Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Problemen met VDJ op ns7

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo , goede middag iedereen.

Ik heb een probleem met mijn Numark NS7 met vitual Dj.

Op de eerst plaats heb ik geen monitor om voor te luisteren, hoe kan het dat daar andere mensen daar geen problemen mee hebben. en ten 2de bijna niks werkt, waaronder het voorluisteren waar ik niks hoor, bij het aanraken van feaderschuif1 gaat plateau 1 ineens mee draaien ????

Terwijl ik het met het programma itch het niet heb , daar werkt alles goed , maar het programma is niet echt bijzonder ;) als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Weet iemand toevallig hoe ik hem het beste kan instellen. of mij vertellen wat ik verkeerd doe of gedaan heb, ongeveer alles geprobeerd.

Mvg Jan Alphenaar.
 

Posted Sun 03 Oct 10 @ 8:03 am
Jan,
als je bij "Modify My Profile" even je serialnumber in wil vullen (zoals de forumregels voorschrijven en wat bovenaan elke pagina in dit Nederlandstalige forum staat) en daarna even geduld wilt hebben?
We hebben onze moderator (s.waterreus) die succesvol met de NS7 heeft gewerkt. Die kan je waarschijnlijk wel uitleggen wat er mis gaat.

Groet,
Martin.
 

Posted Sun 03 Oct 10 @ 10:53 am
dat kan ik zeker, maar zoals martin zegt eerst even registreren, de ns7 werkt alleen op een pro versie, die moet je dus aanschaffen.

We horen ook graag van je welke versie van vdj je gebruikt.
 

Posted Sun 03 Oct 10 @ 3:07 pm
Nou dit gaat denk ik een probleem worden , heb de NS7 nog maar een week of 3 ongeveer.
Vind het programma itch maar niks dus ik heb de trail versie van VDJ gedownload (6.1.2) om te kijken of alles werkt en goed ingesteld staat.

Maar ook met de trail versie van VDJ werkt niet alles correct zoals het moet doen ,, ik heb totaal geen probleem ermee om de software ergens te bestellen/kopen, maar ik wel zeker weten dat ik dan probleem vrij ervan kan genieten.

Mvg Jan Alphenaar





 

Posted Sat 16 Oct 10 @ 2:58 pm
aanraken van fader en draaiende plateau kan komen doordat faderstart aanstaat, dit is een schakelaar aan de voorkant van de ns7.

ik neem even voor het gemak aan dat je wel de driver hebt geinstalleerd voor de ns7. bij de installatie van itch gebeurd dit automatisch.
wil je itch niet op je systeem hebben staan dan kan je hem ook los downloaden. wel eerst de driver installeren en pas als de software er om vraag de usb poort erin doen. ook altijd dezelfde usb poort gebruiken na installatie

koptelefoon in de voorkant prikken aan de rechterkant.
versterker op de booth of master uitgangen aan de achterkant

in vdj moet je deze instellingen hebben staan

Inputs : None
Outputs : Headphones
SoundCard : Asio
Driver : Numark USB Audio Device
Channels 1/2 main 3/4 Headphones
bij mapper: check of de ns7 herkend wordt, zo niet dan handmatig kiezen uit de lijst.
bij performance:
latency op “Auto” en “Safemode” en “Overclock” uitgevinkt.

begin bij de schijf tussen fastest en best
werkt het nu goed dan steeds meer richting best gaan tot het niet lekker meer werkt, dan 1 stand terug

de ns7 is vanaf geloof versie 6.02 native dus je hebt geen losse mapper meer nodig. kijk nog even in je map my documents/virtualdj/mappers of er nog oude xml bestanden staan, zo ja dan verwijderen.

blijf je problemen hebben, dan vdj en drivers van ns7 verwijderen en herinstalleren.
in princiepe kan de ns7 goed werken op vdj, enkel de start/stop delay knoppen deden het nog niet, weet niet hoe ver ze daar mee zijn.
 

Posted Sat 16 Oct 10 @ 5:26 pm


(Old topics and forums are automatically closed)