Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: goeie schuivel nummers - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

kwa nummers groeit m'n database a snel maar laatst ontdekte ik dat ik nog geen goeie schuifel nummers had hebben jullie ideeën
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 12:44 pm
wat dacht je van deze

JDX feat. Sarah Maria - Live The Moment :)
 

Posted Sat 11 Sep 10 @ 2:57 am
Billy Joel - "Just the way you are"
Whitney Houston - "Saving all my love for you"
James Taylor - "Don't let me be lonely tonight"
Billy Paul - "Me and Mrs Jones"
Louis Armstrong - "What a wonderful world"

P.S. "Hey Bob, je draait zeker al een tijdje?!"
Ja ja, ik weet het.............
 

Posted Sat 11 Sep 10 @ 5:34 am
bobhofmans wrote :

P.S. "Hey Bob, je draait zeker al een tijdje?!"
Ja ja, ik weet het.............



zit je nou veren in je eigen kont te stoppen??

 

Posted Sat 11 Sep 10 @ 4:45 pm
Bas, dit noemt men "zelfspot".
Vóór dat jij of Martin een grappig-sarcastisch-spottende opmerking zouden maken, dacht ik, ik doe het liever zelf.
Maar ik zie het alweer, de wereld is vol met onbegrip. <snik> <snik>
 

Posted Sat 11 Sep 10 @ 7:03 pm
Wie? Ik? Nooit.........
[Wrijft z'n korte-termijngeheugen nog eens op, ziet dat het niets uithaalt en legt het terug in de la]
 

Posted Sat 11 Sep 10 @ 8:02 pm
het is september dus ik moet nog eens met pluimen gooien.. Martin Fours verwacht er maar eentje :)
 

Posted Sun 12 Sep 10 @ 2:09 pm
Ik moet over 2weken ook voor een 25jarige trouw , spelen . Nu zoek ik ook nog goede "slows" 3tal . Eerst beginnen met het getrouwde koppel dan 2x vermenigvuldigen , of hoe doen jullie dat op zo een feest .
groeten
 

Posted Sun 12 Sep 10 @ 2:33 pm
Solarius wrote :
Martin Fours verwacht er maar eentje :)


Congrats, Martin.
 

Posted Sun 12 Sep 10 @ 7:23 pm
Dank!! (Al heb ik nog geen idee waar dit over gaat. Draai blijkbaar nog niet lang genoeg mee, dus laat ik me verrassen...)


leonneke wrote :
Ik moet over 2weken ook voor een 25jarige trouw , spelen . Nu zoek ik ook nog goede "slows" 3tal . Eerst beginnen met het getrouwde koppel dan 2x vermenigvuldigen , of hoe doen jullie dat op zo een feest .
groeten

Dat zal dan niet voor de openingsdans zijn. Daar zou je iets meer toegankelijk voor moeten gebruiken zoals een quick step (foxtrot)
Voor de slows kun je het lijstje van Bob prima gebruiken. Met een 25-jarige bruiloft zal de gemiddelde leeftijd (ong. 45+) zodanig zijn dat je publiek die muziek wel kent.
 

Posted Sun 12 Sep 10 @ 7:47 pm
Martin FourS wrote :
.........Al heb ik nog geen idee waar dit over gaat............


"Stars shining all above me.........." tralalala

 

Posted Mon 13 Sep 10 @ 5:29 am
Mama Cas - Dream a little dream....
Leuk spelletje. Kunnen we daar geen topic van maken? ;)
 

Posted Mon 13 Sep 10 @ 12:11 pm
Zoals vroeger Ganzeborden en Monopoly, gaan we nu iets internettigs verzinnen voor de lange winteravonden als er nergens iets te draaien valt.............
 

Posted Mon 13 Sep 10 @ 2:08 pm
Weeral een vraagje over nummers . Sorry voor de topic starter maar ik vond het onnodig om een nieuwe topic te openen.

Zaterdag over 2weken , moet ik dan draaien voor 25jaar huwelijk , nu heeft dat koppel me al veel nummers gegeven (zeer handig vind ik dat)
Maar nu staat er ôp dat papierke. goeie walsen en goeie bougie's . Maar kan iemand me wat namen geven van welbekende goede walsen en boegie's . Waarschijnlijk zit dat ergens tussen men collectie maar ben iets te jong om dat zomaar op naam te kunnen vinden (BOB misschien je hebt al wat levenservaring ;) )

groeten
 

Posted Thu 16 Sep 10 @ 8:35 am
leonneke wrote :
maar ben iets te jong om dat zomaar op naam te kunnen vinden (BOB misschien je hebt al wat levenservaring ;) )

groeten



Ik lees tussen de regel door: "BOB jij bent een ouwe lul, kom eens op met wat walsen". Pijnliijk
 

Posted Thu 16 Sep 10 @ 1:58 pm
Ga je lekker met je giftpijlen, Bas?


