Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: 2 acties op 1 bedieningselement - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

SweanSHome userMember since 2010
Hallo,

kun je 2 acties op 1 bedieningselement zetten?

greetzzz SweanS
 

Posted Sun 19 Sep 10 @ 3:04 am
ja en nee,
sommige knoppen hebben al 2 functies zoals play, hier zit ook de functie pauze op
afhnakelijk van wat je wilt kan je dirverse commando's op 1 knop loslaten, dit kan als gevolg hebben dat er meerdere functies gelijktijdig uitgevoerd kunnen worden, maar dat is niet altijd handig.
voor een uitgebreide uitleg over mappen kan je hier terecht

http://www.virtualdj.com/wiki/VDJscript.html
 

Posted Sun 19 Sep 10 @ 6:16 am
SweanSHome userMember since 2010
ik wil zegmaar dat ik met de volume fader ook het geluid van mijn koptelefoon harder en zachter kan zetten

 

Posted Sun 19 Sep 10 @ 6:54 am
dat gaat niet, je had dan beter even door kunnen sparen voor een iets uitgebreidere controller, dan had je meer knoppen en toetsen gehad
 

Posted Sun 19 Sep 10 @ 12:47 pm
SweanSHome userMember since 2010
Oke,
ik had nog een vraagje:
zou je met 2 microfoons tegelijk kunnen uitzenden?
 

Posted Tue 21 Sep 10 @ 12:24 am
in theorie wel, vdj gebruikt de mic ondersteuning van windows dus zolang je mic ingangen hebt zou je die ook moeten kunnen gebruiken.
weet alleen niet of je dan ook daadwerkelijk 2 gescheiden kanalen krijgt, dit zou je moeten proberen
 

Posted Tue 21 Sep 10 @ 6:35 am
SweanSHome userMember since 2010
ik heb 6 aansluitingen achter mijn computer
4 voor men boxen en hoofdtelefoon
1 lijningang
1 microfoon ingang

dus als ik ze in lijningang en microfoon ingang doe zou het moeten werken maar wat moet ik dan aanklikken bij config?
 

Posted Tue 21 Sep 10 @ 8:57 am
Nee, dat werkt niet. Een microfoon heeft een veel te klein signaal om via een lijningang een beetje normaal geluid te krijgen. De ene optie is, om een tweede geluidskaart met microfooningang toe te voegen. De tweede is via een mengtafel. Die heeft meestal een eigen microfooningang.
Maar waarom 2 microfoons? Je hebt maar 1 mond....
 

Posted Tue 21 Sep 10 @ 12:16 pm
SweanSHome userMember since 2010
ik heb inderdaad maar een mond :D
maar zou ik dan wel eentje achter en 1tje voor kunnen doen??
 

Posted Tue 21 Sep 10 @ 1:02 pm
Ik ben benieuwd naar het commentaar van de experten, Martin........Bas.....
Bij mij wekt het namelijk de zin op om een antwoord te geven dat niet op PC's en muziek slaat............:D
 

Posted Tue 21 Sep 10 @ 2:14 pm
Meer op chirurgisch vlak, bedoel je......? Of met grof geweld? :D

@SweanS: Je geeft zelf aan dat je maar 1 microfooningang hebt, 4 posts terug. Daarnaast een lijnINgang en 4 speakerUITgangen. Je geluidskaart ondersteunt naar alle waarschijnlijkheid ook maar 1 microfoon. (dat kun je zien in de Windows-mixer) Dus nee, dat werkt ook niet.
 

Posted Tue 21 Sep 10 @ 4:30 pm
SweanSHome userMember since 2010
maar ik heb er voor ook nog eentje zitten
zou dat wel kunnen?
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 12:21 am
Eens kijken...
Oh, ja, dit heb ik hierboven gezegd:
Martin FourS wrote :
.......Je geluidskaart ondersteunt naar alle waarschijnlijkheid ook maar 1 microfoon. (dat kun je zien in de Windows-mixer) Dus nee, dat werkt ook niet........

Dus wat denk je zelf? In de Windows-mixer kijken of je 2 microfoon-ingangen hebt. Heb je er maar 1: Jammer.
(en nee, dan heb ik het niet over het aantal stekkergaatjes in je PC. Ik heb er ook 2, maar er werkt er maar 1. Of voor, of achter)


 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 2:20 am
gezien al je wensen, is mijn advies, gooi die hercules joystick in de asbak en koop een pioneer djm 800, die heb je al voor 1450 euro, dus dat is geen geld, dan kan je meerdere microfoons aansluiten en werken alle functies die je tot nu toe had willen hebben.
als je dat iets te veel geld lijkt zal je het moeten doen met wat je nu hebt, op 5 verschillende manieren vragen of iets kan geeft je niet op een magische manier extra opties, martin kan veel, maar toveren niet.
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 2:45 am
Nee..... BOEHOEOOEOEOEOE!!!....
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 3:25 am
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 5:54 am
SweanSHome userMember since 2010
Ik snap niet hoe en waar je volume-mixer kan openen (windows 7)
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 11:27 am
als je bedoelt het audio gedeelte van windows, dan start/ configuratiescherm/audio
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 12:17 pm
Eens kijken of ik ook een link kan vinden naar de handleiding van W7......
Is (volgens mij) in elke Windowsversie hetzelfde. Rechter muisklik op het luidsprekertje in de system tray. Ik ben je voor: Die zit (normaal gesproken) rechts in de taakbalk. En die zit (normaal gesproken) onder in het scherm.
Klik dan op Mixer en dan de tab Opname.
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 12:18 pm
;) is ook een manier....
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 12:18 pm
80%