Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Leuk zo'n nieuwe geluidskaart., een M-Audio Fast Track Pro...... - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

wilbergPRO InfinityMember since 2009
Wat zou het forum zijn zonder alle personen die alles helemaal uitzoeken.
 

Posted Sat 02 Oct 10 @ 4:09 am
Daar is een forum voor. Als we dat niet willen, moet je geen lid worden. Lijkt me simpel :)
Goed nieuws voor mij, minder voor jou.... Ik heb na 6.0.8 niet meer met m'n M-Audiokaart gewerkt aan m'n werklaptop. Die werkte toen goed. Nu staat daar 6.1.2 op en aangezien daar de eerste verdenkening op lag, dat eerst maar eens geprobeerd. (dit n.a.v. de moeite die ik heb met 6.1.2 op m'n Mac. Niet reëel, maar daar kom ik zo op terug) Guess what? Vlekkeloos. Aansluiten, VDJ configureren (Input: none, Soundcard: ASIO, uitgangen: Deck 1 op Out 1 en 2, deck 2 op 3 en 4, voorbeluistering op 5 en 6), draaien.
Ik ben over de schreef gegaan door de Mac-versie te vergelijken met de PC-versie. Moet ik natuurlijk niet doen..... Zijn 2 totaal verschillende zaken. De Mac kent geen ASIO (Maar WDM) en de aansturing van het geluid gaat totaal anders.
Het gekke (of leuke) is, dat mijn (tot dusver niet uitgesproken) weerstand tegen USB-kaarten weer bevestigd wordt door dit verhaal. Ik heb een aantal alternatieven: Interne kaart laptop, 2x USB-gekuidskaart in de mixer en Maya 8-out USB-kaart. De interne kaart is soms te simpel met z'n enkele stereo uitgang maar werkt altijd. De mixer gaat meestal goed, maar het wil nog wel eens gebeuren dat ik moet klooien met de latency-instellingen om ze kraakvrij te laten draaien. De Maya draait nooit in 1 keer. Ik krijg het altijd wel voor elkaar, maar nooit insteken en werken.
En dan nu die FireWirekaart....... Wat een zaligheid. Jij bent er nog steeds niet mee geholpen, maar ik ga er een tweede bij zoeken ;)

Gezien deze ervaringen denk ik niet dat het nut heeft om op een XP-machine een lagere versie te installeren. Vista is een lastiger omgeving dan XP, en als het op Vista draait.....

Conclusie: eigenlijk terug bij af. Ik ben wel op de Fasttrack gaan zoeken binnen het forum. Haaks op jouw opmerking dat het ding zo werd opgehemeld staan de verhalen op het General Forum. Moet je maar eens een zoekopdracht op doen. De eerste posts die ik tegenkwam kraakten het ding af.
Eerlijk gezegd weet ik nu ook niet wat ik van het ding moet zeggen. Ik heb meerdere kaarten gebruikt (Edirol, Wami, Lexicon, SoundBlaster, enz) maar ik heb nog niet eerder zo'n fijne en kwalitatief goede kaart gehad als de M-Audio die ik nu heb.

Ik weet het niet meer.......
 

Posted Sat 02 Oct 10 @ 8:26 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dus het ding verbranden en de Mya 8 kopen ??
Lijkt me de enige oplossing.

Ik heb m ook nog geinstalleerd op een XP machine.
Zelfde gezeur.
Binnenkort staat ie op Marktplaats.

Bedankt voor de hulp en info.
 

Posted Mon 04 Oct 10 @ 3:23 am
Graag gedaan.
Als hij op de XP-machine dezelfde problemen geeft, lijkt het me idd een probleem met de kaart. (de laatste drivers zijn universeel, dus zowel op XP, Vista als W7 te gebruiken)
Maya bestaat niet meer, is ESI geworden. Die leveren de kaarten nog wel onder de typenaam Maya.Dus als je een omschrijving zoekt, even googlen op ESI.

Succes,
Martin.
 

Posted Mon 04 Oct 10 @ 3:42 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik ben op zoek gegaan naar de Maya.
Ik dacht Maya 8 ?????

Gewoon beter lezen, het gaat om een Esi Maya met 8 poorten.
Welke heb je ? De Gigaport HD of Maya 44 USB ?
 

