Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: foutmelding

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hey forumgebruikers!

Als ik Virtual DJ wil installeren krijg ik steeds een foutmelding namelijk:
this software requires 20991 k bytes free on the g: drive to install. please remove any unnecessary files and try again.

Maar ik begrijp niet waarom dat hij zegt de G: schijf deze heb ik niet en op mijn oude PC ook niet en daar lukt het wel.
Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt!
 

Posted Sat 25 Sep 10 @ 7:14 am
Heeeeel af en toe komt dit probleem weer de kop opsteken. Wat we tot dusver hebben ontdekt is dat de G:-schijf waarschijnlijk een tijdelijke partitie is, die aangemaakt wordt om de CD uit te pakken. Een andere optie is, dat de G:-schijf je CD-ROM-drive is.
Nu het vervelende deel van het verhaal: De vorige die dit probleem had, heeft nooit meer teruggekoppeld of onze aangedragen oplossingen ook gewerkt hebben. Ik zal de link naar dat topic opzoeken en hier posten, klop jij ondertussen even je Serial Number in bij Modify My Profile. Zijn de forumregels, zie bovenaan deze pagina.
 

Posted Sat 25 Sep 10 @ 8:45 am
En zo heb je er 2 op 1 dag....
Op het General Forum is iemand met een vergelijkbaar probleem. KLIK HIER
Ook maar eens in de gaten houden. Dat forum wordt ook bezocht door de mensen achter VDJ.
 

Posted Sat 25 Sep 10 @ 11:05 am
volgens mij hadden we daar al een heel verhaal over gehad in het algemene hercules topic, maar ik kan het fout hebben
 

Posted Sat 25 Sep 10 @ 12:55 pm
Klopt, ik meen dat dit Sandraatje was. Maar ook daar geen feedback meer van. Ik wacht de resultaten op het General Forum even af. Daar zit alles net een stuk dichter bij het vuur.
 

Posted Sat 25 Sep 10 @ 6:17 pm
het is een register probleem met partities, dus ik verwacht dat de enige oplossing herinstallatie is, maar we wachten af.
 

Posted Sun 26 Sep 10 @ 1:04 pm
Net op het General Forum de wens uitgesproken dat iemand van Atomix zich mengt in de discussie. De tot dusver aangedragen oplossingen doen het niet echt. Wordt vervolgd......
 

Posted Sun 26 Sep 10 @ 7:35 pm
Hallo mensen,
bedankt dat één van jullie ook even gereageerd heeft op mijn topic in het general forum. Gaat wel een pakje makkelijker om het uit te leggen in het Nederlands.
Heb dus ook een probleem met het installeren van het programma op mijn laptop. Op mijn desktop lukte het zonder problemen. Foutmelding: "insufficient memory on E-drive: delete all unnecessary files". Maar E drive is mijn dvd-drive, dus ...
Nu heb ik ook al het hele zootje er terug afgegooid, computer herstart, en opnieuw geïnstalleerd ... Helaas!
Heb ook al 2 tickets gepost aan de helpdesk (1ste al op 22 sep), maar geen feedback of antwoord ontvangen.
Begin echter wel wat gefrustreerd te raken, want zaterdag is mij gevraagd te dj'en op een feestje :(. Help, help help aub...
grtjs
Steven
 

Posted Mon 27 Sep 10 @ 3:53 am
zoals al eerder besproken in een ander forum, is het (tijdelijk) op te lossen door een usb stick in je laptop te stoppen en te zorgen dat die de driveletter krijgt waarop de foutmelding slaat. daarna gaat de installatie wel, maar draai je vdj vanaf de usb stick. niet handig en niet stabiel, maar het werkt.

en met herinstallatie bedoelde in herinstallatie van windows
 

Posted Mon 27 Sep 10 @ 3:56 am
Hoi
enorm bedankt!! Ga dat zeker proberen.
Nog 1 vraagje: hoe kan ik hiervoor zorgen " ....usb stick in je laptop te stoppen en te zorgen dat die de driveletter krijgt waarop de foutmelding slaat." Weet niet goed hoe ik dat praktisch moet doen.
beda,kt!
groetjes
Steven
 

Posted Mon 27 Sep 10 @ 6:16 am
Geintje, zeker..........
 

Posted Mon 27 Sep 10 @ 6:35 am
Steven,

ik zie net op het General Forum dat JeremK (een "staffmember") je ticket heeft beantwoord. Kun je dat ook hier posten? Helaas heeft hij er een persoonlijk antwoord van gemaakt, en kunnen we de rest er nog niet mee helpen.

Thnx,
Martin.
 

