Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules Console RMX in combi met Akai MPD18

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste Mensen van het virtual DJ genootschap,

Ik zit met een klein probleem. Ik gebruik al een tijdje Virtual DJ, en de daarbij geleverde versies. Jaartje terug overgestapt naar de RMX incombi met VDJ5, en laatst uitgebreid met een Pad Controller van Akai. Nou loop ik tegen een script probleempje aan.

Ik wil graag de pad controller gebruiken voor de Sampler. Opzich geen probleem. Maar op de Akai MPD18 zit ook een slider, deze zou ik graag willen gebruiken om het volume van de Sampler te regelen. Alleen 1 probleempje ik kom er niet uit met het script. Wat ik wel voorelkaar krijg is het volume van de 1e sampler te regelen (door de regel "sampler volume") te gebruiken.

Maar nu wil ik graag, dat de sampler die actief is, dat die geregeld wordt qua volume door de slider. Dus sampler 3 speelt, dan wil ik het volume door deze slider aanpassen van sampler 3. Speelt sampler 2 dan wil ik met dezelfde slider, het volume van sampler 2 aanpassen.

Ik dacht aan de volgende script regel (maar die werkt dus duidelijk niet;) ) get sampler_active ? : sampler ? volume

Iemand die al meer ervaringen met de scripts heeft een idee?
 

Posted Thu 16 Sep 10 @ 12:35 pm
Hoi,

ben er ook al een tijdje mee aan het stoeien. (Korg KaossPad 2 via een MIDI-sport 2x2)
Het volume kun je volgens mij in 1 regel vatten: <map value="VOLUME" action="VOLUME"/>
Hierbij wijs je niet elke sample naar de volumeslider, maar kijkt hij daar in het algemeen naar, ongeacht welke sample er draait. Je kunt de Volume-toevoeging achter elke sample-instructie dus weglaten.
Bij mij lijkt hij erop te reageren, maar ik heb nog ruzie met de MIDI-Sport.
Laat je ons weten of dit werkt? (Kan ik m'n aandacht naar het volgende punt verleggen.... ;) )

Groet,
Martin.
 

Posted Thu 16 Sep 10 @ 1:20 pm
Ey Martin,

Helaas werkt dit niet, wanneer ik deze regel gebruik, regelt hij alleen het volume van Deck 1, inplaats van de volume van de sampler (s)
Script ziet er uit als volgende: <map value="0-CC1" action="VOLUME" />
Hierbij is 0-CC1 de verwijzing naar de slider. Opzich is het ook niet erg als alle sampler volume sliders tegelijk aangaan, maar kan ik ook opsommigen maken zoals bijv, <map value="0-CC1" action="Sampler 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 VOLUME" ?
 

Posted Thu 16 Sep 10 @ 4:25 pm
Balen.....
Dat betekent dat ik er ook nog lang niet ben. De KP doet bij mij als controller natuurlijk ook allang niet meer waar hij voor is bedoeld. Ben eigenlijk aan het uitvissen of ik dat ding ook als controller kan gebruiken voor aanvullende functies naast mijn DMC2.
And so the struggle continues.... Wel leuk om te doen. Nu doe ik er niets meer aan (('t is 00.25) maar van 't weekend ga ik er weer mee verder. Vind ik iets, hoor je het van mij. Uiteraard hoor ik het ook graag als je er verder mee komt.

Succes,
Martin.
 

Posted Thu 16 Sep 10 @ 5:26 pm
in de download sectie bij controllers staat een midi map voor de akai apc 40.
nu heeft deze ook silders. misschien kan je het bestand eens bekijken in vdj en kan je zo zien welke actie je moet toevoegen voor je eigen keypad
 

Posted Fri 17 Sep 10 @ 2:57 am
Als hij die als LE-user kan downloaden......
@Tim: Mocht dat niet lukken, meld dit dan even. Ik zal dan vanavond de mapper downloaden en de info die je nodig hebt eruit halen.
 

Posted Fri 17 Sep 10 @ 5:00 am
tja, eigenlijk zou hij als LE user niet eens een akai controller aan kunnen sluiten. volgens mij werkt de LE versie enkel op de controller die erbij zit, maar ik kan het mis hebben
 

Posted Fri 17 Sep 10 @ 5:38 am
Misschien toch maar eens zo'n controllertje aanschaffen. Heb ik iig een LE-versie......
(Blondie realiseert zich ineens dat'ie vroeger een MK1 heeft gehad....... Toch eens gaan zoeken)
 

Posted Fri 17 Sep 10 @ 5:59 am
Als hij die als LE-user kan downloaden......
@Tim: Mocht dat niet lukken, meld dit dan even. Ik zal dan vanavond de mapper downloaden en de info die je nodig hebt eruit halen.

Helaas kan ik de mapper niet downloaden, als je mij misschien de script zin zou willen doorgeven dan zeer graag.

Voor jouw controller, heb jij voor iedere button een aparte slider/volume bar? Dan is het toch redelijk simpel? Heb je dit al eens geprobeerd: sampler 1 volume (en eventueel bij de 2e knop waar je sampler 2 mee zou willen bedienen) sampler 2 volume?

thx alvast
 

Posted Fri 17 Sep 10 @ 2:39 pm
Hmmm..... Ik heb een iets andere configuratie: een touchpad met 64 zones...... Ik maak het mezelf maar meteen wat moeilijker. Ountje is, dat ik niet eens de sampler ermee wil bedienen, maar ik ben aan het kijken wat je met een touchpad kan doen (als bv vervanging van de jogwheels op m'n DMC2)
Nu hoop ik niet dat ik er een verhaal van moet maken als dat ik uit de mapper van de Akai heb gehaald:

<slider cc="0x37" name="Track_Control_8" />
<slider cc="0x36" name="Track_Control_7" />
<slider cc="0x35" name="Track_Control_6" />
<slider cc="0x34" name="Track_Control_5" />
<slider cc="0x33" name="Track_Control_4" />
<slider cc="0x32" name="Track_Control_3" />
<slider cc="0x31" name="Track_Control_2" />
<slider cc="0x30" name="Track_Control_1" />

<slider cc="0x2F" name="CUE_Level" />
<slider cc="0x0F" name="Crossfader" />
<slider cc="0x0E" name="Line_Fader_Master" />
<slider cc="0x07" channel="7" name="Line_Fader_8" />
<slider cc="0x07" channel="6" name="Line_Fader_7" />
<slider cc="0x07" channel="5" name="Line_Fader_6" />
<slider cc="0x07" channel="4" name="Line_Fader_5" />
<slider cc="0x07" channel="3" name="Line_Fader_4" />
<slider cc="0x07" channel="2" name="Line_Fader_3" />
<slider cc="0x07" channel="1" name="Line_Fader_2" />
<slider cc="0x07" channel="0" name="Line_Fader_1" />

Dit zijn alle regels die met de slider te maken hebben. Ik moet er wel bij zeggen dat dit voor de APC40 si en niet de MPC40.
Kijk maar eens wat je ermee kan.

Succes,
Martin.

BTW: Ik stuur je met opzet niet de hele mapper. Als ik daaraan begin, zijn we straks een doorgeefstation voor alles waar een LE-user niet bij kan. En dat is waarschijnlijk (nee, zeker) niet de bedoeling.
 

Posted Fri 17 Sep 10 @ 4:41 pm
Super bedankt, en natuurlijk ga je niet de hele mapper neer te zetten, kijk nu kan ik alweer wat verder en met een beetje interpretatie moet ik er wel uitkomen!
 

Posted Sat 18 Sep 10 @ 1:47 am


(Old topics and forums are automatically closed)