 10 @ 7:19 am
Je snapt het punt niet zo goed dat ik wil maken, het ligt niet aan Denon of om het even wat, het (volgens mij toch, heb nog geen bewijs gezien van het tegendeel), gewoon de werkelijkheid dat de BPM bij bepaalde liedjes (ik ga niet zeggen bij de meest recente, maar toch bij veel), niet braafjes hetzelfde blijft zoals in VDJ het geval is, omdat de apparaten die gebruikt worden elke seconde ofzo de BPM opnieuw analyseren en dan iets tegenkomen dat verandert, misschien eens contact opnemen anders met de support van Denon?
Of misschien eens wachten tot een meer professionele forum-user die al wat ervaring heeft op beide gebieden met een oplossing kan afkomen. Al gebruiken natuurlijk de meeste users van dit forum wel VDJ (LE, Pro, ...) ...
 

Posted Fri 15 Oct 10 @ 7:50 am
ik snap het probleem nu eigenlijk helemaal niet meer, het gaat om een losstaande set (die kan je trouwens ook met vdj gebruiken, maar dat was je vraag niet). bij een losstaande set is de bpm counter helemaal niet belangrijk, je kan op die manier nooit 2 nummers gelijk krijgen. de counter toont enkel hele bpm en geen 2 cijfers achter de komma. het komt gewoon op ouderwets luisteren en pitchen aan.je hebt kans dat de denon de bpm van het nummer op dat moment toont, heb je een stuk geluid zonder beats of wat dan ook, dan kan hij andere waardes gaan aangeven. zeker bij hardstyle heb je nog wel eens een stukje na de intro waarbij enkel maar een stukje opera ofzo te horen is en waarbij het tempo dus degelijk anders is dan bij de climax van het nummer. hoewel ik moet zeggen dat het me bij de cdj 1000 of cdj 400 nooit is opgevallen dat de bpm een andere waarde geeft. heb je ook een bpm counter in je mengpaneel zitten? kijk daar dan naar, maar eigenlijk heb je vrij weinig aan een bpm counter, het is meer een indicatiemiddel om te kijken of je een nummer wel kunt gebruiken of niet.
PS heel veel hardstyle nummers zitten op 150 BPM :)
 

Posted Fri 15 Oct 10 @ 3:41 pm
Inderdaad, mijn collectie zit vrijwel allemaal tussen 147 (enkele uitzonderingen nog iets lager) en 154, vanaf 160en hoger is het hardcore en rond 140-145 heb je jumpstyle ;)
En die uitleg was dus de uitleg dat ik probeerde te geven, alleen een beetje mislukt ^^
dank u wel waterreus :)
 

Posted Fri 15 Oct 10 @ 4:03 pm
wilberg wrote :
Bij oude Dance Classics komt dit ook voor, omdat daarbij nauwelijks computers werden gebruikt, maar bv. echt een drum(stel) beat...

Hey William, nooit over nagedacht eigenlijk - wel leuk om te weten.
 

Posted Sat 16 Oct 10 @ 6:35 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ja Bob, wie zijn "oude(re) geheugen" bewaard heeft ook wat........
Luister maar eens naar bv. Showtime van Gary's Gang.
In het platentijdperk was die al niet goed te tellen. Ik gok erop dat VDJ de MP3 versie scant en een "gemiddelde BPM" neemt.
Maar zet er maar eens een computerbeat naast (die wel constant is) en probeer eens een mix.
Je zult moeten blijven "corrigeren" om het synchroon te houden.
 

Posted Sun 17 Oct 10 @ 4:36 am


(Old topics and forums are automatically closed)