Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Leuk zo'n nieuwe geluidskaart., een M-Audio Fast Track Pro...... - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

wilbergPRO InfinityMember since 2009
Helemaal enthousiast geworden door de recensies heb ik een gebruikte M-Audio Fast Track Pro aangeschaft, om zo nog beter geluid te kunnen krijgen met VDJ.
Ik krijg 'm echter niet goed aan de praat.

De hendleiding is in het Engels, nou kan ik dat wel redelijk volgen, maar......
Ik heb nu de neiging om het ding het raam uit te gooien.

Ik heb 'm USB aangesloten en wil het geluid via de M-Audio uitsturen naar twee stereokanalen van mijn mengpaneel.
Dat betekent dus 1/2 van de M-Audio (rode en witte tulp) naar het ene kanaal, 3/4 naar het andere kanaal.
Van kanaal 3/4 kan ik het volume niet regelen voorop de m-Audio. Bovendien kan ik dit signaal ook niet selecteren in VDJ.

Misschien een wat warrig verhaal, maar mijn vraag is nu echter: Wie heeft er ook één en kan me zijn exacte settings "overbrengen" ?
 

Posted Sat 25 Sep 10 @ 7:33 am
hoi william, het is niet een direct antwoord op je vraag, maar ik kijk wel eens op youtube, daar staan vaak filmpjes op van gebruikers.
vaak doen ze daar dingen die jij wilt doen en dan kan je zien of het werkt en hoe.
ik heb wel een keer een zo'n vergelijkbaar apparaat van esi gehad en teruggestuurd naar bax, die deed ook niet wat ik wilde


succes ermee
 

Posted Sat 25 Sep 10 @ 1:01 pm
Heb de kaart ff gegoogled, vwb setup verschilt hij niet zoveel van de mijne. Ik zal morgen eens kijken wat ik uit VDJ kan trekken. Is even lastig want hij hangt aan de Mac en ik zal hem dus af moeten koppelen en aan m'n laptop moeten hangen. Maar morgenochtend gaat m'n netwerk plat ivm bedradingswerkzaamheden, dus als je even geduld hebt.....
 

Posted Sat 25 Sep 10 @ 6:20 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Die filmpjes op YouTube ken ik wel. Die heb ik ook bekeken.
Dan ziet het er allemaal simpel uit, maar je ziet niet de settings. Wel hetgene wat je met de kaart kunt.
 

Posted Sun 26 Sep 10 @ 2:08 am
William,

Post even herschreven.....
ik heb even de Mac-config erop nageslagen (is nu even de enige oplossing, zal je niet met de details vermoeien) want in de basis is dat niet veel anders dan een PC. Ik ben eerst de mist ingegaan omdat de kaart zelf niet goed geconfigureerd was.
Ik heb er even een plaatje bij gezocht van het config-schermpje van de Fasttrack (is van een Mac, maar weer: niet zoveel anders....)



Dit kun je vinden in je configuratiescherm. (van je PC, niet in VDJ...) Zorg dat al je uitgangen aangevinkt staan.
Nu kun je in het configscherm van VDJ de kaart instellen: Inputs: None (je werkt toch niet met TC), Soundcard: je Fasttrack en Outputs: External mixer.
Je hebt waarsdhijnlijk ook al eerder gemerkt dat als je eerst de outputs doet, je niet de goede uitgangen kunt vinden. Vandaar eerst de Soundcard.
Ter info: Het ging bij mij dus ook mis, omdat de M-Audio in eerste opzet niet goed was ingesteld.

Ik hoop dat je er verder mee komt.
En sorry, Bas: Je hebt gereageerd na m'n eerste anwoord, maar ik ben daarna wat wijzer geworden ;)
 

Posted Thu 30 Sep 10 @ 12:56 pm
probeer de kaart eens met een ander programma, zoals abelton of traktor, kijk wat er daar gebeurd, zo kan je zien of het een probleem in de kaart/driver is of een probleem in de richting van vdj.
 

Posted Thu 30 Sep 10 @ 1:49 pm
Grrrr..... Klokje heeft getikt, kan m'n post niet meer wijzigen: De samplerate zou ik niet op 48 kHz zetten, maar op 44.1. Is de gebruikelijke samplerate voor een MP3 of video. Sample Depth kan blijven staan zoals die staat. Werkt bij mij iig goed.
 

Posted Thu 30 Sep 10 @ 2:00 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Martin FourS wrote :
William,

Post even herschreven.....
ik heb even de Mac-config erop nageslagen (is nu even de enige oplossing, zal je niet met de details vermoeien) want in de basis is dat niet veel anders dan een PC. Ik ben eerst de mist ingegaan omdat de kaart zelf niet goed geconfigureerd was.
Ik heb er even een plaatje bij gezocht van het config-schermpje van de Fasttrack (is van een Mac, maar weer: niet zoveel anders....)