Posted Mon 27 Sep 10 @ 7:57 am
stevieboy100be wrote :
Hoi
enorm bedankt!! Ga dat zeker proberen.
Nog 1 vraagje: hoe kan ik hiervoor zorgen " ....usb stick in je laptop te stoppen en te zorgen dat die de driveletter krijgt waarop de foutmelding slaat." Weet niet goed hoe ik dat praktisch moet doen.
beda,kt!
groetjes
Steven


helemaal geen geintje hoor bob,

doe een usb stick in je laptop, die krijgt dan een drive letter toegewezen,

ga naar start/configuratiescherm/administratieve tools/computer beheer/ schijf beheer, je ziet dan het volgende scherm
 

Posted Mon 27 Sep 10 @ 10:00 am
stevieboy100be wrote :
Hoi
enorm bedankt!! Ga dat zeker proberen.
Nog 1 vraagje: hoe kan ik hiervoor zorgen \\\" ....usb stick in je laptop te stoppen en te zorgen dat die de driveletter krijgt waarop de foutmelding slaat.\\\" Weet niet goed hoe ik dat praktisch moet doen.
beda,kt!
groetjes
Steven


helemaal geen geintje hoor bob,niet alles is sarcastisch bedoeld....:)

doe een usb stick in je laptop, die krijgt dan een drive letter toegewezen,

ga naar start/configuratiescherm/administratieve tools/computer beheer/ schijf beheer, je ziet dan het volgende scherm


vervolgens klik je op de usb drive en klik je met de rechtermuisknop op de driveletter, je kan nu keizen voor verander drive letter.

klik daarop

je krijgt een nieuw scherm waarin je op verander moet klikken
je krijgt weer een nieuw scherm waar je de drive letter kan selecteren, als je gewenste driveletter al in gebruik is, kan je die eerst vrijmaken door dezelfde handeling als hier beschreven te herhalen bij die drive en daar an x (ofzo) van te maken.



alles bevestigen en als het goed is is de usb drive nu van drive letter veranderd.

ik gebruik een engelse windows dus de vertaling van de knoppen kan iets afwijken, maar de strekking blijft hetzelfde.

Let wel dat je van je harde schijven af blijft anders kan het wel eens anre gevolgen hebben, voor eigen risico dus.

succes
 

Posted Mon 27 Sep 10 @ 10:07 am
Beste mensen,
ik heb inderdaad een antwoord gekregen en ik denk dat het lukt!!
Hier is wat je zou moeten doen:
1. uninstall het programma
2. ga naar start - uitvoeren - typ "regedit" in en duw op ok
3. ga naar "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Virtual DJ en delete deze file (Virtual DJ)
4. ga naar "HKEY_CURRENT_USER/SOFTWARE/VirtualDJ en delete ook deze file.
5. start de computer terug op.
6. Installeer het programma opnieuw
en kijk, ...bij mij lijkt het wonderwel te lukken.
Alvast bedankt aan jullie tips en bezorgdheid, en hopelijk hebben jullie evenveel succes ermee.
groetjes
Steven
 

Posted Mon 27 Sep 10 @ 1:03 pm
We gaan hem onthouden.
Bedankt voor het terugmelden!

Groet,
Martin.
 

Posted Mon 27 Sep 10 @ 1:29 pm
wel apart want die registersleutels verwijzen helemaal niet naar een bepaalde locatie, maar als het werkt.......
 

Posted Mon 27 Sep 10 @ 2:40 pm
ja, ik versta het ook niet goed. Dit is de reden in het Engels die ik van de helpdesk kreeg
"Did you change the default "My documents" folder location?
When VirtualDJ is installed, it needs to copy some files in "My Documents". Therefore, if that folder is on a disconnected harddrive, VirtualDJ isn't able to install."
Is toch Chinees voor mij hoor, maar goed...het ding werkt :-)
grt
Steven
 

Posted Mon 27 Sep 10 @ 3:45 pm
stevieboy100be wrote :
"Did you change the default "My documents" folder location?

"Heb je de map "Mijn Documenten" verplaatst?"
In die map wordt een nieuwe map gemaakt met de naam Virtual DJ. hierin worden je skins, effecten, enz bewaard.
stevieboy100be wrote :
When VirtualDJ is installed, it needs to copy some files in "My Documents". Therefore, if that folder is on a disconnected harddrive, VirtualDJ isn't able to install."

"Als VDJ wordt geïnstalleerd, worden er bestanden naar de map "Mijn Documenten" gekopieerd. Als de schijf met die map niet is aangesloten (duh...), kan VDJ dus niet geïnstalleerd worden."
Bij de meeste PC's zal installatie een probleem worden als je de C-schijf af zou koppelen.......

Voor de rest: Is wat voor te zeggen, maar het blijft vreemd dat hij dan de drive pakt als bestemmingsschijf waar van af VDJ wordt geïnstalleerd.
Ach, als het werkt, niks aan veranderen..... :)

 

Posted Mon 27 Sep 10 @ 4:50 pm


(Old topics and forums are automatically closed)