Posted Mon 04 Oct 10 @ 9:07 am
Moet vanavond even kijken. De set staat hier op de zaak, dus voordat ik naar huis ga zal ik even een blik in de kist werpen. (soms is een gezegde helemaal niet op z'n plaats....)

[EDIT]: Nou ja.... Nu kan ik 3 kwartier later m'n post nog aanpassen. Wel makkelijk ;)
Ik heb een Maya EX7 Audiotrak. Yep, zonder c. Niet nieuw gekocht (kan ook niet meer), is een krijgertje. Beetje vergelijkbaar met de 44. Dezelfde doorzichtige behuizing met dezelfde opzichtige LED's.
 

Posted Mon 04 Oct 10 @ 9:46 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Die EX7 ken ik. Ik heb de EX5 gehad, die ik verkocht heb omdat er geen drivers voor Windows 7 (en ook Vista) voor bestonden.
Ook die werkte dus niet.

De Maya 44 USB is ook een randgeval..... zijn daar nog drivers voor.
De Gigaport HD is Windows 7 compatible.

Jeetje...... dat wordt weer lastig.
 

Posted Tue 05 Oct 10 @ 3:25 am
wilberg wrote :
Die EX7 ken ik. Ik heb de EX5 gehad, die ik verkocht heb omdat er geen drivers voor Windows 7 (en ook Vista) voor bestonden.
Ook die werkte dus niet.

Hij werkt onder Vista met de Windows drivers. Ik heb er niets specifieks voor opgehaald. (Verklaart misschien wel waarom hij af en toe nukkig doet, maar Vista herkent hem wel als EX7. Blijkbaar heeft Vista de drivers native aan boord)
wilberg wrote :

De Maya 44 USB is ook een randgeval..... zijn daar nog drivers voor.

Best simpel: zie >>>PRODUCTPAGINA FABRIKANT<<< Ja, dus.

Maar waarom houd je zo vast aan Maya (ESI)? Er zijn zoveel alternatieven die kwalitatief zeker net zo goed en vaak zelfs beter zijn. Niet dat ik je een (fabri)kant op wil leiden, maar misschien is verbreding van je horizon ook een optie?
 

Posted Tue 05 Oct 10 @ 4:27 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb me al zo verbreed......
Wat zouden goede en misschien wel betere alternatieven zijn voor de ESI ?
 

Posted Tue 05 Oct 10 @ 4:50 am
Fout geformuleerd. Zo lijkt het net of ik je van ESI af wil houden. Dat is dus niet zo. Ik maakte die opmerking alleen omdat je er toch steeds naar terug gaat. Ik ben er niet woest gelukkig mee, maar iedereen lijkt zijn individuele probleempjes te hebben met verschillende merken.
't Is best lastig je van een goed advies te voorzien, gezien je problemen in het verleden met de Torq en nu de Fasttrack (wat M-Audio op jouw lijstje zal laten zakken....?)
Laten we het eerst aan jou overlaten :D
Wat wil je:
- USB of FireWire?
- Hoeveel ins en outs?
- Wat heb je budgettair te spenderen?
- Waar wil je beslist niet meer aan beginnen?

Ik ben morgen trouwens in de buurt. Ik moet 's avonds om een uur of 20.30 wat onderdelen ophalen voor m'n auto in Cuijk. Als je wilt, kan ik effies langswippen om te kijken. Da's altijd makkelijker dan forumaal (ik verzin het ter plekke) werken.
Heb je er oren naar, laat dan ffies een PM-metje achter met je adres. Ik heb tijd om morgen op de dag in te loggen, morgenavond niet meer. Dan ga ik vrijwel direct door naar Cuijk.
 

Posted Tue 05 Oct 10 @ 11:18 am
Zo. Cuijk was gezellig. Of dat bij William ook zo was, mag ik hopen ;) Kon door overmacht helaas niet doorgaan.
De reden dat ik dit voorgesteld had is dat ik best benieuwd was naar wat er bij jou blijkbaar steeds mis gaat. Ik heb wel eens gezeur maar kan dat altijd ter plekke oplossen. Is overigens meestal m'n eigen schuld, omdat ik vaak ter plekke beslis met welke kaart ik ga werken.....

