Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: koptelefoon en speakers appart liedje

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hallo,

Ik wil voor op feesten enz. virtual dj gebruiken maar ik wil andere liedjes kunnen horen met mijn koptelefoon dan het liedje dat over de speakers gaat.

Daarom wil ik een usb "geluids kaart" halen maar nu had ik de vraag lost dit mijn probleem op?

Want als ik nu 2 liedjes afspeel hoor ik ze door elkaar.

mvg,eric osman
 

Posted Thu 30 Sep 10 @ 4:12 pm
hoi eric,

de hele essentie van het mixen is dat je 2 nummers kan horen via de koptelefoon en de speakers.
als je het forum een beetje had doorgelezen had je gezien dat er heel veel topics zijn over het instellen van geluidskaarten.

het is goed mogelijk om met 2 geluidskaarten te werken, 1 wordt dan voor de speakers en 1 voor de hoofdtelefoon. in vdj is goed en makkelijk in te stellen welke kaart wat gaat doen.
echter het werken met een 4.1 kaart heeft de voorkeur omdat je dan maar met 1 kaart aan de slag bent en dus ook maar 1 driver gebruikt.
je gebruikt dan de voorkanalen voor de speakers en de achterkanalen voor de koptelefoon of andersom, afhankelijk van je instellingen
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 2:17 am
Hallo,

Oké bedankt maar ik heb nu 2 "gaatjes" voor mijn oortelefoon maar dit gaat denk ik niet lukken dus ga ik binnenkort een usb "geluids kaart" halen.

mvg,eric
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 8:00 am
\"gaatjes\" is niet echt een vakterm,
waar zitten die gaatjes, bedoel je gewoon de ingangen in je geluidskaart, dit dus:


gebruik je een laptop of een PC
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 8:09 am
Hallo.

Het is me gelukt met de volgende instellingen :



Ik gebruik een HP Pavilion DV7-3160ED
 

Posted Sat 02 Oct 10 @ 9:13 am
Hallo osman-boy

ik zit met hetzelfde probleem. Echter wil ik gewoon een beetje DJ'en. Ik ben al dagen aan het googlen en aan het proberen, maar het is mij nog steeds niet gelukt om iedere output anders te laten klinken

Ik heb precies dezelfde laptop als u. Kunt u nogmaals zeggen wat de instellingen zijn?
want ik kan het niet lezen in uw post hierboven.

MVG

alvast erg bedankt!!
 

Posted Mon 21 Feb 11 @ 11:41 am


(Old topics and forums are automatically closed)