Dit kun je vinden in je configuratiescherm. (van je PC, niet in VDJ...) Zorg dat al je uitgangen aangevinkt staan.
Nu kun je in het configscherm van VDJ de kaart instellen: Inputs: None (je werkt toch niet met TC), Soundcard: je Fasttrack en Outputs: External mixer.
Je hebt waarsdhijnlijk ook al eerder gemerkt dat als je eerst de outputs doet, je niet de goede uitgangen kunt vinden. Vandaar eerst de Soundcard.
Ter info: Het ging bij mij dus ook mis, omdat de M-Audio in eerste opzet niet goed was ingesteld.

Ik hoop dat je er verder mee komt.
En sorry, Bas: Je hebt gereageerd na m'n eerste anwoord, maar ik ben daarna wat wijzer geworden ;)


En daar gaat het dus mis.
Dat instellen lukt wel. Op een PC ziet het er nagenoeg hetzelfde uit al kan ik de sample depth niet veranderen van 16 naar 24.
Eenmaal VDJ opgestart, zie
ik mijn Fastrack niet......
De drivers zijn geinstalleerd, Windows 7 herkent 'm.
Wat nu ?

 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 7:21 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 8:13 am
weet je zeker dat alle componenten van de fasttrack zijn geinstalleerd.

kijk bij apparaatbeheer of er misschien apparaten tussenstaan met een uitroepteken of vraagteken.

 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 8:16 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Die staan er wel, maar NIET bij besturing voor geluid, video en spelletjes.
Daar staat de M-Audio Fastr Track Pro netjes vermeld.
Door hierop te klikken kom ik in eigenschappen en ook daar staat vermeld dat het apparaat correct werkt.
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 8:29 am
hmm, begint een verveld probleem te worden. heb je het al getest met een andere applicatie, wordt hij daar wel herkend?

en probeer voor de grap eens de universele asio4all drivers, wat doet ie dan?
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 8:30 am
Ben er gisteravond achter gekomen dat de laatste versie van VDJ en M-Audio geen vriendjes zijn (of worden) Is zelfs zo erg, dat als ik een 4-Out card selecteer, hij alleen de Hercules DJ-Trim als optie kiest. En die heb ik niet eens........
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 8:39 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Nog een variant erbij:
Ik werk ook met de M-Audio X-Ponent (met interne geluidskaart).
De drivers van de Fast Track zorgt ervoor dat het voorbeluisteren op de X-Ponent niet goed werkt......
Daar kwam ik zaterdag tijdens een avondje draaien achter, maar wist niet waar het aan lag.

Ik heb de Fast Track driver verwiijderd en mijn X-Ponent werkt weer !!??

Fast Track TE KOOP !!!
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 8:53 am
kan je hem niet gewoon terugbrengen dan?
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 8:55 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Gekocht via Marktplaats.....

Dat met die asio4all driver werkt niet. Dat zou pas echt "een bak" zijn geweest.
Ik heb de Fast Track aangesloten op mijn thuis PC, waar ik VDJ ook op heb staan en waar VDJ werkt via het primaire geluidsstuurprogramma.

Ik zal daar eens alle drivers eraf gooien en 'm opnieuw installeren.
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 9:07 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dat helpt dus ook helemaal niets.
Herinstalleren leidt niet tot enige herkenning in VDJ.

De Fast Track is nog steeds te koop .......
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 9:13 am
Is best een ingreep, maar kun je het eens proberen met een oudere versie van VDJ? Ik heb thuis nog een oude laptop staan waar ik voor de grap eens V6.07 op zal zetten. Ik heb ergens op m'n film staan dat dit wel werkte........
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 9:43 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt....
Ik ga er maar effe vanuit dat versie 7 welkan omgaan met de Fast Track.
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 1:12 pm
Er zijn 32 en 64 bits drivers voor je kaart. Dus ja, ga daar maar van uit. Lappie waar ik hem op wil installeren draait weliswaar op XP (oh ja, m'n werklaptop op Vista, moet ik ook nog proberen) en mijn FW410 hangt nu aan de Mac. Maar dat heeft vroeger ook gewerkt. Vandaar dat ik nu m'n verdenkingen bij VDJ leg. Op de Mac heb ik helaas niet de oudere versies bewaard, maar van de PC-versie alles vanaf het moment dat ik instapte. Eens kijken of ik daar van 't weekend een gaatje voor vrij kan maken. Programma loopt lekker vol zo........
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 2:40 pm
51%