Anyway, walzen en boogie-woogies liggen zelfs bij mij nog eens een generatie terug.
Boogie-woogies waren eind 30-er/begin 40er jaren populair. Daar kunnen erg weinig discjockeys over meepraten, dunkt me.
Wat walzen betreft: van mijn ouders herinner ik mij Jan Corduwener die in het Stenen Tijdperk heel populaire dansmuziek maakte. Tik hem maar eens in.
Maar ik vraag me af: 25 jaar getrouwd? Die mensen zijn nog relatief jong. Ik bedoel, m'n discotheek bestaat langer dan dat.
Zou je het niet eerder in de richting van Dan Hartman moeten zoeken? Relight my fire, instant replay?

Als ze echt walzen en boogies willen, wordt het een supermoeilijke schnabbel.
Je moet op goed geluk maar het e.e.a. downloaden; dan artiest en titels op een lijstje zetten en je gasten om raad vragen. Die zullen er meer verstand van hebben dan wij.
Of miss is er ergens een ouderwetse dansschool in de buurt, waar ze les geven in foxtrots, tango's en walzen. Die zouden je zeker tips kunnen geven.

 

Posted Thu 16 Sep 10 @ 7:16 pm
bobhofmans wrote :
Ga je lekker met je giftpijlen, Bas?



Geintje bob :),

misschien hebben ze wat cd's in de bibliotheek waar je wat mee kan. downloaden van dit soort muziek is altijd lastig omdat het niet het meest populaire is dus op zippy zal je ze niet vinden.
 

Posted Fri 17 Sep 10 @ 2:53 am
Kom je er niet met titels: Een wals heeft een driekwartsmaat: één, twee, drie, één, twee, drie...
Voorbeeldje: Tumble Weeds - Somewhere between. In de countryhoek zijn er ook wel te vinden die voldoen: Alan Jackson - I'd do it all over again. (Is een Single Walz, maar daar kan ook een Engelse Wals op worden gedanst). Weense walsen? André Rieu.
Boogies? Ik gok dat ze (ook gezien de opmerking van Bob) meer de oude Rock 'n Roll bedoelen. Kijk eens of ze iets kunnen met Chubby Checker e.d.
(en zo komen er weer andere interesses van Martin boven drijven.....)
 

Posted Fri 17 Sep 10 @ 4:56 am
Dank u allemaal ;

eerst aan Bob je weet wel wat ik bedoel met levenservaring hé ;) het is echt niet zo bedoeld als bas zei . Ik ben in de 25 jaar , en ken al redelijk wat oudere nummers , maar nu heb je me nog meer tips gegeven thx Bob.

En ik ga het nog eens te goei aan het koppel vragen wat ze juist bedoelen , ik denk ook dat ze de nummers zoals let's twist again , rock around the clock ,.. Enzo bedoelen , waar zeer goed dansbaar op is en dat ik niet alleen house alledaags draai (doe ik zoal nooit)

Want anders is dat ook een groot verschil als ik een nummer van 1920 opzet en daarna een david guetta .

Op hun verlang lijstje stonden alleen maar commerciele house nummers black eyed peas , akon , nelson , david guetta enzo .


Het gaat wel een goei feestje worden zijn mensen die met alle muziek content zijn en op de dansvloer blijven staan , dat heb ik nodig als beginnende doet veel vind ik voor mijn gevoel.

Als er nog iemand wat nummerkes binnen springen laat ze maar komen
 

Posted Fri 17 Sep 10 @ 10:49 am
die walsjes zijn wss voor de ouders en de tantes en nonkels... Vergeet 'ik hou van u' van Noordkaap niet. Als je in het antwerpse woont doet 'lichtjes van de schelde' het meestal wel goed. 'tulpen uit amsterdam', 'roosje mijn roosje....' zijn meezing walsjes waar goed op gedanst kan worden. Op een engelse wals kan ook geslowd worden: Ilse De Lange - If You Had My Heart, Curtis Stigers - I Wonder Why zijn goei voorbeelden. En denk aan the huclkebuck als je toch ouwe rock aan't draaien bent :-)
 

Posted Mon 20 Sep 10 @ 12:48 am
91%