Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: win to mac

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

stof001Home userMember since 2007
Ik heb zonet een mac gekocht en vdj erop geinstalled
nu wil ik alle info van mijn vdj (windows) cue points, info, commentsb, bpm enz.. overzetten naar mijn vdj mac.
heb de xml database file al omgezet maar dat levert geen resultaat op.

ik zou dit toch io willen hebben, daar ik door de jaren heen de info van mijn nummers op de win versie naar mijn zin heb ingevuld, en wil deze nu ook graag op mijn mac zien.

wat nu gedaan.

hulp is wenselijk.

Grt
C
 

Posted Mon 20 Sep 10 @ 11:50 am
stof001 wrote :
wat nu gedaan.

Beginnen bij het begin (zie bovenaan deze pagina): Voor de nieuwe leden: Vul je serial number van je product in bij 'Modify my profile' voor dat je iets post.
Je geeft aan een jarenlang gebruiker te zijn, dan is bovenstaande echt gewoon de eerste stap.
 

Posted Mon 20 Sep 10 @ 1:31 pm
stof001Home userMember since 2007
bij deze..mijn key

maar hoe moet ik nu verder in Mac?

grtZ
 

Posted Tue 21 Sep 10 @ 9:49 am
Een Mac is duur en daarom een computer voor je hele leven, of in ieder geval een groot aantal jaren meer dan een gewone comp.
Ik zou deze voor thuis gebruiken.
Voor je dj-werk zou ik een laptop met Windows kopen. Voor 499 € heb je schitterende aanbiedingen en je bent meteen van alle gezeur van databases en overzetten af.
Buitendat, naar wat ik zo op diverse fora lees, zijn Mac en VDJ niet de beste vrienden.
 

Posted Tue 21 Sep 10 @ 11:18 am
stof001Home userMember since 2007
oei, das minder.
ik had anders gedacht dat de stabiliteit van een mac voor zulke software toch wel wat steviger was.
de meeste dj's prefereren anders mac boven een windows based pc omwille satbiliteit, naar software crashes toe.

nu weet ik het eigenlijk niet.
ik heb al een pc (windows) die vdj goed verwerkt. Dell Xps M1530, 2.2 dual core, 3gb ram, en hdd van 250gig.
maar het was oorspronkelijk de bedoeling om de mac mee op verplaatsing te nemen.

Grt

C
 

Posted Tue 21 Sep 10 @ 11:59 am
Ffies relativeren.....
Het grootste nadeel van de Mac is, dat er veel minder effecten, skins en andere downloads voor te krijgen zijn. Dat speelt bij jou niet zo, met je licentie kun je toch vrijwel niets downloaden.
We raden een Mac af als je nog een computer moet aanschaffen. Het extra geld dat je uitgeeft aan een Mac is absoluut geen meerwaarde t.o.v. een PC. Maar je hebt al een Mac, dus waarom niet. De mijne doet het in ieder geval goed. (Powermac G5, 2x 2.3 GHz, 6GB.) Probleemloze configuratie gehad met een M-Audio FireWire 410. (Maar ook m'n laptop heeft me nog niet in de steek gelaten met Vista. En dat wordt ook overal afgebrand...)

Nu je oorspronkelijke probleem: Alle info wordt verzameld in een XML-database. Die is op je PC terug te vinden in C:\Documents and Settings\My Documents\Virtual DJ\. Dat heet VirtualDJ Database vX.xml, waarbij de X na de v staat voor je versienummer van VDJ. Dat bestand zou ik ergens opslaan waar je het simpel terug kan vinden.
Nu moet ik er toch even uit om uit te vinden waar de Mac dit opslaat.

Later....
Gefunden..
Dat staat in Gebruiker>Documenten>Virtual DJ. Hier moet je de XML-database naartoe brengen vanaf je PC. Nu het volgende probleem: In die XML-database staan alle verwijzingen naar je harde schijf met muziek. Die verwijzingen kijken waarschijnlijk naar de verkeerde schijf. Nu weet ik niet met welk programma je XML-bestanden kunt openen (Ik heb Open Office daarvoor) maar daarmee kun je met de functie "zoek en vervang" de oude verwijzingen vervangen naar de nieuwe. Ik kan je daarop geen pasklaar antwoord geven, omdat ik niet weet waar je de muziek hebt staan.

Succes,
Martin.
 

Posted Tue 21 Sep 10 @ 12:31 pm
wat martin zegt klopt helemaal,

ik heb op het engelse forum over een migratie gelezen waarbij de bestanden gewoonweg gekopieerd werden van de ene pc naar de andere.

belangrijk is wel dat alles hetzelfde blijft, ook de drive letter en het pad ( of de map). is hier ook maar iets niet hetzelfde, dan zal vdj het niet gaan vinden.

is het niet hetzelfde kan je 3 dingen doen

1: verander je driveletter en maak het juiste pad aan
2: verander handmatig alle invoeringen in het xml bestand
3: kopieer alleen de liedjes en laat vdj een nieuwe database aanmaken, je bent dan alleen je cue's kwijt.
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 3:02 am
Kleine aanvulling (het gaat uiteindelijk over het verplaatsen van de database naar een Mac):

- de mapstructuur van de interne schijf in een Mac is anders. Daar wordt verwezen naar de (sub)map waarin de muziek staat zonder driveletter. Dus kopieren van muziek naar wat op een PC de C-schijf zou zijn betekent dat de database sowieso aangepast moet worden.

- Blijft de muziek op een externe schijf staan, dan kun je mazzel hebben. Bij mij heeft de externe USB-schijf driveletter D: gekregen op m'n Mac. Had hij die ook op je PC, dan hoef je niets te doen. Dan moet de database direct aan te spreken zijn.

Controleer dus even welke driveletter bij jou in de database staat. Anders, zoals beschreven, met een teksteditor met de zoek&vervangfunctie de driveverwijzignen aanpassen.
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 4:48 am
Martin FourS wrote :


- de mapstructuur van de interne schijf in een Mac is anders. Daar wordt verwezen naar de (sub)map waarin de muziek staat zonder driveletter. Dus kopieren van muziek naar wat op een PC de C-schijf zou zijn betekent dat de database sowieso aangepast moet worden.




Ahh dat wist ik niet, weer wat geleerd :)

 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 12:23 pm
Is een beetje Linux-style. Gaat standaard ervan uit dat er op de root gekeken moet worden. Alleen als er een andere drive meespeelt, wordt er een driveletter voor gezet. Ik zal van de week eens kijken of ik een stukje van de database kan plaatsen, dan is het een stuk duidelijker.
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 12:29 pm


(Old topics and forums are automatically closed)