Als je ons nog kunt laten weten wat voor eisen je aan je kaart stelt, kunnen we eens gaan zoeken.
 

Posted Wed 06 Oct 10 @ 4:05 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dat was balen Martin. Komt niet door jou, maar door mij.
Ik kreeg onverwacht bezoek (was wel gezellig) rond 21.00 uur.
Kan gebeuren.

Wat ik wil is eigenlijk heel simpel:
Ik ben op zoek naar een goede geluidskaart voor mijn laptop.
Daar wil ik minimaal 3 uitgangen op hebben: Linker deck, rechter deck en sound effects.
Het kan ook eventueel een geluidskaart zijn die ik in een 19 inch rek plaats.
Het moet gewoon een goeie zijn en dan maakt de prijs, in eerste instantie, niet zoveel uit.
 

Posted Thu 07 Oct 10 @ 1:58 pm
Stille William......
Hoe is het nu afgelopen? Je gaf aan dat met VDJ7 je problemeen opgelost leken te zijn, maar daarna is het eng stil gebleven..... En je zou er nog eens een avond aan wijden om het goed uit te testen.
Ik kan je iig melden dat ook de door mij zo gevreesde USB-kaarten nu vlekkeloos werken. Zelfs die ongelukkige Maya-kaart. De enige hick-up bleek door mij zelf veroorzaakt: Ik bleef met m'n mouw achter mijn jogwheel hangen van m'n controller terwijl die stonden ingesteld op Scratch (ffies niet opgelet....)
 

Posted Mon 01 Nov 10 @ 7:37 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
De Fast Track Pro werkt nu inderdaad. Het heeft wel even wat gepruts gekost, maar dan heb je ook wat.....
Ik ben echter veeleisend en krijg nu te maken met andere "tekortkomingen" die niet aan de Fast Track zelf liggen.

Ik heb nu "slechts" twee uitgangen (voor elk deck dus ééntje), maar heb géén uitgang over voor bv. de jingles.
Wanneer ik dit wil dan moet ik dus een tweede geluidskaart aansluiten of een ander exemplaar kopen met "genoeg" uitgangen.
Een tweede geluidskaart aansluiten werkt niet, althans.... niet bij mij.
Ik wil de interne geluidskaart van de laptop gebruiken voor de jingles en de Fast Track Pro voor de twee decks, maar helaas, dat feest gaat niet door. Hier kan ik nog wel mee leven.

Een ander probleem waar ik mee te maken krijg is wellicht niet eens op te lossen:
Wanneer ik de Fast Track gebruik als geluidskaart voor de decks, slaag ik er niet in om voor te luisteren wanneer ik videoclips gebruik....
Voorbeeld:
In deck 1 draai ik videoclip 1. Crossfader op mijn controller (M-Audio X-Ponent) naar links zodat ook het beeld van deck 1 wordt uitgestuurd naar een extern scherm. Nu heb ik echter géén geluid op deck 2, zodat er weinig voor te beluisteren valt.
Nu kan ik de crossfader "in het midden" zetten. Dan heb ik wel wat voor te beluisteren, maar dan wordt ook het beeld "gemixt" met het beeld van deck 2.
De crossfader is immers gekoppeld aan het beeld. Dat kan ik wel "uitzetten" in het configuratiescherm, maar dan werkt de crossfader alleen nog met het geluid.
De crossfader moet dan dus eigenlijk gekoppeld worden aan het beeld en niet aan het geluid. Dat is volgens mij NIET te realiseren in VDJ.

Of wel ???
 

Posted Tue 02 Nov 10 @ 3:43 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
By the way.... heb ik een nieuwe "bijnaam" Martin ?

Martin FourS wrote :
Stille William......
Hoe is het nu afgelopen? Je gaf aan dat met VDJ7 je problemeen opgelost leken te zijn, maar daarna is het eng stil gebleven..... En je zou er nog eens een avond aan wijden om het goed uit te testen.
Ik kan je iig melden dat ook de door mij zo gevreesde USB-kaarten nu vlekkeloos werken. Zelfs die ongelukkige Maya-kaart. De enige hick-up bleek door mij zelf veroorzaakt: Ik bleef met m'n mouw achter mijn jogwheel hangen van m'n controller terwijl die stonden ingesteld op Scratch (ffies niet opgelet....)


 

Posted Tue 02 Nov 10 @ 3:45 am
;)
Ken je hem nog? >>>KLIK<<<
Had na je opmerking over het uitzoeken niets meer gehoord. Vandaar.

Toch volg ik je niet helemaal: In Advanced Config zou je interne geluidskaart ook beschikbaar moeten zijn. Dus je jingles zou je daar over af moeten kunnen spelen. Ik zal eens kijken wat er bij mij gebeurt. Ik heb met 8 uitgangen nog niet de noodzaak gehad er naar te kijken. Daarnaast is het vreemd dat je niet meerdere geluidskaarten kunt gebruiken. Ook dat moet kunnen en daarvan weet ik ook dat het werkt. (het verhaaltje Numark CM200USB-mixer met de 2 USB-kaarten ingebouwd. Die worden elk met een aparte USB-kabel aangestuurd, dus 2 kaarten)

Dan je video-crossfader: Ik zie niet waarom dat niet zou lukken.......
Plaatje hieronder komt uit mijn skin (The Black Sheep 3):



Zoals je ziet heeft die een video-crossfader bovenaan. Je zou je crossfader van de XPonent kunnen mappen naar de videocrossfader ipv de audiocrossfader. Dan lijkt me dat probleem opgelost ;)

Nu nog eens verzinnen wat je nog meer kunt doen aan de voorafluistering. Waarschijnlijk kan dat ook via de skin, maar er zal best een simpeler oplossing zijn.

Ffies zoeken....

Laat maar.... Je XPonent heeft natuurlijk ook 4x out aan boord. Je hebt dus meer dan voldoende uitgangen om een goede setup te maken.
De goede opstelling zou dus moeten zijn Deck 1 en 2 via de XPonent (kun je ook normaal de voorafluistering via de XPonent gebruiken) en je jingles / samples via de andere kaart. Houd je zelfs een uitgang over.
Ik vermoed dat er in je PC zelf iets mis gaat met het geluid. Controleer eens in de BIOS of je interne kaart uitgeschakeld mag worden (zou altijd aan moeten staan). Ook zou de software van M-Audio te dominant kunnen zijn en niets anders toelaat. (Hoewel ik me dat niet kan voorstellen. Op de mijne blijft alles verder beschikbaar)
Als je allebei de kaarten in je PC hebt gestoken, controleer dan eens bij de systeeminstellingen in je configuratiescherm van Windows of je geluidskaarten allemaal zichtbaar zijn. Als dat zo is, moet het in VDJ kunnen werken.

Ben benieuwd...

[NOG EEN KEER EDIT] Je hebt je kaarten toch niet via een USB-hub lopen?
 

Posted Tue 02 Nov 10 @ 6:31 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik ga het uitproberen Martin.
Ik heb de kaarten NIET aangesloten op een HUB, daar kan het niet aan liggen (al bezit mijn laptop slechts 3 maal USB)

Jouw skin kende ik niet. Ik werk (tot nu toe) met de MixLab 3.1)
Die van jou ga ik ook even uittesten.

Ik laat snel wat van me horen....
 

Posted Tue 02 Nov 10 @ 4:50 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Geweldige Skin, de crossfader kan ik inderdaad ook gebruiken (na het aanpassen van de mapper) voor alléén de videobeelden, maar die K**** M-Audio Fast Track Pro krijg ik dus niet normaal aan de gang.
De drivers van de Fast Track gewoon en correct geinstalleerd, maar helaas.

Ik geef het op en koop een andere externe kaart.
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 7:59 pm
Balen.....
Het blijft toch lastig om, zolang ik geen zicht heb op de diverse instellingen, de vinger op de zere plek te leggen.
Heb je geen conculega in de buurt die de Fasttrack eens aan zijn PC kan hangen? Dat zou iig het probleem met de kaart bevestigen of uitsluiten. Blijkt de kaart daar goed te werken, dan weet je dat er iets mis is met de instellingen op je PC en voorkom je dat je straks weer geld uitgeeft en tegen hetzelfde probleem oploopt.
 

Posted Sat 06 Nov 10 @ 6:35 am


(Old topics and forums are automatically closed)